«چری فالوین E05؛ سدانی برقی و مقرون‌به‌صرفه از چین»

ارسال شده توسط: پوریا خاکی 17 شهریور 1403 ساعت 08:59

شرکت Chery از سدان تمام برقی چری فالوین E05 در نمایشگاه چنگدو 2024 چین رونمایی کرد تا برنامه‌های بلند پروازانه‌ خود را برای قبضه کردن بازار خودروهای الکتریکی ارزان قیمت به همه نشان دهد.

برند چری در ایران بیشتر با نام مدیران خودرو و محصولاتی مثل آریزو 8 یا ام وی ام ایکس 33 کراس شناخته می‌شود اما زمانی که به چین می‌رویم، همه چیز فرق می‌کند؛ از خودروهای کانسپت گرفته تا سدان‌های برقی 20 هزار دلاری که رقیب‌های اروپایی آن‌ها، همه بالاتر از 30 هزار دلار هستند را می‌توانید در شوروم این شرکت پیدا کنید. حالا نمایشگاه چنگدو چین میزبان یکی از همین محصولات عجیب و غریب است که تحت برند چری فالوین به روی صحنه آمده.

معرفی مشخصات فنی چری فالوین E05

 

در حال حاضر هیچ عددی برای توان این خودرو گفته نشده است اما احتمالا با یک سدان برقی که کمتر از 200 اسب بخار دارد، طرف خواهیم بود. به گفته شرکت سازنده، خودرو چری فالوین E05 قرار است در دو نسخه EV و EREV یعنی چیزی به سایپا دیپال SL03 راهی میدان شود و قیمت آن هم در محدوده 20 هزار دلار خواهد بود.

از مهم‌ترین آپشن ها و امکانات رفاهی و تجهیزات ایمنی در چری فالوین ای 05 می‌توان به دستیار رانندگی فوق هوشمند با 4 حالت مختلف، رادار لیدار سقفی برای اسکن مسیر و دستیار رانندگی خودکار سطح 2 اشاره کرد. امکاناتی نظیر صندلی‌های برقی، سقف پاناروما، مولتی مدیا و کلاستر دیجیتال هم از پیش پا افتاده‌ترین مواردی هستند که در چری فالوین E05 به چشم می‌آیند.

طراحی ظاهری و داخلی

این خودرو قرار است کمی بزرگ‌تر از یک سدان کامپکت باشد و احتمالا طول آن کمتر از 4.7 متر باشد و کمی بزرگ‌تر از ام وی ام آریزو 5 اسپرت به نظر برسد. از مهم‌ترین نکاتی که در ظاهر چری فالوین E05 به چشم می‌آید می‌توان به رینگ‌های آیرودینامیکی با فلاپ‌های مخصوص، دستیگره‌های درب مخفی شونده، سقف پاناروما و … اشاره کرد.

طراحی کابین و اتاق خودرو برقی چری E05 هم در سطح خودروهای پرچمدار برقی چینی است و امضای خودروهای آینده را دارد. روی داشبورد و کنسول چری فالوین E05 هیچ دکمه‌ای دیده نمی‌شود و تمام تنظیمات به عهده مولتی مدیا و دستیار صوتی چری است.

قیمت چری Fulwin E05

شرکت سازنده قیمت چری فالوین E05 را کمتر از 150 هزار یوآن یعنی در محدوده 20 هزار دلار اعلام کرده است. با توجه به استقبال مردم از خودروهای برقی چری مانند ام وی ام آریزو 5 برقی، هیچ مانعی برای واردات این محصول به ایران وجود ندارد و فقط باید منتظر رونمایی نسخه نهایی آن باشیم.

مطالب مفید