سینمای ایران به مرز ۹۰۰ میلیارد تومانی رسید!

‎فروش سینمای ایران در هفته آخر شهریور از مرز ۹۰۰ میلیارد تومان عبور کرد و استقبال از آثار جدید به تدریج جایگزین فیلم‌های قدیمی‌تر می‌شود.
‎به گزارش مهر، برمبنای آمار سمفا تا ساعت ۲۳:۴۵ شنبه ۳۱ شهریور؛ ۱۶ میلیون و ۵۳۸ هزار و ۳۲۴ نفر در ۴۳۴ هزار و ۴۸۱ سانسی که ۳۸ فیلم سینمای ایران را در سالن‌های سینمایی نمایش می‌دهند، به تماشای آثار نشسته اند و فروشی نزدیک به ۹۳۲ میلیارد و ۳۶۷ میلیون و ۱۰۶ هزار تومان را برای سینمای ایران به ارمغان آورده‌اند. بدین ترتیب فروش سینمای ایران از مرز ۹۰۰ میلیارد تومان عبور کرد.
‎در هفت روز گذشته فیلم‌های سینمای ایران فرصت نمایش در ۲۱ هزار و ۸۹۸ سانس را پیدا کرده اند و توسط ۷۰۹ هزار و ۱۴۳ نفر تماشا شده اند؛ به این ترتیب در این هفته، میزان فروش سینمای ایران عددی معادل با ۳۸ میلیارد و ۳۱۴ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان بوده است که نسبت به هفته قبل افزایش ۱۸ میلیاردی فروش را تجربه کرده است.
‎«تگزاس ۳» با در اختیار داشتن ۳۹۶ سالن سینما، توسط بیش از ۱۵۳ هزار نفر تماشا شده و فروش ۸ میلیارد و ۳۲۵ میلیون تومان را تجربه کرده است، «تگزاس ۳» از هفته گذشته صدر جدول را مجدداً از آن خود کرده و «قیف» و «پول و پارتی» که در هفته‌های قبل صدرنشین بودند این جایگاه را به «تگزاس ۳» برگردانده اند.
‎«تگزاس ۳» پرفروش‌ترین فیلم سال ۱۴۰۳ تا امروز است که اکران خود را از ۸ خرداد به تهیه کنندگی ابراهیم عامریان به سرگروهی پردیس سینمایی هویزه آغاز کرده است و با در اختیار داشتن ۶۹۹ سالن سینما توسط ۴ میلیون و ۲۰۳ هزار نفر تماشا شده و به فروشی بیشتر از ۲۳۴ میلیارد تومان رسیده است.
‎«پول و پارتی» سعید سهیلی که از ۳ مرداد بر پرده سینماها نقش بسته مثل سه هفته گذشته صدر جدول را واگذار کرده است و با ۱۱۵ هزار و ۸۲۹ مخاطب در جایگاه دوم قرار دارد. این فیلم در هفته گذشته به فروش حدود ۶ میلیارد و ۱۷۵ میلیون تومانی دست یافته است.
‎کمدی رمانتیک «پول و پارتی» که اکران خود را توسط پخش شایسته فیلم در سینماهای سراسر کشور آغاز کرده است، با جذب حدود ۱ میلیون و ۴۳۹ هزار مخاطب به فروش کلی بیش از ۷۸ میلیارد رسیده است.
‎فیلم سینمایی «مفت‌بر» به کارگردانی عادل تبریزی که اکران خود را از ۱۵ شهریور آغاز کرده است؛ این هفته با افزایش یک میلیاردی فروش و حفظ روند صعودی خود در جایگاه سوم جدول فروش قرار گرفته است. ۴ میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومان عددی است که از فروش این فیلم سینمایی اعلام شده است.
‎فیلم سینمایی «قیف» به کارگردانی محسن امیریوسفی که اکران خود را از ۱۵ شهریور آغاز کرده است این هفته با فروش بیش از ۵ میلیارد و ۶۲۱ میلیون تومان با روند نزولی فروش در جایگاه چهارم جدول فروش قرار گرفته است.
‎«شه سوار» به کارگردانی حسین نمازی که از ۲۱ شهریور بر پرده سینماها نقش بسته است در هفته گذشته توسط بیش از ۵۱ هزار نفر تماشا شده و به فروش ۳ میلیارد و ۸۷ میلیون تومان در هفته دوم اکران دست یافته است بر این اساس این فیلم در جایگاه پنجم قرار می‌گیرد.
‎فیلم سینمایی «شهر گربه‌ها ۲» به کارگردانی سیدجواد هاشمی نیز که اکران خود را از ۱۵ شهریور آغاز کرده است با حضور بیش از ۵۶ هزار مخاطب فروش ۲ میلیارد و ۸۰۰ میلیونی را تجربه کرده و در جایگاه ششم قرار دارد.
‎فیلم سینمایی «قلب رقه» به کارگردانی خیرالله تقیانی که اکران خود را از ۲۴ مرداد آغاز کرده است با فروش بیش از ۱ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومانی مثل هفته گذشته در جایگاه هفتم قرار می‌گیرد، این فیلم اکشن جنگی از آغاز اکران اثبات و فروش خوبی را تجربه کرده است.
‎«خجالت نکش ۲» که از ۱۶ خرداد بر پرده سینماها نقش بسته در هفته گذشته توسط بیش از ۳۳ هزار نفر تماشا شده و به فروش ۱ میلیارد و ۷۴۷ میلیون تومان دست یافته و با کاهش آرام فروش هفتگی در جایگاه هشتم جدول فروش قرار گرفته است.
‎چند صد میلیونی‌ها پس ۸ فیلم میلیاردی این هفته
‎«آغوش باز» به کارگردانی بهروز شعیبی که از ۲۱ شهریور بر پرده سینماها نقش بسته است در هفته گذشته توسط بیش از ۱۴ هزار نفر تماشا شده و به فروش ۸۰۹ میلیون تومان در هفته دوم اکران دست یافته است بر این اساس این فیلم در جایگاه نهم قرار می‌گیرد.
‎«ملاقات با جادوگر» که اکران خود را از ۲۰ تیر آغاز کرده است با یک پله سقوط و فروش ۷۰۰ میلیون تومانی در جایگاه دهم قرار گرفت.
‎«در آغوش درخت» که از ۱۷ مرداد بر پرده سینماها نقش بسته است در هفته گذشته توسط بیش از ۱۵ هزار نفر تماشا شده و به فروش ۶۲۹ میلیون تومانی رسیده است. این فیلم نیز با نزول یک پله‌ای در جایگاه یازدهم جدول فروش هفتگی قرار می‌گیرد.
‎«یادگار جنوب» که اکران خود را از ۲۰ تیر آغاز کرده است با فروش ۱۹۲ میلیون تومانی و مشابه هفته‌های گذشته در جایگاه دوازدهم جدول فروش هفتگی قرار گرفته است.
‎«روزی روزگاری آبادان» به کارگردانی حمیدرضا آذرنگ که از ۱۰ مرداد بر پرده سینماها نقش بسته است در هفته گذشته به فروش حدود ۱۵۳ میلیون تومانی دست یافته است و در جایگاه سیزدهم جدول فروش قرار می‌گیرد.
‎«مست عشق» به کارگردانی حسن فتحی در هفت روز گذشته با در اختیار داشتن ۱۲ سالن سینما، توسط ۱۸۰۰ نفر تماشا شده و ۱۰۹ میلیون تومان فروخته است و در رده چهاردهم قرار می‌گیرد.
‎قعر جدول چه خبر است
‎فیلم «کارزار» به کارگردانی شهرام اسدزاده که اکران خود را از ۱۵ شهریور آغاز کرده است با فروش حدود ۵۵ میلیونی در هفته سوم اکران در جایگاه پانزدهم جدول قرار می‌گیرد.
‎فیلم «لختگی» به کارگردانی کاوه دهقانپور که اکران خود را این هفته و از ۲۸ شهریور آغاز کرده است با فروش حدود ۴۲ میلیونی در جایگاه شانزدهم جدول قرار می‌گیرد.
‎«عطرآلود» که از ۱۶ خرداد بر پرده سینماها آمده است در این هفته توسط ۱۱۱۰ نفر تماشا شده و در هفته گذشته به فروش ۳۵ میلیون تومانی دست یافته و در رده هفدهم قرار می‌گیرد.
‎«تمساح خونی» که روند اکران آنلاین آن نیز آغاز شده است با فروش حدود ۲۱ میلیون تومانی در رده هجدهم جدول فروش هفتگی قرارمی گیرد.
‎«سال گربه» در رده نوزدهم قرار می‌گیرد. ۱۲ میلیون تومان عددی است که از فروش فیلم مصطفی تقی‌زاده در هفت روز گذشته اعلام شده است.
‎فیلم سینمایی «سودابه» به کارگردانی محمدعلی سجادی که اکران خود را از ۳۱ مرداد آغاز کرده است با فروش حدود ۱۰ میلیونی در جایگاه بیستم قرار می‌گیرد.
‎«ساعت ۶ صبح» که از ۳ مرداد روی پرده سینماها رفته است در هفته گذشته به فروش حدود ۹ میلیون تومانی راضی شد و در جایگاه بیست و یکم قرار گرفت؛ این اثر سینمایی مهران مدیری هم مانند اثر قبلی شکست سنگینی از گیشه خورده است.
‎فیلم «سفر پر ماجرا» به کارگردانی حجت‌الله سیفی که اکران خود را از ۲۳ مرداد آغاز کرده است با فروش حدود ۵ میلیون و ۲۹۰ هزار تومان در جایگاه بیست و دوم قرار می‌گیرد.
‎فیلم سینمایی «خانه شیشه ای» به کارگردانی امیرپورکیان که اکران خود را از ۳۱ مرداد آغاز کرده است با یک پله نزول و فروش حدود ۴ میلیونی در جایگاه بیست و سوم قرار دارد.
‎فیلم سینمایی «ایلیا؛ جستجوی قهرمان» به کارگردانی سیدعلی موسوی نژاد با فروش حدود ۴ میلیونی در جایگاه بیست و چهارم گیشه فروش سینماها قرار می‌گیرد.
‎«روایت ناتمام سیما» که از ۱۳ تیر ماه اکران شده است در هفته گذشته به فروش حدود ۱ میلیون و ۶۴۰ هزار تومانی دست یافته است؛ این فیلم در جایگاه بیست و پنجم جدول فروش قرار گرفته است.
‎«آبی روشن» که اکران خود را از ۲۳ خرداد آغاز کرده است با فروش بیش از ۱ میلیون و ۴۸۰ هزار تومانی در جایگاه بیست و ششم جدول فروش هفتگی قرار گرفته است.
‎«شور عاشقی» که از ۱۳ تیر اکران شده است در این هفته توسط ۴۴ نفر تماشا شده و در هفته گذشته به فروش ۱ میلیون و ۳۰۰ هزار تومانی دست یافته است؛ این فیلم در جایگاه بیست و هفتم قرار می‌گیرد.
‎«مصائب شیرین ۲» که از ۳ مرداد بر پرده سینماها نقش بسته است در جایگاه بیست و هشتم جدول فروش قرار گرفته است. این فیلم در هفته گذشته به فروش ۷۸۰ هزار تومان دست یافته است.

مطالب مفید