رونمایی از اطلس پلاس: نسخه‌ی آپشنال هاچ‌بک سایپا با گیربکس اتوماتیک در نمایشگاه خودرو مشهد

ارسال شده توسط: شایان مددی 31 شهریور 1403 ساعت 14:10

سایپا در نمایشگاه خودرو مشهد 1403 از اطلس پلاس رونمایی کرد. نسخه آپشنال هاچ بک اطلس با گیربکس اتوماتیک و امکانات جدید در راه است.

در حالی که مدت زمان زیادی از عرضه سایپا اطلس در بازار نمی‌گذرد، گروه خودروسازی سایپا از نسخه پلاس آن در نمایشگاه خودرو مشهد 1403 به‌صورت رسمی رونمایی کرد. سایپا با عرضه این نسخه پلاس یا آپشنال که از ارتقای فنی و همچنین امکانات رفاهی و ایمنی جدید برخوردار شده است، قصد دارد موج تازه‌ای از فروش را به سمت هاچ بک جدید خود جذب کند.

پیش‌تر فقط تیپ G اطلس با گیربکس دستی عرضه شده بود. البته سایپا اعلام کرده بود که قصد عرضه چهار تیپ از این خودرو را دارد که دو مورد از آن‌ها با نام‌های G و S به گیربکس دستی مجهز هستند، ولی دو مورد دیگر با نام‌های L و E گیربکس اتوماتیک ارائه می‌کنند. اطلس پلاس که پا به نمایشگاه خودرو مشهد گذاشت، در اصل همان تیپ E است. دست کم در حال حاضر این تنها تیپ اتوماتیک اطلس خواهد بود؛ چراکه سایپا مدتی قبل برنامه عرضه تیپ L را لغو کرد.

دسترسی به بخش‌های مطلب:

طراحی نمای بیرونی اطلس جدید

مدل Plus هاچ بک سایپا از لحاظ طراحی نمای بیرونی تغییرات قابل توجهی را تجربه نکرده است. پیش از معرفی آن هم انتظار نمی‌رفت که سایپا در این مرحله قصد ارائه نسخه‌ای با المان‌های تازه در نمای بیرونی را داشته باشد.

در زمینه‌های مختلف، از جمله طراحی نمای بیرونی، از اطلس به‌عنوان نسخه ارتقا یافته کوییک یاد می‌شود و عده بسیاری به روش‌های مختلف به مقایسه اطلس و کوییک می‌پردازند. با نگاهی اجمالی به هاچ بک جدید سایپا می‌توان به این نتیجه رسید که کوییکی با خطوط نرم‌تر و طراحی جدید قسمت‌های عقب و جلو است.

مشخصات فنی اطلس پلاس

اطلس پلاس هم مثل تیپ G برای تامین قوای محرکه از موتور 1.5 لیتری 4 سیلندر M15i بهره می‌برد که توان تولید 91 اسب بخار قدرت و 137 نیوتن متر گشتاور را دارد. با وجود این، به‌جای گیربکس دستیِ 5 سرعته تیپ G، نیرو محرکه را به‌وسیله یک گیربکس سی‌وی‌تی 6 سرعته به محور جلو هدایت می‌کند.

به‌جز این، تغییر فنی دیگری در اطلس آپشنال گزارش نشده است و به نظر می‌رسد سایپا فقط به ارائه گیربکس اتوماتیک بسنده کرده باشد. گیربکس دستی هم بدون شک مورد تقاضای خیلی از مشتریانی است که به دنبال تجربه راحت‌تری از رانندگی با هاچ بک شهری خود هستند.

امکانات رفاهی و ایمنی تیپ Plus اطلس

مطابق انتظار، اطلس پلاس از آپشن های رفاهی و ایمنی بیشتری نسبت به قبل برخوردار است. از جمله امکانات شاخص این خودرو سایپا می‌توان به کنترل پایداری الکترونیکی، دستیار حرکت در شیب، کروز کنترل، سنسور پارک عقب، رادار نقطه کور، سیستم رصد باد تایر، رودری‌های جدید و تریم چرم مارون در کابین اشاره کرد. گزارش‌ها حکایت از این دارند که در آینده ماساژور صندلی، تنظیم برقی صندلی و دوربین ثبت وقایع هم به لیست امکانات این هاچ بک داخلی اضافه خواهند شد.

قیمت سایپا اطلس پلاس

قیمت اطلس پلاس یا آپشنال هنوز مشخص نیست، اما باید اشاره کرد که تیپ G این هاچ بک با قیمت حدود 410 میلیون از درب کارخانه به فروش می‌رسد. انتظار می‌رود سایپا در آینده نزدیک فروش این نسخه را کلید بزند و شرایط فروش خودرو جدید خود را اعلام کند. در صورت اعلام شرایط فروش اطلس پلاس، می‌توانید جزئیات آن را از وب‌سایت گجت نیوز مطالعه کنید.

در گجت نیوز بخوانید: کی ام سی CR6 ؛ سدان فول آپشن جدید کرمان موتور غرفه آرین پارس موتور در نمایشگاه خودرو مشهد؛ از میتسوبیشی‌ها تا لاماری آفرودی و خودروهای سنگین گرد و خاک کرمان موتور در نمایشگاه مشهد با سبد کامل محصولات گردهمایی ژاپنی‌های آفرودی و چینی‌ها جذاب در غرفه راسا موتور نمایشگاه مشهد کیا اسپورتیج ۱.۵ لیتری توربو، کراس اوور وارداتی جدید کوشا خودرو به نمایشگاه مشهد آمد کی ام سی SR5 ؛ کراس اور 290 نیوتن متری جدید کرمان موتور

مطالب مفید