پاستای کدو سبز: جذاب‌ترین ترکیب رنگ و طعم در آشپزخانه شما!

پاستای کدو سبز، یک جایگزین سالم و رژیمی به جای پاستاهای معمولی است. این پاستا در زمان کوتاه و با مواد اولیه ساده‌ای تهیه می‌شود. کدو سبز طعم متفاوت و جذابی به پاستای شما می‌دهد و سرشار از فیبر و ویتامین‌های گروه B است. در این مقاله از مجله اینترنتی اکالا، طرز تهیه پاستای کدو سبز را به صورت مرحله به مرحله به همراه نکات مهمی که در تهیه آن باید بدانید را آموزش خواهیم داد.

 

مواد لازم جهت تهیه پاستای کدو سبز

برای تهیه پاستای کدو سبز به مواد زیر نیاز دارید:

پاستا ۲۰۰ گرمکدو سبز ۱-۲ عددسیر۲-۳ حبهگوجه گیلاسی ۴-۵ عددروغن زیتون ۲ قاشق غذاخورینمک و فلفل سیاه به مقدار لازمپنیر پارمزان رنده شده به مقدار دلخواهریحان تازه یا جعفری به مقدار دلخواه

خرید مواد اولیه با تخفیف از اکالا

طرز تهیه پاستای کدو سبز

مدت زمان آماده سازی مواد اولیه و تهیه نهایی این پاستا ۱۵-۲۵ دقیقه است. مقدار مواد اعلام شده در این آموزش مناسب برای ۲-۱ نفر است که شما به راحتی با جمع و ضرب ساده ای می‌توانید مقدار مواد را افزایش دهید و در حجم های بیشتری این پاستای جذاب را تهیه کنید. درجه سختی تهیه این پاستا در دسته بندی آسان قرار دارد.

بیشتر بخوانید: بادمجان را در سرخ‌کن بدون روغن سرخ کنید

مرحله اول: آماده سازی پاستا

درون قابلمه مناسبی آب بریزید و قابلمه را روی حرارت گذارید. مقداری نمک به آب اضافه کنید و زمان دهید تا آب به نقطه جوش رسد. پاستا را به مدت مشخص شده روی بسته بندی، در آب جوش بریزید و زمان دهید تا کمی نرم شود.

توجه داشته باشید که زمان پخت پاستا به نوع پاستا و برند آن بستگی دارد. پس از پخت اولیه پاستا را درون آبکش بریزید و با کمی آب سرد بشویید. کمی زمان بدهید تا آب اضافی پاستا گرفته شود.

مرحله دوم: آماده سازی کدو سبز

کدو سبز را بشویید و دو سر آن را ببرید. در صورت تمایل پوست کدو سبز ها را بگیرید سپس با کمک چاقو یا رنده رشته کن، کدو سبز را به صورت رشته‌های نازک یا حلقه حلقه برش دهید.

برای تهیه پاستای کدو سبز بهتر است از کدو سبز های جوان و تازه، استفاده کنید.

مرحله سوم: آماده سازی سیر

سیر را بشویید و پوست بگیرید. با کمک سیر له کن آن را پوره و له کنید. تابه مناسبی را روی حرارت گذارید و روغن زیتون را در تابه بریزید. سپس سیر له شده را به تابه اضافه کنید و کمی تفت دهید تا عطر سیر آزاد شود.

بیشتر بخوانید: طرز تهیه بورک بادمجان

مرحله چهارم: تهیه سس پاستا

رشته های کدو سبز را به تابه اضافه کرده و به مدت ۳-۴ دقیقه تفت دهید تا کدو سبزها کمی تغییر رنگ دهند و نرم شود. نمک، فلفل سیاه را به مخلوط درون تابه اضافه کنید و مواد را به خوبی با هم مخلوط کنید.

گوجه گیلاسی ها را بشویید و برش زنید و به محتوای درون تابه بیفزایید، کمی تفت دهید تا گوجه‌ها تغییر رنگ دهند. اضافه کردن گوجه گیلاسی به این پاستا، طعم آن را شیرین‌تر و خوشمزه‌تر می‌کند. در تهیه این پاستا می‌توانید از قارچ، فلفل دلمه سبز و رنگی، نیز استفاده کنید.

برای مغذی‌تر شدن پاستا می‌توانید چند تکه مرغ یا میگو گریل شده به سس پاستا اضافه کنید.

مرحله پنجم: افزودن پاستا، تزیین و سرو غذا

پاستا آبکش شده را به تابه حاوی کدو سبز اضافه کنید. همه مواد را در حد مخلوط شدن به هم زنید. به همین راحتی پاستای جذاب و سالم شما آماده سرو و نوش جان کردن است، آن را در ظرف سرو بریزید و مقداری پنیر پارمزان رنده شده روی پاستا بریزید. با چند برگ ریحان تازه یا جعفری پاستا را تزیین کنید.

شما در تهیه این پاستا از سس‌های آماده، سس پستو یا سس آلفردو نیز می‌توانید استفاده کنید.

امیدواریم که اطلاعات ارائه شده در این مقاله برایتان مفید واقع شده باشد و شما نیز طبق روش ساده و کامل فوق این پاستای جذاب را تهیه و در کنار عزیزانتان میل کنید. بی شک به دلیل طعم ملایم و بافت نرم کدو در این غذا، طعم آن مورد پسند اعضای خانواده یا مهمانانتان قرار می‌گیرد. پاستای کدو سبز یک غذای کم کالری و پر از فیبر است که می‌توانید آن را به عنوان یک غذای اصلی یا یک غذای جانبی سرو کنید.

من سمانه هستم، از بچگیم عاشق این بودم که توی تلویزیون آشپزی رو آموزش بدم.
هر روز پیش‌بند آشپزخونه مادرم رو میبستم و ساعت‌ها جلوی دوربین تخیلی ذهنم، آموزش آشپزی میدادم!
بزرگ‌تر که شدم به صورت تخصصی‌تر رویاهامو دنبال کردم و هر روز براشون بیشتر تلاش کردم تا  فهمیدم علاقه زیادی به دنیای شیرینی‌ها و شیرین کردن کام آدم‌ها دارم.
حالا خیلی  خوشحالم که این فرصت رو دارم تا با  تلفیق آشپزی کردن، نوشتن و عکاسی که الان  بخش بزرگی از دنیای من شده بتونم این حس خوب رو با شما به اشتراک بزارم.

مطالب مفید