هزینه نجومی تعمیر دکمه دوربین کنترل آیفون 16: سرسام‌آور و تعجب‌برانگیز!

کمرا کنترل جزو ویژگی‌های جذاب آیفون 16 است، ولی هزینه عجیب و غریب تعمیر دکمه شاتر iPhone 16 احتمالاً باعث نارضایتی کاربران این گوشی می‌شود.

به‌دنبال عرضه رسمی آیفون 16 در سطح جهان، حالا رفته‌رفته مصرف‌کنندگان تجارب کاربری خود از این گوشی پرچدار جدید اپل را به اشتراک می‌گذارند. سری جدید گوشی های موبایل آیفون در زمینه‌هایی نظیر توان پردازشی، مدیریت حرارت و عکسبرداری/فیلمبرداری حرف‌های زیادی برای گفتن دارد، اما مثل هر محصول دیگری، بی‌عیب و ایراد نیست. به‌عنوان مثال، شنیده‌ها از هزینه به‌شدت بالای تعمیر دکمه «کمرا کنترل» (Camera Control) حکایت دارند.

هزینه به‌شدت بالای تعمیر دکمه کمرا کنترل آیفون 16

کمرا کنترل دکمه جدیدی است که کاربران سری آیفون 16 می‌توانند از آن برای گرفتن عکس و ویدیو استفاده کنند. این دکمه لمسی که در فریم این گوشی جا گرفته است، نقش دکمه شاتر را ایفا می‌کند و به نوعی یادآور تجربه عکاسی با دوربین‌های سنتی است.

عده‌ای دکمه کمرا کنترل را نوآوری ارزشمندی از سوی اپل نمی‌دانند و لزوم قرارگیری آن در گوشی‌های جدید این شرکت را مورد سوال قرار داده‌اند. با وجود این، این تنها مشکل کمرا کنترل نیست؛ هزینه تعمیر این دکمه جدید هم خیلی بالا است و عملاً با قیمت یک گوشی بالارده برابری می‌کند.

بنا به گزارش‌های منتشر شده، کمرا کنترل از 9 قطعه تشکیل شده است که باعث افزایش احتمال خرابی آن می‌شود. شکسته شدن این دکمه در دسته «سایر آسیب‌ها» از دید اپل قرار می‌گیرد و هزینه تعمیر آن برای نسخه استاندارد حدود 624 دلار تعیین شده و برای نسخه پرو حتی به 751 دلار می‌رسد.

علت هزینه بالای تعمیر Camera Control این است که اپل به‌جای تعمیر قطعه آسیب‌دیده، کل دکمه را تعویض می‌کند.

از دست ندهید: نارضایتی کاربران از صفحه نمایش آیفون ۱۶ پرو تست مقاومت آیفون ۱۶ از ضعف عجیب فریم دور گوشی خبر می‌دهد! + ویدیو استقبال ضعیف خریداران از سری آیفون ۱۶ اپل در ایران + قیمت اگر تاچ نمایشگر آیفون شما به یکباره از کار افتاد، راه حل اینجاست!

مطالب مفید