عرضه‌ی شاسی بلند برقی جدید چینی‌ها: وولینگ بینگو با قیمت شگفت‌انگیز 660 میلیون تومان!

ارسال شده توسط: پوریا هاشم پور 02 مهر 1403 ساعت 15:23

شرکت تازه تأسیس وولینگ (Wuling)، از کراس اوور کامپکت بینگو با امکانات جذاب و قیمت رقابتی ۱۱ هزار دلار رونمایی کرد.

کمپانی وولینگ چین، پس از عرضه یکی پر فروش ترین هاچبک های برقی جمع و جور شهری جهان با نام Wuling Bingo EV، اکنون به سراغ معرفی نسخه کراس اوور این محصول جذاب رفته است. از شما دعوت می‌کنیم تا در این بخش از اخبار خودرو سایت گجت نیوز، با معرفی این خودرو اقتصادی و جذاب همراه ما باشید.

معرفی وولینگ بینگو، کراس اوور ارزان چینی

کمپانی وولینگ، یک شرکت تولیدکننده وسایل نقلیه الکتریکی، موتورسیکلت و قطعات خودرو است که با سرمایه‌گذاری مشترک شرکت سایک موتور چین و جنرال موتورز آمریکا در سال ۲۰۰۷ میلادی تأسیس شده است. این خودروساز پس از تولید هاچبک دو و چهار در بینگو و بینگو پلاس، حال نسخه کراس اوور همین خانواده را معرفی کرده و به زودی راهی بازار خواهد کرد.

کراس اوور بینگو از نظر طراحی ظاهری و داخلی تفاوت چشمگیری با نسخه هاچبک ندارد و تنها ابعاد و سگمنت آن تغییر یافته است. این خودرو از همان پلتفرم بینگو پلاس استفاده می‌کند. بهره گیری از چراغ‌های جلوی گرد و بیضی، سپر جلو با طراحی یکدست و ساده و طراحی تخم مرغی شکل کلی آیرودینامیک با حذف زوایای تیز نشان دهنده این است که وولینگ به مانند محصولات بینگو به زبان طراحی ساده و مینیمال این خودرو پایبند بوده است.

استفاده از رینگ‌های کوچک ۱۵ اینچی نشان دهنده ابعاد کوچک این خودرو در خور یک کراس اوور کامپکت شهری است. با این حال ستون‌ها و سقف مشکی به بهبود ظاهر وولینگ بینگو و القای حس لوکس بودن آن کمک کرده‌ است. ابعاد این کراس اوور در طول، عرض و ارتفاع به ترتیب 4090، 1720 و 1575 میلی‌متر و فاصله بین دو محور آن 2610 میلی‌متر است. همچنین این خودرو با چهار رنگ سفید، قرمز، خاکستری و سبز عرضه می‌شود.

مشخصات فنی Wuling Bingo 2024

نسخه پایه وولینگ بینگو به‌صورت استاندارد با یک موتور برقی سنکرون آهنربایی دائم مستقر در محور جلو عرضه می‌شود. حداکثر قدرت این موتور ۱۰۰ اسب بخار و گشتاور آن ۱۸۰ نیوتون متر است. با اینکه شتاب 0 تا 100 این خودرو اعلام نشده است، وولینگ بینگو در عرض ۳.۷ ثانیه از حالت سکون به سرعت ۵۰ کیلومتر در ساعت می‌رسد.

خریداران می‌توانند سه پک باتری متفاوت را انتخاب کنند که اولی ظرفیت ۳۱.۹ کیلووات ساعتی داشته و توان پیمایش ۳۳۰ کیلومتری را فراهم می‌سازد. گزینه دوم از باتری ۳۷.۹ کیلووات ساعتی با توان پیمایش ۴۰۱ کیلومتر بهره می‌برد و گران‌ترین نسخه نیز به باتری ۵۰.۶ کیلووات ساعتی با شعاع حرکتی ۵۱۰ کیلومتر مجهز شده است. این شاسی بلند از توانایی شارژ سریع نیز بهره می‌برد و در عرض ۳۵ دقیقه، شارژ باتری را از ۳۰ به ۸۰ درصد می‌رساند.

طراحی کابین و آپشن‌های کراس اوور بینگو

در کابین شاسی‌بلند بینگو، ۲۳ فضای ذخیره‌ تعبیه شده تا مالکان بتوانند تمامی وسایل مورد نیاز را در بخش های مختلف خودرو قرار دهند. فضای پای سرنشینان ردیف دوم این کراس اوور ۸۸۲ میلی‌متر است. همچنین فضای صندوق عقب در این کلاس مثال زدنی است و به حدود 700 لیتر می‌رسد. اگر خواهان حمل وسایل بیشتری در خودرو باشید می‌توانید صندلی‌های ردیف دوم را بخوابانید تا فضای زیاد ۱۴۵۰ لیتری ایجاد شود.

از مجموع آپشن های این خودرو می‌توان به گرم‌کن صندلی جلو، تنظیم برقی صندلی راننده، صندلی‌های چرمی، سنسور نور، سانروف، سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک، کلاستر تمام دیحیتال راننده، نمایشگر مرکزی لمسی، ترمز اضطراری خودکار، کنترل پایداری، هشدار برخورد از جلو و عقب، سنسور نقاط کور و… اشاره کرد.

این خودرو در نسخه و تنها با برد مسافت متفاوت عرضه می‌شود. نسخه پایه با نام Wuling Bingo 330 تنها حدود 660 میلیون تومان قیمت دارد. این تریم با قیمت 75,800 یوان (10 هزار و 750 دلار)، و دو تریم Wuling Bingo 401 با قیمت 84,800 یوان (12 هزار دلار) و Wuling Bingo 510 با قیمت 95,800 یوان (13 هزار و 600 دلار) به خریداران چینی عرضه می‌شود.

در پایان دعوت می‌کنیم که مطلب معرفی و بررسی کراس اوور وارداتی فولکس واگن ID4 را در گجت نیوز مطالعه کنید.

ویدیو مرتبط همچنین بخوانید: چانگان دیپال L07 معرفی شد؛ سدان نو انرژی چینی با قابلیت‌های رانندگی هوشمند کراس اوور جتور X50 با نام مکث S05 به بازار ایران می‌آید کراس اوور چینی چانگان UNI-Z با نام اوشان به بازار ایران می‌آید

مطالب مفید