«تهران» شهر شعر و ادب است/ پناهگاه شاعران بزرگ ایرانی در «تهران»- تازه‌ترین اخبار سینمای ایران و جهان

سینماپرس: میلاد عرفان‌پور دبیر اجرایی نخستین جشنواره شهر شعر بیان کرد: تهران، شهر شعر است؛ زیرا پایتخت ایران است و ایران هم کشور شعر است.

به گزارش سینماپرس، میلاد عرفان‌پور دبیر اجرایی نخستین جشنواره شهر شعر از وجه تمایز این جشنواره با جشنواره شعر فجر گفت: جشنواره شعر فجر چند تفاوت عمده با جشنواره شهر شعر دارد. جشنواره شعر فجر دریافت کننده کتاب است و مجموعه شعر دریافت و داوری می‌کند؛ اما جشنواره شهر شعر دریافت کننده تک اثر است.

وی ادامه داد: دومین مورد این است که بخش اصلی جشنواره شعر فجر حوزه داخلی است و جایزه جشنواره شهر شعر در حوزه داخلی بخش‌های متنوع همراه با جوایز بیشتری را در نظر گرفته است؛ یعنی بر فرض مثال اگر جشنواره‌ای تعداد محدود جایزه می‌دهد، در این جشنواره جوایز بسیار خوب و با تعداد بیشتر به برگزیدگان اهدا خواهد شد. همای زرین نام جایزه ویژه‌ای است که در بخش‌های مختلف به شاعران برگزیده تقدیم خواهد شد.

وی افزود: تفاوت سوم، درباره حوزه بین‌الملل است که در جشنواره شهر شعر به حوزه بین‌الملل توجه بیشتری شده است. جشنواره شعر فجر یک رویکرد خاص خود را دارد اما جایزه جهانی شهر شعر دنبال کننده حوزه‌های بیشتری است. همه جشنواره‌ها قابل احترام هستند که با رویکرد خاصی فعالیت می‌کنند.

عرفان‌پور بیان کرد: شهر شعر به این معنا است که به نوعی در دو قرن اخیر شهر تهران میزبان شاعران بسیار بزرگی بوده است. بسیاری از شاعران بزرگ در این شهر شعر سروده اند و هم اکنون بسیاری از شاعران برجسته‌ کشور در تهران زیست می‌کنند و به نوعی تهران، شهر شعر است؛ زیرا تهران، پایتخت ایران است و ایران هم کشور شعر است، تهران به عنوان مهم‌ترین قطب شعر جهان جای دارد. این جشنواره یکی از وجوهی که دارد این است که دوست‌داریم شهر تهران را بیشتر با شعر پیوند بزنیم و این شهر، شهر شعر باشند و بعضا از زمختی‌های شهر تهران بکاهد.

مطالب مفید