اینجا بخونید: اطلاعیه حیاتی دولت برای واجدین یارانه معیشتی!

به گزارش اقتصاد آنلاین ، محمود ملکوتی‌خواه، تصریح کرد: بودجه این پرداخت‌ها توسط مجلس تصویب می‌شود و سازمان برنامه و بودجه موظف به پرداخت ارقام براساس بودجه مصوب است. این مبالغ هر ماه به تدریج و بر اساس داده‌هایی که از سازمان بهزیستی دریافت می‌کنیم، پرداخت می‌شوند.

وی افزود: سقف مبلغی که می‌توانیم پرداخت کنیم، یک دوازدهم بودجه‌ای است که ماهانه توسط قانون‌گذار مشخص شده و این منابع بر اساس تحقق درآمدها توزیع می‌شوند. یکی از مشکلات ما عدم تحقق کامل منابع هدفمندی بوده، اما با این حال ما همچنان متعهد به پرداخت مستمری مددجویان بهزیستی هستیم.

بنابراین یک دوازدهم آن تا شهریورماه پرداخت شده اما در لیستی که در سازمان بهزیستی ارائه می‌دادند برخی نفرات از طرق مختلف مانند توانمندسازی و… خارج و افراد جدید جایگزین می‌شوند لذا خروج نفرات و ورود نفرات جدید شکل گرفت که آن خروجی ها تعدادشان کمتر از ورودی ها بود و از لحاظ اعتباری اینگونه اعلام شد که این افراد مستمری نگرفتند و یا قطع شده ولی قطعی در کار نبود. لذا در شهریور ماه بخش عمده ایی از نفراتی که در ماه های قبل جا مانده بودند به این لیست اضافه و پرداخت شد یعنی شش دوازدهم اعتبارات سال 1403 باید پرداخت می شد.

ملکوتی خواه در ادامه گفت: تاکنون 107 درصد پرداختی داشتیم یعنی از 100 درصد بالاتر پرداخت کردیم در حالیکه در منابع سازمان هدفمندی 54 درصد محقق شده بخاطر اولویت و ضرورت عزیزان مددجوی بهزیستی که با مشکل برنخورند. خبر خوشی که باید عرض کنم این است که سازمان با این پرداختی که کرده است یارانه و مستمری هیچکدام از عزیزان قطع نشده است و اگر افرادی در لیست سال 1403 بودند از فروردین تا شهریورماه به هر دلیلی مستمری دریافت نکرده قول دادیم به سازمان بهزیستی و مسئولان رفاه و کار این نفرات را لحاظ کنیم.

مطالب مفید