10 بازی ورزشی موبایل که نباید از دست بدهید!

اگر در فروشگاه‌های بازی‌ نام ورزش مورد علاقه خود را جستجو کنید، با لیست بلند بالایی از بازی‌ها مواجه می‌شوید که هر کدام به نحوی با آن ورزش مرتبط هستند. از طرفی بازار پر سود این پلتفرم موجب شده تا توسعه دهندگان بزرگ هم بازی‌های پر طرفدار ورزشی خود را به موبایل بیاورند.

* توجه: بازی‌ها بدون ترتیب خاصی فهرست شده‌اند.

1- Table Tennis Touch


توسعه دهنده: Yakuto
سال عرضه: 2015
تعداد دانلود از مایکت (امتیاز): دویست هزار (4.4)

استودیو لندنی Yakuto که بازی‌های ورزشی زیادی را برای موبایل توسعه داده، سال 2015 بازی Table Tennis Touch را عرصه کرد که بهترین بازی پینگ پونگ موبایلی به حساب می‌آید. در این بازی شما می‌توانید یک تجربه کامل و سرگرم کننده از بازی تنیس روی میز را روی موبایل خود داشته باشید.

 

در بخش کمپین شما پینگ پونگ را از پایه آغاز می‌کنید و با پیشرفت و تقویت استعداد‌تان در مسابقات مطرح بین‌المللی شرکت می‌کنید. علاوه بر آن مود‌های دیگری نیز برای به چالش کشیدن‌تان در بازی وجود دارد. اما این بازی عنوانی کاملا آفلاین است و امکان رقابت آنلاین با بازیکنان واقعی وجود ندارد.

2- Madden NFL 25 Mobile Football


توسعه دهنده: Electronic Arts
سال عرضه: 2024
تعداد دانلود از مایکت (امتیاز): بیست و دو هزار (3.9)

سری Madden NFL محبوب‌ترین شبیه ساز فوتبال آمریکایی است که سالانه برای کنسول‌ها معرفی می‌شود. نسخه موبایلی این بازی با نام Madden NFL Mobile Football هر ساله همزمان با نسخه اصلی به صورت رایگان منتشر می‌شود که البته بیشتر شبیه یک آپدیت فصلی برای بازی است. در نسخه موبایلی مود‌‌های زیادی وجود دارند اما شاخص‌ترین آن Ultimate Team است که در آن مدیریت یک تیم بر را بر عهده دارید و می‌توانید ستارگان فوتبال آمریکایی را در تیم خود جمع کنید و با بازیکنان دیگر رقابت کنید. 

3- NBA 2K Mobile


توسعه دهنده: 2K Games
سال عرضه: 2018
تعداد دانلود از مایکت (امتیاز): سی و نه هزار (3.5)

سری NBA 2K در حال حاضر تنها شبیه ساز بسکتبال روی کنسول‌هاست. توسعه دهنده این بازی یعنی شرکت 2K سال 2018 یک نسخه موبایلی از این سری را به صورت رایگان عرضه کرد. در این بازی می‌توانید با تیم‌های واقعی لیگ بسکتبال آمریکا در رقابت‌های تک نفره و چند نفره شرکت کنید و تا ساعت‌ها سرگرم شوید.

گیم پلی این بازی بسیار مشابه با نسخه اصلی است و یک تجربه واقع گرایانه از ورزش بسکتبال را ارائه می‌دهد که به خوبی با کنترل‌های لمسی موبایل بهینه سازی شده است. همچنین گرافیک بازی نیز در سطح بالایی قرار دارد و یکی از با کیفیت‌ترین بازی‌های موبایلی به شمار می‌رود. NBA 2K Mobile یکی از بهترین بازی‌های ورزشی است که می‌توانید روی موبایل تجربه کنید. 

4- The Ramp


توسعه دهنده: Paul Schnepf
سال عرضه؛ 2021

در حالی که بسیاری از بازی‌های ورزشی تلاش دارند تا گیم پلی و گرافیک پیچیده و واقع گرایانه را به نمایش بگذارند، The Ramp رویکرد کاملا متفاوتی را پیش گرفته است. این بازی با سبک مینیمالیستی خود، سعی دارد تا ورزش اسکیت را با سادگی تمام به تصویر بکشد. در این بازی شما در چهار پیست متفاوت اسکیت سواری می‌کنید. در بازی نه مراحل جدیدی وجود دارند، نه امتیاز و رکوردی و یا حتی چیزی برای آنلاک کردن، کل فرایند بازی شامل اسکیت سواری و انجام حرکات نمایشی می‌شود. The Ramp یک بازی آرامش بخش است و می‌تواند گزینه سرگرم کننده باشد.

5- Virtua Tennis Challenge

بازی Virtua Tennis Challenge یکی عناوین متعدد کنسول‌های کلاسیک سگا بود که برای موبایل پورت شد. این بازی یک تجربه سرگرم کننده از ورزش تنیس را ارائه دهد. کنترل‌های بازی ساده هستند و هر گیمری می‌تواند به سادگی از تجربه بازی لذت ببرد. این بازی امکان انجام مسابقات تک نفره و دو نفره را در مود‌های مختلف فراهم می‌کند. با وجود گذشت بیش از یک دهه از عرضه، بازی Virtua Tennis Challenge یکی از بهترین بازی‌های تنیس و یکی از بهترین بازی‌های ورزشی موبایل است.

6- Rocket League Sideswipe


توسعه دهنده: Psyonix
سال عرضه: 2021
تعداد دانلود از مایکت (امتیاز): هفتاد هزار (4.5)

پس از موفقیت بازی Rocket League سازندگان یک نسخه از این بازی با نام Rocket League Sideswipe را برای موبایل منتشر کردند. گیم پلی بازی مشابه با نسخه اصلی است اما در نسخه موبایلی دوربین بازی از کنار است و بازیکن به حرکت در چهار جهت محدود شده است. همچنین در این نسخه خبری از مسابقات‌ پنج به پنج نیست، اما تقابل‌های یک به یک و دو به دو به اندازه کافی جذاب و مهیج هستند. Rocket League Sideswipe یکی از سرگرم کننده‌ترین بازی‌های ورزشی است که می‌توانید روی موبایل تجربه کنید. 

7- EA Sports FC Mobile


توسعه دهنده: Electronic Arts
سال عرضه: 2016
تعداد دانلود از مایکت (امتیاز): هفت میلیون (4.3)

سری اف سی یا همان فیفا در حال حاضر محبوب‌ترین شبیه ساز فوتبال است. الکترونیک آرتز از سال 2016 یک بازی موبایلی بر اساس این سری منتشر کرد. در این بازی تمرکز روی مود محبوب Ultimate Team است و در آن شما می‌توانید بازیکنان حال حاضر و نسل‌های پیشین فوتبال را در تیم‌تان داشته باشید. دیتا بیس این بازی دقیقا همان دیتا بیس نسخه اصلی است که به این معناست که تمامی کارت‌هایی که در نسخه کنسولی طراحی شدند، در این بازی نیز حضور دارند و می‌توانید آنها را به تیم‌تان اضافه کنید.

گیم پلی بازی به دلیل محدودیت‌های کنترلر‌های لمسی ساده طراحی شده و شباهت چندانی به نسخه کنسولی ندارد. اما گرافیک بازی به نسبت بازی‌های موبایلی در سطح بالایی قرار دارد و راضی کننده است. اگر طرفدار FC هستید، به شما پیشنهاد می‌کنیم که بازی FC Mobile را تجربه کنید.

8- 8 Ball Pool


توسعه دهنده: Miniclip
سال عرضه: 2013
تعداد دانلود از مایکت (امتیاز): سه میلیون (4.7)

بیلیارد یک ورزش جذاب است که در آن استراتژی و هوش حرف اول را می‌زند. بازی 8 Ball Pool این امکان را فراهم آورده تا بیلیارد را روی گوشی خود تجربه کنید. گیم پلی بازی بسیار ساده است و یادگیری آن تنها چند دقیقه زمان می‌برد، اما حرفه ای شدن در آن به مهارت شما در بازی بستگی دارد. در این بازی شما در مقابل بازیکنانی از سراسر جهان قرار می‌گیرید و در میز‌ها و تورنومنت‌های آنلاین به رقابت می‌پردازید. همچنین امکان رقابت با دوستان‌تان نیز وجود دارد. بازی 8 Ball Pool یکی از جذاب‌ترین و بهترین بازی‌های ورزشی است و پیشنهاد می‌کنیم حتما آن‌را تجربه کنید. 

9- EA Sports™ UFC® Mobile 2


توسعه دهنده: Electronic Arts
سال عرضه: 2022
تعداد دانلود از مایکت (امتیاز): دویست هزار (3.9)

اگر گیمر باشید احتمالا با بازی‌های سبک مبارزه‌ای همچون Tekken و Mortal Kombat آشنا هستید. این عناوین مبارزات فانتزی را ارائه می‌دهند، اما آیا تا به حال به تجربه یک مبارزه واقعی فکر کرده‌اید؟ بازی UFC Mobile 2 یک بازی ورزشی نقش آفرینی بر اساس مبارزات MMA و UFC است. در این بازی شما در نقش یک مبارز حرفه‌ای وارد رینگ می‌شوید و از تمام فنون خود برای شکست دادن حریف استفاده می‌کنید.

با پیشرفت در بازی می‌توانید مبارزان حرفه‌ای و شناخته شده دنیا را انتخاب کنید و در رویداد‌ها و مسابقات واقعی UFC شرکت کنید. کنترل‌های بازی به خوبی برای استفاده در موبایل بهینه سازی شده است. UFC Mobile 2 بدون شک یکی از هیجان انگیز‌ترین بازی‌های ورزشی است که می‌توانید روی موبایل تجربه کنید.

10- Archery Battle

 


توسعه دهنده: Doodle Mobile Ltd
سال عرضه: 2019
تعداد دانلود از مایکت (امتیاز): چهارصد هزار (4.4)

Archery Battle یک بازی تیراندازی با کمان است که در آن شما در مسابقات 1v1 آنلاین با بازیکنانی از سراسر جهان رقابت می‌کنید. گیم پلی بازی بسیار ساده است، شما با نگه داشتن انگشت‌تان روی صفحه زه کمان را می‌کشید و با برداشتن انگشت‌تان زه رها و تیر پرتاب می‌شود. در این بازی این تمرکز و نشانه گیری دقیق است که تفاوت‌ها را رقم می‌زند. 

11- Real Racing 3

 


توسعه دهنده: Electronic Arts
سال عرضه: 2013
تعداد دانلود از مایکت (امتیاز): دو میلیون (4.1)

بازی‌های ریسینگ موبایلی همچون نید فور اسپید و آسفالت، مسابقات آرکید و سرگرم کننده‌ای را ارائه می‌دهند که بعضا به دور از واقعیت هستند. بازی Real Racing 3 همانطور که از نامش پیداست بر روی ارائه یک بازی واقعی تاکید دارد. در این بازی از خودرو‌های واقعی استفاده شده و طراحی ظاهری و فنی آنها به دقت انجام شده است. در نتیجه تجربه بازی مشابه با رانندگی در واقعیت است.

گرافیک بازی Real Racing 3 در حد بازی‌های کنسولی است و حتی به جزئیاتی همچون تخریب بدنه و شکستن شیشه ماشین پس از برخورد‌ها هم پرداخته شده. باور نکردنی است که این بازی حدود 11 سال پیش آن هم برای موبایل توسعه داده شده است. حتی در حال حاضر هم تعداد بازی‌های موبایلی با گرافیک مشابه، انگشت شمارند. Real Racing 3 واقع گرایانه‌ترین تجربه ریسینگ را روی موبایل ارائه می‌دهد و آن را به علاقه‌ مندان به این سبک را پیشنهاد می‌کنیم.

12- MLB 9 Innings 24

 


توسعه دهنده: Com2us
سال عرضه: 2016
تعداد دانلود از مایکت (امتیاز): هفت هزار (4.6)

بیسبال یکی از پرطرفدار‌ترین ورزش‌های دنیاست. بازی MLB 9 Innings 24 بهترین شبیه ساز این ورزش روی موبایل است. در این بازی بیش از 2000 بازیکن شاغل در لیگ بیسبال آمریکا حضور دارند. همچنین امکان انجام بازی‌های PvP آنلاین به صورت In Real Time وجود دارد. اگر به ورزش بیسبال علاقه مندید، پیشنهاد می‌کنیم بازی MLB 9 Innings 24 را تجربه کنید.

13- eFootball Mobile

 


توسعه دهنده: Konami
سال عرضه: 2022
تعداد دانلود از مایکت (امتیاز): پنج میلیون (4.5)

بازی eFootball Mobile ‌شبیه ساز فوتبال شرکت کونامی است که سال 2022 جایگزین PES Mobile شد. این بازی اخیرا آپدیت سال جدید را دریافت کرده که در کنار اضافه شدن ویژگی‌های جدید شانل بهبود‌هایی در گیم پلی بازی شده است.

کونامی تلاش کرده تا نسخه موبایلی تا حد امکان شبیه نسخه کنسولی باشد که تا حدودی در این امر موفق هم بوده است. گیم پلی بازی روان است و چند پله بالاتر از رقیب سنتی یعنی FC Mobile قرار می‌گیرد. همچنین گرافیک بازی برای یک بازی موبایلی در سطح قابل قبولی قرار دارد. بازی eFootball Mobile یکی از بهترین بازی‌های ورزشی موبایل است و اگر به دنبال یک بازی فوتبالی فوق‌العاده برای تجربه روی گوشی خود هستید، پیشنهاد می‌کنم این بازی را حتما تجربه کنید.

 

مطالب مفید