معرفی کراس اوور هیبریدی لکار 459؛ نسخه اقتصادی و جذاب‌تر تسلا مدل Y

ارسال شده توسط: علیرضا قادرمیهنی 02 مهر 1403 ساعت 16:23

کراس اوور هیبریدی لکار 459 توسط یکی از خودروسازان تازه کار برزیل معرفی شد. کپی ارزان قیمت تسلا مدل Y چه مشخصاتی دارد؟

همزمان با پیشرفت صنعت خودروهای برقی و هیبریدی در جهان، خودروسازان بسیاری به امید کسب سود و بازده مطلوب از این حوزه، اقدام به طراحی و تولید محصولاتی جدید، مطابق با استانداردهای روز دنیا می‌کنند. یکی از همین استارتاپ‌ها که در برزیل مستقر است، تصمیم گرفته از یک کراس اوور هیبریدی ژنراتوری رونمایی کند.

با کراس اوور هیبریدی لکار 459 آشنا شوید

یکی از نکات قابل توجه و برجسته و البته فریب دهنده این کراس اوور برزیلی، شباهت زیاد آن به نسل بعدی تسلا مدل Y است. اگر نگاهی به رندرهای جذاب لکار 459 بیندازید، طراحی زیبای خودرو معروف تسلا در ذهنتان تداعی خواهد شد. در ادامه با یک کراس اوور کامپکت طرف هستیم که زیر کاپوت خود یک قوای محرکه هیبرید ژنراتوری دارد و قرار است از سال 2026 به بازار عرضه شود.

براساس اعلام این استارتاپ برزیلی، قیمت یک دستگاه لکار 459 حدود 26 هزار و 900 دلار خواهد بود. این شرکت نوپا که از معدود خودروسازان داخلی برزیل به حساب می آید، تصمیم گرفته به زودی از مجموعه محصولات الکتریکی خود با قیمت ارزان رونمایی کند. بیایید نیم نگاهی به این کراس اوور بیندازیم و مشخصات آن را با یکدیگر مرور کنیم.

طراحی ظاهری

هم اکنون برخی از مشخصات لکار 459 به همراه چند رندر رسمی از آن منتشر شده است. همان‌طور که گفتیم، شباهت این خودرو با تسلا مدل Y غیرقابل انکار بوده و یک کپی خالص از این خودرو آمریکایی است. پروفیل جانبی لکار 459 شباهت زیادی با این محصول برقی داشته و تنها تفاوت این دو در طول 4350 میلی متری و فاصله محوری 2700 میلی متری است. (کوچک‌تر از تسلا Y)

گرچه این کراس اوور از قوای محرکه هیبرید ژنراتوری بهره برده، اما وزن آن 1396 کیلوگرم اعلام شده است. شرکت برزیلی لکار هنوز تصاویری از داخل این خودرو منتشر نکرده و مدعی شده که کابین مدل 459 پنج نفره بوده و فضای بار 530 لیتری دارد. همچنین ظاهرا این خودرو هیبرید ژنراتوری مجهز به سیستم‌های کمک راننده و قابلیت خودران سطح 2 شده است.

بیشتر بخوانید:

مقایسه نسل جدید نیسان پاترول و تویوتا لندکروزر سری ۳۰۰؛ نبرد غول‌های ژاپنی

قوای محرکه

زیر کاپوت لکار 459 یک پیشرانه برقی 163 اسب بخاری و 258 نیوتن متری تعبیه شده که با پکیج باتری کوچک 18.4 کیلووات ساعتی عرضه می‌شود. همچنین موتور بنزین سوز این کراس اوور هیبرید یک لیتری 3 سیلندر توربو با قابلیت GDI است که در قسمت جلو نصب شده و می‌تواند در شرایط ایده آل، 121 اسب بخار قدرت و 230 نیوتن متر گشتاور تولید کند.

شرکت نوآور و استارتاپی لکار خاطرنشان کرده، مدل 459 هیبرید می‌تواند در عرض 10.9 ثانیه از سکون مطلق به شتاب 100 کیلومتر برسد و ویژگی نمایان و برجسته آن، پیمایش یک مسافت 1000 کیلومتری است. (با باتری فول شارژ و یک باک پر از بنزین) همچنین در حالت تمام الکتریکی می‌توان انتظار داشت که 100 کیلومتر مسافت را طی کند.

شرکت لکار تصمیم گرفته نخستین کارخانه خود را از اواخر 2024 در اسپریتو سانتوی بریل راه اندازی کرده و از آگوست 2026 میلادی با ظرفیت سالیانه 120 هزار دستگاه خودرو، فعالیت خود را شروع کند. پیشرانه‌های 459 را شرکت هورس پاورترین که حاصل جوینت ونچر رنو و جیلی است، تولید خواهد کرد.

شهروندان برزیلی می‌توانند از همین الان با پرداخت 235 دلار، در پیش فروش این کراس اوور هیبرید ژنراتوری ثبت نام کنند و در سال 2026 خودرو خود را تحویل بگیرند. هنوز مشخص نیست که لکار برنامه‌ای برای صادرات این خودرو به بازارهای جهانی دارد یا خیر!

در گجت نیوز بخوانید: معرفی نخستین خودروهای چینی بازار ایران فوتون واندر، مینی تراک جدید زامیاد + مشخصات فنی و قیمت احتمالی ایران خودرو دیزل شرایط فروش اقساطی کامیونت آرنا پلاس را اعلام کرد قیمت و مشخصات چری تیگو ۸ پرو ۲۰۲۵ اعلام شد

مطالب مفید