طرز تهیه کره پسته خانگی؛ رنگین و لذیذ با طعمی استثنایی!

حتما تا به حال کره بادام زمینی را تست کرده‌اید و از طعم خارق العاده و خواص آن نیز بهره برده‌اید اما در این مقاله از مجله اکالا قصد داریم درباره تهیه کره پسته توضیح دهیم. پس با ما همراه باشید.

مواد لازم جهت تهیه کره پسته

مواد لازم جهت تهیه کره پسته به شرح زیر است:

پسته خام بو داده نشدهنیم کیلوگرمنمک۱ قاشق‌ چای‌خوریعسل۱ قاشق چای‌خوری

خرید مواد اولیه با تخفیف از اکالا

مراحل تهیه کره پسته خانگی

با توجه به اینکه مواد لازم جهت تهیه این کره خانگی خوشمزه ذکر شد، حال وقت آن رسیده که مراحل آماده‌سازی این معجون خارق العاده را شرح دهیم.

نکته: اگر به دنبال خلق طعم جدیدی هستید، علاوه‌ بر مواد لازم ذکر شده می‌توان از یک قاشق‌ چای‌خوری روغن نارگیل، مقدار کمی هل یا دارچین و سایر طعم دهنده‌ها نیز استفاده کرد.

مرحله اول: ترکیب مواد اولیه

در مرحله اول پسته، نمک و عسل را در مخلوط کن (میکسر) ریخته و با سرعت پایین در حدود ۳۰ ثانیه الی ۱ دقیقه با هم ترکیب کنید.

پس از سپری شدن این زمان، سرعت مخلوط کن را زیاد کرده و در حدود ۳ الی ۴ دقیقه صبر کنید تا مخلوط کاملا یکدست و به حالت خامه‌ای شکل تبدیل شود.

مرحله دوم: نگهداری کره

پس از آنکه مواد کره پسته به طور کامل با هم مخلوط شدند، در نهایت با استفاده از قاشق آن را به داخل ظرف مناسب منتقل کرده و سپس در یخچال قرار دهید.

بیشتر بخوانید: طرز تهیه کره توت فرنگی

مرحله سوم: سرو کردن

بله به همین سادگی کره خوشمزه و خانگی شما آماده شد. می‌توان آن را همراه به تنهایی یا همراه با عسل و… میل کرد.

شاید با خود بگویید که دلیل استفاده از کلمه “کره” در این خوراکی خانگی خوشمزه چیست؟ دلیل استفاده از اصطلاح “کره” بدین معنی است که در طی مراحل تهیه این ماده خوراکی، روغن پسته از آن جدا نمی‌شود و این چربی و روغن سبب خمیری شدن آن می‌شود.

نکات طلایی در تهیه کره پسته

در ادامه به چند نکته طلایی برای تهیه این کره خوشمزه اشاره خواهیم کرد. با ما همراه باشید.

زمان لازم برای تهیه این کره خانگی و خوشمزه، تنها ۲۰ دقیقه است؛ پس برای فراهم کردن آن نباید درنگ کرد.لازم و ضروی است که در تهیه کره پسته، حتما از پسته خام و خشک استفاده شود.اگر رنگ کره پسته برایتان مهم است و می‌خواهید به صورت سبز یکدست باشد، نیاز است در ابتدا پسته‌ها را در آب خیس کنید. پس از سپری شدن حداقل یک ساعت، پسته‌ها را به روی حوله‌‌های کاغذی ریخته و سپس از طریق همان حوله، پسته‌ها را به یکدیگر مالش دهید تا در نهایت پوست آن‌ها جدا شود.حداکثر زمان نگه‌داری کره پسته حدود سه هفته است که در این بازه زمانی نیاز است این کره در ظرف درب بسته و در یخچال نگه‌داری شود.اگر مایل باشید می‌توانید پسته‌ها را در دمای ۳۷۵ درجه فارنهایت (۱۹۰ درجه سانتی‌گراد) در فر قرار دهید. (همان‌طور که ذکر شد، انجام این کار لازم و ضروی نیست)

در این مقاله از مجله آشپزی اکالا با روش تهیه، خواص فوق‌العاده و نکات لازم و ضروری کره پسته خانگی آشنا شدیم. نظر شما راجع به سایر خواص کره مغذی خانگی چیست؟ چه پیشنهاداتی برای خوش طعم شدن این کره دارید؟ دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید.

مطالب مفید