انواع تسبیح نقره

 تسبیح نقره اصل چیست؟

تسبیح نقره اصل با توجه به درخشش بی نظیر و خواص فوق العاده ای که دارد، می تواند یکی از جذاب ترین اکسسوری های روز معرفی شود. نقره از سالیان بسیار دور جزو گران ترین و خاص ترین تجملات شناخته شده است.

انعطاف پذیری بالا در کنار رنگ بی نظیر این فلز موجب شد تا با گذشت زمان برای ساخت انواع اکسسوری ها و زیورآلات از آن استفاده شود. تسبیح نقره نیز امروزه به این اکسسوری ها اضافه شده اند و مورد استقبال بسیاری از مردم قرار گرفته اند.

توجه داشته باشید که خرید و قیمت تسبیح نقره اصل از اهمیت بالایی برخوردار می باشد. نقره استرلینگ از بهترین و باکیفیت ترین نقره های موجود در بازار شناخته می شود، این فلز از 92.5 درصد نقره 7.5 درصد فلزات مس و نیکل ساخته شده است. بنابراین تسبیح هایی که با استفاده از این نقره ساخته شده اند، به عنوان اصل معرفی می شوند.

تسبیح نقره

تفاوت تسبیح اصل و بدل

تفاوت تسبیح اصل و بدل در چیست؟ یکی از مهم ترین و ابتدایی ترین نکاتی که در رابطه با خرید و قیمت تسبیح نقره اصل باید بدانید، شناخت تفاوت نقره اصل و بدل است.

رایج ترین سوالی که برای طرفداران تسبیح نقره ایجاد می شود، این است که چگونه تفاوت نقره اصل و بدل را بشناسیم؟
در ابتدا بدانید که میزان آلیاژ نقره در میان اکسسوری هایی که تحت عنوان نقره فروخته می شوند، با یکدیگر متفاوت است. به همین دلیل فلزاتی که آلیاژ نقره کمی دارند را بدل معرفی می کنند. با توجه به این موضوع اگر به دنبال خرید و قیمت تسبیح نقره اصل هستید، در ابتدا بهتر است ویژگی های نقره اصل را بشناسیم.

اولین ویژگی تسبیح نقره اصل داشتن علامت 92.5 می باشد. این علامت نشان می دهد که فلز از 92.5 درصد نقره خالص و 7.5 درصد عناصر کمیاب ساخته شده است.

این نوع از تسبیح بهترین و باکیفیت ترین نقره را دارند.بسیاری از افراد بر این باورند که تسبیح نقره اصل باید از نقره خالص (100 درصد) ساخته شود. در صورتی که نقره نرم می باشد و هنگامی که برای ساخت جواهرات مورد استفاده قرار می گیرد، در برابر فشار و ضربه بسیار آسیب پذیر است. بنابراین از نوع بهترین نقره استرلینگ می باشد.

تسبیح نقره اصل ترک

خرید تسبیح نقره اصل ترکیه

اگر به دنبال بهترین شرایط خرید و قیمت تسبیح نقره اصل هستید، بهتر است چند نکته بسیار مهم را مورد توجه قرار دهید. برخی از این نکات عبارتند از:
فروشگاهی را برای خرید تسبیح انتخاب نمایید که علاوه بر شرایط آنلاین دارای فروشگاه حضوری نیز می باشد. در این صورت می توانید نسبت به اصالت محصولات فروشگاه مطمئن تر باشید.
از فروشگاهی خرید کنید که محصولات خود را به همراه گارانتی معتبر به مشتریان ارائه می نماید. این موضوع نشان می دهد که فروشنده از کیفیت محصولات خود مطمئن است.حتما هنگام خرید تسبیح مهر و علامت مشخص آن را بررسی نمایید. فراموش نکنید که در برخی مواقع این نشانه بسیار کوچک است و برای دیدن آن باید تمرکز بالایی داشت.
در صورتی که پوست حساسی دارید، بهتر است تسبیح نقره استرلینگ را تهیه نمایید. این تسبیح ها دارای نیکل بوده و خاصیت ضد حساسیت دارند.

انواع برندهای مختلف

برخی کشورها به عنوان برترین و تخصصی ترین کشورهای تولیدکننده تسبیح شناخته می شوند. به همین دلیل است که امروزه خرید تسبیح نقره ترکیه با استقبال بی نظیری همراه می باشد.

تسبیح های ترکیه معمولا از باکیفیت ترین نوع نقره و با طراحی های فوق العاده ساخته می شوند. به همین دلیل از ظاهر این تسبیح ها به راحتی می توانید تفاوت آن ها را با سایر تسبیح ها متوجه شوید.

اکثر محصولات کشور ترکیه از نقره استرلینگ ساخته می شوند. به همین دلیل است که علاوه بر کیفیت فوق العاده از مقاومت بالایی در برابر ضربه و فشار نیز برخوردار می باشند. ظرافت بالا و تمیزی بی نظیر طراحی و اجرای کار نیز از دیگر ویژگی های تسبیح نقره ترکیه هستند.

خرید تسبیح نقره نقرا

تسبیح اصل

نقره به دلیل خواص چشمگیری که دارد، از زمان‌های دور مورد توجه بسیاری از افراد قرار داشته است.

به طوری که اکسسوری متعددی با طرح‌های گوناگون از نقره ساخته شده‌اند. در این مطلب علاوه بر آشنایی با خواص نقره، درباره نکات مهم در هنگام خرید نقره نیز اطلاعاتی را بدست خواهید آورد.

به طور کلی نقره ماده‌ای مفید برای بدن انسان است.

بنابراین خرید تسبیح نقره ۳۳ دانه و ۱۰۱ دانه اصل نیز مزایای بیشماری را برای انسان به همراه دارد. البته به طور قطع زیبایی چشمگیر نقره نیز توجه بسیاری از مردم را به خود جلب می‌کند.

جواهرات و زیورآلات ساخته شده از نقره ضمن دفع انرژی‌های منفی مزایای زیادی برای سلامتی انسان دارند. برای مثال نقره خواصی دارد که به واسطه آن‌ها میکروب‌ها را از بین می‌برد. همچنین خاصیت ضد افسردگی نقره نیز از لحاظ علمی ثابت شده است.

لازم به ذکر است که نقره ماده‌ای موثر برای درمان برخی از بیماری‌های گوارشی و قلبی نیز است. با توجه به خواص و مزایای مطرح شده، نقره طرفداران زیادی دارد و از آن برای ساخت انواع لوازم و اکسسوری‌ها استفاده می‌شود. شایان ذکر است که خواص تسبیح نقره اصل نیز شامل همه موارد ذکر شده است.

ویژگی‌ بارز تسبیح نقره اصل

تسبیح نقره از 33 دانه یا مهره با عیار نقره 925 اصل بر روی یک رشته نخ با کیفیت و محکم، ساخته می‌شود. در فرآیند تولید آن دانه‌های نقرا را در دو مرحله آبکاری می‌نمایند تا دچار تغییر رنگ نشود.

دانه‌های تسبیح در انواع و اندازه‌های مختلف به صورت گرد و همچنین شبیه به دانه‌های هل طراحی و تولید می‌شوند.

از جمله دلایل ساخت تسبیح از جنس استرلینگ، می‌توان به خواص منحصر به فرد آن اشاره نمود که هم از نظر فیزیکی بسیار زیبا، درخشنده و خاص است و همچنین برای سلامتی نیز بسیار موثر است. 

عیار 999.9 این عیار که به عنوان عیار استاندارد نقره استرلینگ شناخته می ‌شود، در ساخت جواهرات و زیورآلات و شمش نقره رایج بوده و به دلیل تعادل مناسب بین زیبایی، ظرافت و استحکام، برای ساخت تسبیح نیز مناسب می ‌باشد.

انتخاب عیار مناسب نقره به سلیقه و بودجه شما بستگی دارد. اگر به دنبال تسبیح زیبا و درخشان با طول عمر بسیار بالا هستید، عیار 925 انتخابی ایده ‌آل است. علاوه بر عیار، عوامل دیگری مانند وزن، نوع تراش، ظرافت کار و برند نیز بر قیمت این محصول نقرا ارزشمند تاثیر می ‌گذارند.

مطالب مفید