وزیری که ۵۰۰ میلیون دلار برای خرید خانه‌هایی لوکس در لندن و دوبی هزینه کرد!

این سیاستمدار بیش از ۵۰۰ میلیون دلار از بیت‌المال را برای مصارف شخصی استفاده کرد.

به گزارش تجارت نیوز،

هر چند «سواستفاده از موقعیت و قدرت»، «فساد» و یا حتی «پولشویی» واژه‌های غیرآشنایی در دنیای قدرت و در بین سیاستمداران نیستند و رسانه‌ها هر روز بیش‌تر از دیروز اسرار مگوی بسیاری را در اقصی نقاط دنیا افشا می‌کنند اما مورد این وزیر ۵۵ ساله در نوع خود جالب است.

این سیاستمدار که بیش از ۵۰۰ میلیون دلار از بیت‌المال را برای مصارف شخصی استفاده کرده، از سال ۲۰۱۶ تاکنون موفق‌شده تنها در بریتانیا، ۳۶۰ خانه بخرد.

او که در زمان حضور خود در دولت وزارت زمین را برعهده داشته توانسته با توجه موقعیت‌هایی که در اختیارش بوده یک امپراطوری زمین در سراسر دنیا به راه انداخته است.

نام او سیف‌الزمان چودهری است و در حکومت پیشین بنگلادش، وزیر امور زمین بوده است. بر اساس گزارش‌ها و با وجود محدودیت ۱۲ هزار دلاری که هر شهروند بنگلادشی می‌تواند سالانه از کشور خارج کند آقای چودهری بیش از ۵۰۰ میلیون دلار در این مدت از کشور خارج و در چهار گوشه جهان زمین و ملک و خانه برای خود خریده است. این در حالی است که قانون اساسی بنگلادش به صراحت بیان کرده که سیاستمداران باید دارایی‌های خارجی خود را اعلام کنند.

او از متحدان نزدیک شیخ حسینه نخست وزیر برکنار شده بنگلادش بود که در ماه اوت پس از کشته شدن صدها نفر در سرکوب تظاهرات دانشجویان این کشور در نهایت از بنگلادش گریخت. پس از خروج حسینه، مقامات بنگلادش تحقیقاتی را در مورد اتهامات فساد گسترده در دولت وی آغاز کردند.

شبکه الجزیره در گزارشی می‌گوید این فرد به طور غیرقانونی به صدها میلیون دلار درآمد دست پیدا کرده و آنها را در کشورهای مختلف صرف خرید ملک کرده است. این گزارش نشان می‌دهد که این وزیر پیشین بنگلادشی با کمک شبکه‌ای مشاوران اقتصادی و مالی در لندن توانسته بیش از ۱۰۰ وام بانکی تهیه و تعداد زیادی ملک در بریتانیا خریداری کند.

منبع :

یورونیوز

به اشتراک گذاری

اخبار مرتبط

مطالب مفید