اتحادیه اروپا هم با X مشکل دارد؛ اما فیلترینگ در دستور کار نیست

دسترسی به شبکه اجتماعی X از روز شنبه در بزرگترین کشور آمریکای جنوبی پس از سال ها مبارزه قانونی بر سر اطلاعات نادرست که منجر به ممنوعیت قاضی شد، متوقف شده است. با این حال، برزیل در نگرانی های خود در مورد این پلت فرم تنها نیست.

به گزارش دیجیاتو، از زمانی که ایلان ماسک در اواخر سال 2022 کنترل این شبکه اجتماعی را به دست گرفت، سیاستمداران سراسر جهان و گروه های حقوق دیجیتال بارها نسبت به اقدامات ماسک ابراز نگرانی کرده اند. از جمله اخراج بسیاری از کارکنانی که مسئول تعدیل محتوا و برقراری ارتباط با قانونگذاران اتحادیه اروپا بودند.

اتحادیه اروپا ممکن است تحقیقاتی را در مورد اینکه آیا این پلتفرم قانون تعدیل محتوا و قانون خدمات دیجیتال (DSA) را نقض می‌کند، آغاز کند. سپس می تواند تصمیم بگیرد که آیا تحریم یا جریمه ای را علیه X اعمال کند.

هنوز هیچ چیز مشخص نیست، اما جریمه اتحادیه اروپا می تواند شامل 6 درصد از گردش مالی سالانه X در سراسر جهان باشد. مگر اینکه شبکه اجتماعی X مطابق با الزامات اتحادیه اروپا تغییراتی ایجاد کند.

هنگامی که اتحادیه اروپا در ماه ژوئیه شبکه اجتماعی X را به تقلب در نقض قانون خدمات دیجیتال (DSA) متهم کرد، ماسک هشدار داد:

ما منتظر یک نبرد حقوقی عمومی هستیم.»

احتمال ممنوعیت شبکه اجتماعی X در اتحادیه اروپا

با وجود این واکنش ها، کمیسیون اروپا اصرار دارد که مذاکرات با مالک X، ماسک، ادامه یابد.

توماس رگنیر، سخنگوی دیجیتال کمیسیون به خبرگزاری فرانسه گفت:

“X به همکاری با کمیته و پاسخ به سوالات ادامه می دهد.”

بنابراین احتمال ممنوعیت و فیلتر شدن این شبکه اجتماعی حتی برای مدت کوتاه در اتحادیه اروپا بعید به نظر می رسد.

مطالب مفید