با این تیرامیسو رژیمی می‌توانید هر شب بدون نگرانی لذت ببرید!

اگر شما هم جزو طرفداران دسر تیرامیسو هستید ولی بعد از خوردن آن عذاب وجدان می‌گیرید، این مقاله از مجله اکالا را از دست ندهید. در این مقاله طرز تهیه دسر تیرامیسو رژیمی را به شما آموزش می‌دهیم. با ما همراه باشید.

مواد لازم برای تهیه تیرامیسو رژیمی

برای درست کردن دسر تیرامیسو رژیمی به مواد زیر نیاز دارید:

پنیر ماسکارپونه ۵۰۰ گرمماست یونانی ۲۰۰ گرمعصاره وانیلیک قاشق چای‌خوریبیسکوئیت لیدی فینگر ۲۰ عددعسل۴ قاشق غذاخوریشیر کم چرب⅓ لیوانتخم مرغ ۲ عددپودر کاکائو۲ قاشق غذاخورینشاسته ذرت۲ قاشق غذاخوریقهوه اسپرسو⅓ لیوان

خرید مواد اولیه با تخفیف از اکالا

طرز تهیه تیرامیسو رژیمی

برای درست کردن تیرامیسو رژیمی مراحل زیر را دنبال کنید:

مرحله اول: شیر و نشاسته را ترکیب کنید

ابتدا در یک قابلمه متوسط نشاسته ذرت، شیر و عصاره وانیل را بریزید و بدون اینکه قابلمه را روی حرارت بگذارید مخلوط را هم بزنید تا یکدست شود.
سپس قابلمه را روی حرارت با شعله خیلی کم بگذارید و مواد کمی به غلظت برسد. بعد از اینکه مایع غلیظ شد قابلمه را از روی حرارت بردارید تا حرارت پایین بیاید.

بیشتر بخوانید: طرز تهیه بستنی رژیمی با ماست

مرحله دوم: تخم مرغ و عسل را ترکیب کنید

در این مرحله تخم مرغ و عسل را در یک کاسه کوچک با همزن برقی به مدت ۲ دقیقه هم بزنید.
ترکیب به دست آمده باید به رنگ کرم و کش دار باشد.

مرحله سوم: شیر را اضافه کنید

¼ از ترکیب شیر و نشاسته را به ترکیب تخم و عسل اضافه کنید و هم بزنید. این کار باید تا زمانی تکرار شود که همه مواد با هم ترکیب شوند.

مرحله چهارم: زیر گاز را روشن کنید

اکنون قابلمه را روی حرارت بگذارید و پیوسته برای ۲ تا ۳ دقیقه هم بزنید تا هیچ گلوله‌ای باقی نماند و مواد یکنواخت و یکدست شوند.

بیشتر بخوانید: طرز تهیه کرامبل آلو

مرحله پنجم: بیسکوئیت‌ها را مزه‌دار کنید

در فاصله‌ای که حرارت مواد کم می‌شود، بیسکوئیت‌ها را به اسپرسو آغشته کنید.
سپس پنیر ماسکارپونه و ماست یونانی را به مواد خنک شده داخل قابلمه اضافه کنید و برای ۳ دقیقه با دور متوسط همزن برقی هم بزنید.

مرحله ششم: لایه‌ها را بچینید

یک ظرف ترجیحا شیشه‌ای انتخاب کنید و کف آن یک لایه از بیسکوئیت‌های مزه‌دار شده بچینید و روی آن مخلوطی که آماده شده بود. این کار را تا جایی که مواد دارید انجام دهید و بعد از آن ظرف را برای ۴ تا ۲۴ ساعت داخل یخچال قرار دهید.

نکات تکمیلی برای تهیه تیرامیسو رژیمی:

بیسکوئیت‌ها را فقط چند ثانیه در قهوه مزه‌دار کنید تا له نشوند.بهتر است این دسر بیشتر از ۳ روز در یخچال نگهداری نشود.اگر به گلوتن حساسیت دارید، باید از بیسکوئیت‌های بدون گلوتن استفاده کنید.هرچه مدت زمان استراحت این دسر در یخچال بیشتر باشد، طعم بهتری خواهد داشت.برای تزئین میتوانید پودر قهوه را روی دسر الک کنید.

در این مقاله از مجله اکالا طرز تهیه تیرامیسو رژیمی با داشتن تنها ۲۳۰ کالری را به شما آموزش دادیم. این تیرامیسو رژیمی را می‌توانید هر شب میل کنید و نگران دریافت کالری بالا نباشید.

 

 

من لیلا هستم، رشته تحصیلیم روزنامه نگاری بوده و همیشه از نوشتن لذت می‌برم، اینجا از دانش و تجربه‌ام تو زمینه‌های مختلف استفاده می‌کنم تا برای شما مطالب خوبی بنویسم. امیدوارم از خوندنشون لذت ببرید.

مطالب مفید