شارژ فوق سریع؟ نه! ویژگی شارژ گلکسی S25 توقعات شما را برآورده نمی‌کند!

ارسال شده توسط: سینا سپهریان 01 مهر 1403 ساعت 10:30

جدیدترین اخبار منتشر شده جزئیات ناامیدکننده‌ای را در خصوص سرعت شارژ مدل‌های استاندارد و پلاس گلکسی S25 در اختیارمان قرار می‌دهند.

در هفته‌های اخیر اطلاعات و جزئیات فراوانی از گوشی‌های پرچمدار سال 2025 سامسونگ، سری گلکسی S25 منتشر شده است. جدیدترین اخبار اما به سرعت شارژ این گوشی ها اختصاص داشته و احتمالا چندان خوشایند علاقمندان به این محصولات نخواهد بود. بر اساس این اخبار، مدل استاندارد گلکسی S25 با توان 25 وات شارژ خواهد شد و مدل S25 پلاس از شارژ 45 واتی بهره خواهد برد. این سرعت‌های شارژ دقیقا مشابه با سال جاری و خانواده گلکسی S24 هستند.

چرا سرعت شارژ گوشی های گلکسی S25 افزایش پیدا نخواهد کرد؟

دقت کنید که اختلاف سرعت میان شارژرهای 25 و 45 واتی خصوصا زمانی که قصد شارژ کردن کامل باتری را داشته باشید چندان مشهود نیست. اختلاف اصلی میان این دو زمانی نمایان می‌شود که قصد داشته باشید مثلا دستگاه را به‌مدت 15 دقیقه به شارژ متصل کنید. در این شرایط شارژرهای 45 واتی قادرند درصد قابل توجهی از ظرفیت باتری را شارژ کنند.

اگر این اخبار صحت داشته باشد، سال 2025 ششمین سال متوالی خواهد بود که مدل پایه گوشی‌های سری گلکسی S از شارژ 25 واتی پشتیبانی می‌کند. این مساله برای یک کمپانی که مدعی ارائه جدیدترین مشخصات سخت افزاری در گوشی‌هایش است اصلا قابل قبول به نظر نمی‌رسد.

مساله زمانی ناراحت‌کننده‌تر می‌شود که سرعت شارژ گلکسی اس 25 را با رقبای چینی مقایسه می‌کنیم. برای مثال، وان پلاس 12 امسال با پشتیبانی از سرعت شارژ 100 واتی رونمایی شده و موتورولا Edge 2024 نیز با شارژ 68 واتی روانه بازار شده است.‌ به این ترتیب حتی سرعت 45 واتی شارژ سریع سامسونگ نیز در مقایسه با رقبای چینی چندان سریع به نظر نمی‌رسد.

در شرایطی که بسیار علاقمندان گلکسی S25 انتظار تعبیه حداقل سرعت 45 واتی را در مدل استاندارد داشتند، اما حتی علیرغم این سرعت شارژ پایین‌تر نیز این گوشی هنوز آن‌چنان جذابیت دارد که بسیاری افراد بی‌صبرانه منتظر رونمایی‌اش باشند. هنوز البته چندین ماه تا رونمایی پرچمداران 2025 سامسونگ باقی مانده است.

در گجت نیوز بخوانید: نخستین تصاویر گلکسی اس ۲۵ پلاس، خبر از طراحی تکراری آن می‌دهد سامسونگ: گلکسی اس ۲۵ با قدرتمندترین مشخصات فنی گوشی‌های جهان به میدان می‌آید مشخصات فنی تراشه سری گلکسی اس ۲۵ سامسونگ فشار روی اپل را به شدت افزایش می‌دهد

مطالب مفید