نیویورک تایمز: تلگرام به زمین بازی مجرمان تبدیل شده است

یک منبع با تجزیه و تحلیل بیش از 16 هزار کانال مدعی است که تلگرام میزبان بسیاری از فعالیت های غیرقانونی است.

به گزارش دیجیاتو به نقل از نیویورک تایمز، بر اساس تحقیقات چهار ماهه این خبرگزاری که بیش از 3.2 میلیون پیام تلگرامی از حدود 16 هزار کانال را مورد تجزیه و تحلیل قرار داده است، ظاهرا این پیام رسان به بستری جهانی برای فعالیت های مجرمانه در انتشار دروغ تبدیل شده است. اطلاعات، سوء استفاده جنسی از کودکان، تروریسم و ​​اقدامات نژادپرستانه رخ داده است.

بررسی فعالیت های غیرقانونی در تلگرام

تحقیقات نشان می دهد که برتری طلبان سفیدپوست 1500 کانال را اجرا می کنند. ده ها کانال نیز وجود دارد که سلاح می فروشند. حداقل 22 کانال با بیش از 70000 دنبال کننده، کوکائین، هروئین و سایر مواد مخدر را برای ارسال به بیش از 20 کشور تبلیغ می کنند. داعش و سایر گروه های تروریستی نیز در تلگرام رشد کرده اند و اغلب مخاطبان زیادی در ده ها کانال دارند.

ساعاتی پس از ارسال لیست دقیق سوالات خود به تلگرام، اولین نظرات پاول دورف پس از دستگیری با بیش از 12 میلیون دنبال کننده در کانال او به اشتراک گذاشته شد. دورف گفت که ادعاها مبنی بر تبدیل شدن تلگرام به پناهگاه آنارشیست ها کاملاً نادرست است و افزود که این شرکت هر روز “میلیون ها پست و کانال مضر” را حذف می کند.

کانال ها و سوپرگروه های تلگرام یکی از ویژگی های کلیدی این پیام رسان برای تبدیل آن به محلی برای مجرمان است. تلگرام به عنوان یک سرویس پیام رسانی استاندارد مشابه iMessage یا WhatsApp شروع به کار کرد، اما با اضافه شدن قابلیت ایجاد «کانال» به بستری مناسب برای به اشتراک گذاری متن، تصویر، لینک و ویدیو از سازمان ها و افراد مختلف تبدیل شده است.

سپس تلگرام قابلیت سوپرگروه ها را معرفی کرد. این گروه ها کاربران جدیدی را جذب کردند، اما خطرات را نیز پنهان کردند. در حالی که واتس اپ تعداد چت های گروهی را برای کاهش انتشار اطلاعات نادرست محدود کرده است، تلگرام به طور مداوم محدودیت های اندازه گروه را افزایش داده است. از سال 2019، مدیر گروه می تواند گروه هایی به اندازه یک شهر با 200000 کاربر ایجاد کند.

ابتدا کاربران جدیدی را که به ارزهای دیجیتال علاقه مند بودند جذب کرد. در دنیای رمزنگاری، تلگرام ابزاری حیاتی برای صحبت در مورد ارزهای دیجیتال و سکه های مختلف در نظر گرفته می شد. البته ظاهرا این ویژگی به ابزاری برای کاربران افراطی و فروشندگان کالاهای غیرقانونی نیز تبدیل شده است.

مطالب مفید