هوش مصنوعی اپل در کدام کشورها در دسترس است؟

ارسال شده توسط: امیرعباس کریمی 01 مهر 1403 ساعت 15:09

اپل در سال 2025 هوش مصنوعی خود را جهانی می‌کند. قابلیت‌های اپل اینتلیجنس به زبان‌های مختلف در اختیار کاربران کشورهای جدید قرار خواهد گرفت.

اپل اعلام کرده است که قصد دارد در سال ۲۰۲۵، قابلیت‌های هوش مصنوعی خود را در اختیار کاربران بیشتری در سراسر جهان قرار دهد. هوش مصنوعی آیفون‌ها که با نام اپل اینتلیجنس (Apple Intelligence) شناخته می‌شوند، در کشورهایی مانند هند، سنگاپور، آلمان، ایتالیا، کره جنوبی، پرتغال و ویتنام به ترتیب به زبان‌های انگلیسی، انگلیسی، آلمانی، ایتالیایی، کره‌ای، پرتغالی و ویتنامی در دسترس قرار خواهد گرفت.

این گسترش جهانی نشان از تعهد اپل به ارائه خدمات بهتر و شخصی‌سازی شده به کاربران در نقاط مختلف جهان دارد.

گسترش جهانی هوش مصنوعی اپل با پشتیبانی از زبان‌های جدید

اپل پیشتر اعلام کرده بود که در اواخر سال ۱۴۰۳، با به‌روزرسانی سیستم‌عامل iOS به نسخه ۱۸.۲، اپل انتلیجنس را با پشتیبانی از زبان انگلیسی در چندین کشور از جمله استرالیا، کانادا، نیوزلند، آفریقای جنوبی و بریتانیا گسترش خواهد داد. همچنین برنامه‌ریزی شده است تا در سال ۲۰۲۵، پشتیبانی از زبان‌های پرکاربرد دیگری مانند چینی، فرانسوی، ژاپنی و اسپانیایی نیز به این هوش مصنوعی اضافه شود.

توسعه‌دهندگان در حال حاظر نیز می‌توانند با نسخه بتای iOS 18.1 به دنیای جدیدی از امکانات هوش مصنوعی در آیفون قدم بگذارند. قابلیت‌هایی مانند حذف سوژه‌ها در اپلیکیشن Photos، امکان ضبط و رونویسی تماس‌های تلفنی، پاسخ‌های پیشنهادی در مسیجز، خلاصه‌سازی نوتیفیکیشن‌ها و تصحیح متن به توسعه‌دهندگان کمک می‌کند تا اپلیکیشن‌هایی بسازند که زندگی کاربران را آسان‌تر و لذت‌بخش‌تر کند.

به دلیل الزامات قانونی ناشی از قانون بازارهای دیجیتال (DMA)، کاربران اروپایی آیفون از دسترسی به قابلیت‌های اپل اینتلیجنس محروم هستند. با این حال، کاربران مک مجهز به تراشه‌های M1 یا جدیدتر در اروپا همچنان می‌توانند از این قابلیت جذاب استفاده کنند.

در گجت نیوز بخوانید:

مطالب مفید