رشد ۳۰ درصدی قیمت لبنیات در بازار

به گزارش سلام نو به نقل از قدس آنلاین، مجتبی عالی رئیس اتحادیه سراسری دامدارن کشور گفت: ۴۰ درصد قیمت لبنیات مربوط به بخش توزیع پس از تولید است.

این یعنی از هر ۱۰۰ هزار تومان هزینه لبنیات که مردم می‌پردازند ۴۰ هزار تو مان آن به خاطر هزینه‌های حمل و توزیع است.این میزان سود اگر منطقی تر و به نصف تقلیل می‌یافت رشد قیمت ۳۰ درصدی یکسال گذشته به ۱۵ درصد می‌رسید و قدرت خرید مردم برای این کالای ضروری که اکنون نصف میانگین جهانی است متعادل می‌شد.

کمال خلیلی کارشناس امور دام می‌گوید، ناعادلانه بودن سهم سود زنجیره‌ها عامل اصلی گرانی در بخش لبنیات است، برای تعدیل قیمت،‌ زنجیره‌های تامین نهاده، تولید،‌ پس از تولید و بازار همه باید نظارت شوند و جلوی سود غیر منطقی آنها را بگیرند.

مطالب مفید