اطلاعات دارویی و سموم را از کجا دریافت کنیم؟

راضیه کشاورز ملکی با اشاره به اینکه کارشناسان مراکز اطلاع رسانی دارو و سموم پس از گذراندن دوره های آموزشی از بین داروسازان و پزشکان عمومی و متخصصان پزشکی انتخاب می شوند، گفت: در این مراکز سوالاتی در مورد موضوعاتی مانند مصرف و عوارض جانبی ناشی از آن مطرح می شود. از داروهای پاسخ داده شده، مصرف داروها در دوران بارداری و شیردهی، مقدار مصرف – احتیاط ها و موارد منع داروها، تداخلات داروها با یکدیگر و با نتایج تغذیه ای و آزمایشگاهی، نکات زیر به صورت تلفنی پاسخ داده می شود.

به گزارش ایلنا، بر اساس اعلام سازمان غذا و دارو، وی همچنین در خصوص سم شناسی و مسمومیت ها، اولین گام ها در مقابله با مسمومیت های ناشی از مواد مخدر، مواد شیمیایی، شوینده های خانگی، گازهای سمی، گزش حیوانات سمی، گیاهان سمی توضیحاتی ارائه کرد. ، داروها و محرک ها، مواد نفتی، فلزات سنگین، سموم دفع آفات، اطلاعات تخصصی مسمومیت های گروهی، مسمومیت های شغلی و آلودگی محیط با سموم از جمله سوالاتی است که مراکز اطلاع رسانی دارو و سم به آنها پاسخ داده اند.

کشاورز ملکی با معرفی شماره 190 (داخلی 2-3) از حضار خواست همه روزه از ساعت 8 صبح تا 20 از کارشناسان این مراکز اطلاعات لازم را کسب کنند.

مطالب مفید