پاسخ به سوالات عجیب و خاصی که ذهن شما را به خود مشغول کرده اند

ما در زندگی روزمره با چیزهای زیادی سر و کار داریم که به آنها عادت کرده ایم و زیاد به آنها توجه نمی کنیم. شاید به این دلیل که ما برای یافتن دلیل همه چیز وقت نداریم یا به این دلیل که هرگز نباید زیاد به آنها فکر کنیم.

به گزارش روزیاتو، با این حال، هنگامی که به این موضوعات می پردازید، احتمالاً با سؤالات زیادی و پاسخ های کمی روبرو خواهید شد. در زیر پاسخ برخی از این سوالات را بررسی خواهیم کرد.

چرا نعنا سرد است؟

منتول، ماده ای که در نعناع یافت می شود، با گیرنده های حساس به سرما در بدن واکنش نشان می دهد و آستانه تحریک آنها را کاهش می دهد. به همین دلیل است که هنگام جویدن آدامس نعناع احساس خنکی می کنید.

چرا صدای ضبط ما متفاوت است؟

وقتی صدای خود را می شنویم، برخی از امواج صوتی از طریق جمجمه به گوش ما می رسد. اما وقتی به صدای ضبط شده گوش می دهید، این امواج حذف شده اند. به همین دلیل صدای ما متفاوت و شاید تکان دهنده است.

چرا پوست دست ها در آب چروک می شود؟

برخلاف تصور بسیاری از افرادی که معتقدند این پدیده ناشی از «اسموز» است، واقعیت این است که رگ های خونی زیر پوست منقبض می شوند و این انقباض باعث چروک شدن پوست می شود. دانشمندان معتقدند این پدیده به ما کمک می کند تا اجسام خیس را بهتر در دست بگیریم.

چرا ما همیشه یک طرف ماه را می بینیم؟

ما همیشه یک طرف ماه را می بینیم زیرا ماه با همان سرعت زمین می چرخد. یعنی در همان زمانی که ماه به دور زمین می چرخد، دقیقاً یک بار به دور خود می چرخد.

چرا حلقه ازدواج را روی انگشت چهارم می گذاریم؟

این رسم به مصر باستان برمی گردد. در مصر، حلقه نماد ابدیت بود و بسیاری بر این باور بودند که یک عصب ظریف از انگشت چهارم به سمت قلب می‌رود که در آن زمان به عنوان مرکز احساسات شناخته می‌شد. یونانیان و رومیان باستان نیز این سنت را پذیرفتند و ادامه دادند.

چرا صدف‌ها صدای اقیانوس را می‌سازند؟

صداهایی که در صدف ها می شنویم بسیار شبیه امواج دریا هستند. این صدا به دلیل ساختار پوسته است که صداهای محیط را منعکس می کند و فرکانس های مشابه صدای امواج را تقویت می کند.

چرا موها خاکستری می شوند؟

اگرچه این پدیده برای همه ما اتفاق می افتد، اما بسیاری از ما نمی دانیم چرا. رنگ طبیعی مو از سلول های تولید کننده رنگدانه به نام “ملانوسیت ها” ناشی می شود که ملانین تولید می کنند و آن را به سلول های تولید کننده کراتین منتقل می کنند. با افزایش سن فعالیت این سلول ها کاهش می یابد و در نتیجه مو سفید می شود.

چرا گربه ها جعبه ها را دوست دارند؟

گربه ها، بزرگ و کوچک، عاشق خزیدن در جعبه ها هستند. دلیل این امر احساس امنیت است زیرا فکر می کنند هیچ چیز نمی تواند به آنها نزدیک شود. به همین دلیل توصیه می شود در مواقعی که گربه خانگی خود نیاز به تنها گذاشتن دارد، مکانی امن و کوچک برای آن فراهم کنید.

چرا کیک تولد می خوریم؟

اگرچه مصریان باستان مفهوم جشن تولد را ابداع کردند، اما یونانیان باستان خوردن کیک را به آن اضافه کردند. آنها به افتخار آرتمیس کیک هایی به شکل ماه درست کردند و روی کیک شمع هایی گذاشتند تا مانند ماه بدرخشد. با این حال، این سنت در طول انقلاب صنعتی رایج شد، زیرا مواد خام آسان تر به دست آمد.

چرا بیشتر تخته سیاه سبز هستند؟

در اصل، تخته سیاه واقعاً سیاه بود و از چوب یا تخته سنگ ساخته می شد. اما زمانی که نیاز به تخته‌های بزرگ‌تر ایجاد شد، شرکت‌ها شروع به ساخت آن‌ها از ورق‌های فلزی با روکش سبز کردند که هم سبک‌تر و هم حمل و نقل آسان‌تر بود.

چرا صورتی و آبی رنگ هایی هستند که عموم مردم فکر می کنند «جنسیت» دارند؟

این تقسیم بندی به اندازه ای که اکثر مردم فکر می کنند قدیمی نیست. در نیمه اول قرن بیستم، صورتی برای پسران و آبی برای دختران در نظر گرفته می شد. به گفته Joe B. Paoletti، مورخ و نویسنده “صورتی و آبی: متمایز کردن دختران از پسران در آمریکا”، رنگ دامن ها به دهه 1940 بازمی گردد، زمانی که تولید کنندگان سعی کردند ترجیحات مصرف کنندگان آمریکای شمالی را تفسیر کنند.

چرا نمی توانیم همدیگر را قلقلک دهیم؟

بخشی از مغز به نام مخچه که وظیفه کنترل حرکات را بر عهده دارد، قلقلک ما را پیش بینی می کند و به ما هشدار نمی دهد زیرا منبع و احساس را می شناسد.

چرا سگ ها بهترین دوست انسان هستند؟

اگرچه مردم انواع مختلفی از حیوانات خانگی دارند، سگ ها به دلایل خاصی جایگاه ویژه ای دارند. این سوال به تاریخ طولانی همنشینی و اهلی کردن سگ ها برمی گردد که به گفته کارشناسان بیش از 23000 سال پیش در سیبری آغاز شد.

مطالب مفید