معرفی چانگان دیپال L07؛ سدان پیشرفته چینی با تکنولوژی رانندگی هوشمند و انرژی نوین

ارسال شده توسط: پوریا هاشم پور 29 شهریور 1403 ساعت 13:30

خودرو چانگان دیپال L07، اولین سدان برقی مبتنی بر سیستم رانندگی هوشمند هوآوی، با امکانات جذاب و پیشرانه برقی و هیبریدی عرضه شد.

مدتی پیش و در جریان نمایشگاه خودرو چنگدو چین، شرکت چانگان (Changan) از پرچمدار جدید سدان های سایز متوسط زیربرند دیپال (Deepal)، با نام L07 رونمایی کرد. این خودرو جذاب به عنوان جانشین محصول وارداتی گروه خودروسازی سایپا با نام دیپال SL03، معرفی شده و قرار است تا با قیمتی رقابتی و ارائه امکانات جذاب به رقیبی سرسخت برای سایر محصولات این سگمنت تبدیل شود. از شما دعوت می‌کنیم تا در این بخش از اخبار خودرو سایت گجت نیوز با معرفی کامل این سدان جذاب همراه ما باشید.

معرفی چانگان دیپال L07، سدانی هوشمند با قابلیت‌هایی فراتر از انتظارات

شرکت دیپال عموما محصولات تولیدی خود را در دو نسخه تمام برقی و هیبریدی برد گسترده عرضه می‌کند و دیپال L07 نیز از این قاعده مستثنی نیست.
این سدان برقی از زبان طراحی مشترکی با سایر محصولات تولیدی برند Deepal بهره برده است. بکارگیری جلوپنجره یک تکه با ورودی هوای کوچک، چراغ‌های جلو و عقب باریک با ظاهری خشن به جذابیت بصری این خودرو کمک شایانی کرده است.

همچنین استفاده از رینگ های آلیاژی خوش ساخت، دستگیره های درب پاپ اوت و برجستگی های آیرودینامیکی در نمای کناری، نوید یک سدان اسپرت و چابک را به ما می‌دهد. ابعاد این خودرو در طول، عرض و ارتفاع به ترتیب 4875، 1890 و 1480 میلی‌متر و فاصله بین دو محور آن 2900 میلی‌متر اعلام شده است.

مشخصات فنی Changan Deepal L07

نسخه هیبریدی برد گسترده (EREV) این خودرو از یک موتور 1.5 لیتری کد JL473QJ به عنوان ژنراتور بهره می‌برد. انتقال قدرت به چرخ‌ها توسط یک موتور الکتریکی 160 کیلوواتی تأمین می‌شود. نسخه گران‌تر نیز با موتور الکتریکی 190 کیلوواتی با گشتاور 320 نیوتن متر ارائه خواهد شد. برد تمام الکتریکی این نسخه تا 300 کیلومتر و مصرف سوخت آن تحت استاندارد CLTC حدود 3.94 لیتر در 100 کیلومتر است.

نیروی محرکه نسخه تمام برقی (BEV) نیز از یک موتور الکتریکی 185 کیلوواتی تأمین می‌شود. دیپال L07 در نسخه های تمام برقی با بردهای 500 و 605 کیلومتری عرضه شده است. همچنین تمام باتری‌های مورد استفاده در Deepal L07 از نوع لیتیوم آهن فسفات هستند و از شارژ 3C پشتیبانی می‌کنند و می‌توانند از 30 تا 80 درصد در 15 دقیقه شارژ شوند. تمامی نسخه های برقی این خودرو از تخلیه الکتریکی 6 کیلووات پشتیبانی می‌کند، به این معنی که خودرو می‌تواند در صورت نیاز با استفاده از V2L به دستگاه‌ها برق برساند.

امکانات رفاهی و ایمنی چانگان دیپال ال 07

در نمای داخل، این خودرو زبان طراحی مشابهی با دیپال S07 را به کار گرفته است. مدل L07 به یک صفحه نمایش اطلاعات و سرگرمی مرکزی 15.6 اینچی با وضوح 2.5K مجهز شده است. این صفحه نمایش می‌تواند 15 درجه به طرفین کج شود. همچنین نمایشگر کلاستر راننده حذف شده و جای خود را به یک نمایشگر هدآپ (HUD) طراحی واقعیت افزوده 55 اینچی از هوآوی داده است.

قدرت محاسباتی پشت سیستم‌های کابین توسط تراشه کوالکام Snapdragon 8155 تأمین می‌شود. این تراشه امکان ویژگی‌هایی مانند تشخیص چهره و تعامل صوتی را نیز فراهم می‌کند. سیستم سرگرمی خودرو دارای QQ Music، Bilibili، iQiyi و سایر برنامه‌های چینی است.

صندلی راننده و سرنشین جلو دارای صندلی‌های برقی با جاذبه صفر هستند. در محل اتصال کنسول مرکزی به داشبورد، یک پخش‌کننده عطر قرار دارد که جلوی یک پد شارژ بی‌سیم دوگانه تلفن همراه و یک جفت جای لیوان واقع شده است. همچنین این خودرو با نسخه SE سیستم Huawei Qiankun ADS عرضه خواهد شد. این نسخه مبتنی بر بینایی از راه‌حل رانندگی هوشمند نسل سوم هواوی است. این سیستم کمک ناوبری در سرعت بالا، کمک کروز شهری و کمک پارک هوشمند را ارائه می‌دهد.

این سیستم پیشرفته، کمک رانندگی در سرعت بالا را در مناطقی مانند بزرگراه‌های ملی، بزرگراه‌های شهری و جاده‌های کمربندی ارائه می‌دهد. می‌تواند تغییر لاین، اجتناب هوشمند از موانع، پیچیدن هوشمند، کنترل سرعت و ورود و خروج از رمپ‌ها را انجام دهد. این سیستم همچنین پارک هوشمند را ارائه می‌دهد که ادعا می‌شود از بیش از 160 حالت پارک متفاوت پشتیبانی می‌کند.

قرار است که این خودرو در تاریخ 20 سپتامبر و با قیمت زیر 200,000 یوان (28 هزار و 200 دلار آمریکا) عرضه شود.

ویدیو مرتبط همچنین بخوانید: کراس اوور چینی چانگان UNI-Z با نام اوشان به بازار ایران می‌آید کراس اوور جتور X50 با نام مکث S05 به بازار ایران می‌آید آشنایی با مزدا CX-50، وارداتی جدید آفتاب خودرو در سامانه جانبازان + کاتالوگ رسمی

مطالب مفید