انتشار نسخه بتا iOS 18.1؛ ورود هوش مصنوعی به دنیای آیفون بالاخره محقق شد!

ارسال شده توسط: سینا سپهریان 31 شهریور 1403 ساعت 08:58

اپل با انتشار نسخه بتای آپدیت آی او اس 18.1 – iOS 18.1 سرانجام هوش مصنوعی اپل اینتلیجنس را به کاربرانش هدیه داد. این آپدیت را چگونه دریافت کنیم؟

هفته گذشته هفته بزرگی برای اپل بود. کوپرتینویی‌ها روز دوشنبه به‌طور رسمی سیستم عامل‌های آی او اس 18، واچ او اس 11 و مک او اس 15 را به‌صورت عمومی منتشر کردند و روز پس از آن نیز فروش سری گوشی‌های آیفون 16 و اپل واچ سری 10 را کلید زدند. با این حال ظاهرا این هفته درخشان یک سورپرایز دیگر نیز برای طرفداران دارد؛ زیرا روز گذشته نسخه بتا آپدیت آی او اس 18.1 نیز به‌طور رسمی منتشر شده و سرانجام هوش مصنوعی Apple Intelligence را در اختیار کاربران آیفون قرار داد.

آی او اس 18.1 زودتر از آنچه انتظارش را داشتیم منتشر شد

کاربران اپل آیدی از روز پنجشنبه به نسخه بتا آپدیت‌های iOS 18.1 و iPadOS18.1 و macOS 15.1 دسترسی پیدا کرده و قادر به دانلود آن‌ها روی دستگاه‌های خود شدند. طبیعتا مهم‌ترین قابلیت این آپدیت‌ها هوش مصنوعی اپل اینتلیجنس خواهد بود که توقعات و انتظارات از آن بسیار بالاست.

البته نسخه نهایی این آپدیت‌ها حدودا یک ماه دیگر منتشر خواهد شد. با این وجود اگر شما هم جزو آن دسته از طرفداران دوآتشه اپل هستید که بی‌صبرانه در انتظار تجربه هوش مصنوعی جذاب کوپرتینویی‌ها هستنید، می‌توانید هم‌اکنون این بروزرسانی را دریافت کرده و تجربه‌اش کنید.

با دانلود و نصب این آپدیت‌ها می‌توانید به تقریبا تمامی قابلیت‌های Apple Intelligence دسترسی داشته باشید. به‌طور دقیق قابلیت‌های زیر تماما در آپدیت آی او اس 18.1 حاضر خواهند بود:

ابزارهای دستیار نگارشدستیار هوشمند ارتقا یافته سیریجستجو با زبان طبیعی، ابزار Clean Up و Create Memory Movies در اپلیکیشن Photosقابلیت اولویت‌بندی پیام‌ها، خلاصه‌سازی ایمیل‌ها و پاسخ‌دهی هوشمند در اپلیکیشن Mailخلاصه‌سازی پیام‌ها و امکان ارسال پاسخ‌های هوشمند در اپلیکیشن Messagesامکان خلاصه‌سازی متنی تماس‌های صوتی و ویس‌های ضبط‌شده

عملکرد قابلیت‌های هوش مصنوعی در iOS 18.1 چگونه است؟

بر اساس بررسی‌های اولیه انجام شده روی ابزارهای نگارشی (Writing Tools) هوش مصنوعی Apple Intelligence، این قابلیت عملکردی کاملا استاندارد، اما نه‌چندان نوآورانه دارد. به کمک این ابزارها می‌توان غلط‌های نگارشی پیام‌های مختلف را برطرف کرد و آن را با لحن‌های مختلف (دوستانه، رسمی یا خلاصه) بازنویسی نمود.

این قابلیت در هر اپلیکیشنی که بخش مخصوص تایپ کردن را ارائه کند قابل دسترسی خواهد بود. برای دسترسی به این قابلیت در آیفون می‌توانید متن مد نظر خود را انتخاب کنید تا ابزار مخصوص به Cut/Copy/Paste ظاهر شود. اگر آپدیت جدید آی او اس 18.1 را نصب کرده باشید در این بخش می‌توانید ابزار جدید Writing Tools را نیز در کنار سایر گزینه‌ها مشاهده کنید.

علاوه بر این نسخه‌های اولیه سیری جدید نیز ضمن ارائه طراحی جدید، از هوشمند شدن فوق‌العاده آن و امکان تعامل عالی از طریق تایپ کردن خبر داده‌اند. برای مثال اگر از سیری بپرسید «چطور می‌توان از صفحه نمایش گوشی ویدیو ضبط کرد؟» دستیار هوشمند اپل آموزش گام به گام انجام این کار را به شما نمایش خواهد داد. در میان قابلیت‌های جدید و جذاب Siri تعامل بی‌نقص آن با کاربران مهم‌ترین ویژگی‌اش به شمار می‌رود.

نسخه بتای iOS 18.1 البته امکان ادغام ChatGPT با سیری را فراهم نکرده و حتی سیستم مدیریت محتوای شخصی آن را نیز ارائه نخواهد کرد. این سیستم مدیریت محتوا به سیری امکان می‌دهد که با کاوش در پیام‌ها، ایمیل‌ها و رویدادهای شخصی کاربران در تقویم به درکی کامل از برنامه کلی، سلایق و سبک زندگی کاربر رسیده و تجربه‌ای بسیار شخصی‌تر را به آن‌ها ارائه دهد.

از دیگر قابلیت‌های هوش مصنوعی Apple Intelligence که در آپدیت iOS 18.1 غایب خواهند بود نیز می‌توان به ابزارهای تولید تصویر به‌کمک هوش مصنوعی مثل Image Playground یا Genmoji اشاره کرد. به‌طور مشابه قابلیت اولویت‌بندی اعلان‌ها نیز در این نسخه قابل دسترسی نیست و تا پایان سال به iOS اضافه خواهد شد. اپل البته هیچ زمان دقیقی برای ارائه این قابلیت‌ها اعلام نکرده است.

هوش مصنوعی اپل اینتلیجنس روی کدام دستگاه‌های اپل قابل دسترسی است؟

هوش مصنوعی Apple Intelligence اپل روی تمامی مدل‌های خانواده آیفون 16 در کنار آیفون 15 پرو و آیفون 15 پرو مکس قابل دسترسی خواهد بود. همچنین آیپدها و مک‌های مجهز به تراشه M1 به بعد نیز همگی قادر به استفاده از این هوش مصنوعی خواهند بود.

چگونه نسخه بتای آپدیت آی او اس 18.1 را دانلود و نصب کنیم؟

برای دریافت نسخه‌های بتای iOS 18.1 و iPadOS 18.1 و macOS 15.1 لازم است به وبسایت نسخه‌های بتا اپل وارد شوید و پس از وارد کردن اپل آیدی و رمز عبور خود فرامین روی صفحه را دنبال کنید. پس از دانلود و نصب نسخه بتای هریک از این سیستم عامل‌ها نیز باید پس از وارد شدن به بخش تنظیمات روی گزینه Apple Intelligence & Siri کلیک کرده و گزینه Join the Apple Intelligence Waitlist را انتخاب کنید.

با انجام این کار پس از چند ساعت قادر به دسترسی به قابلیت‌های هوش مصنوعی Apple Intelligence خواهید بود. این اتفاق از طریق یک اعلان به شما اطلاع‌رسانی خواهد شد.

در گجت نیوز بخوانید: 5 ویژگی Apple Intelligence که اپل را برنده نبرد هوش مصنوعی سال 2024 خواهد کرد تعویض باتری آیفون ۱۶ پرو هزینه سنگینی روی دست شما می‌گذارد ۹ تا از بهترین قابلیت های هوش مصنوعی اپل برای آیفون ها

مطالب مفید