نگاهی به لپ تاپ MSI Prestige 16 AI Evo B1MG: بررسی کامل و ویدیویی جذاب!

MSI Prestige 16 AI Evo B1MG با امکاناتی مثل بدنه باریک و هوش مصنوعی، یکی از لپ تاپ های ارزشمند بازار است. در ادامه بررسی ام اس آی پرستیز 16 ای آی ایوو را مطالعه کنید.

اگر به دنبال لپ تاپ حرفه‌ای با مشخصات فنی سطح بالا هستید، احتمالاً در انتخاب بین گزینه‌های موجود با برندهای مختلف سردرگم شوید. لپ تاپ جدید ام اس آی با عنوان MSI Prestige 16 AI Evo B1MG اما اینجا است تا با نمایشگر باکیفیت، توان پردازشی بالا و قابلیت‌های هوش مصنوعی متعدد، برای خیلی از رقبا شاخ و شانه بکشد.

دسترسی به بخش‌های مطلب:

ویدیو بررسی

جدول مشخصات فنی

سی پی یو (پردازنده)اینتل کور اولترا 7 155H (با 16 هسته و فرکانس 3.2 گیگاهرتز)مموریحداکثر 32 گیگابایت از نوع LPDDR5 (بدون قابلیت ارتقاء)جی پی یو (گرافیک)اینتل آرک (Intel Arc)نمایشگرال‌ای‌دی 16 اینچی (با رزولوشن 2560 در 1600 پیکسل، نرخ تازه‌سازی 60 هرتزی، پوشش 100 درصدی گستره رنگی DCI-P3، روشنایی 400 نیت و نسبت تصویر 16:10)حافظه داخلیاس‌اس‌دی 1 ترابایتی (با قابلیت ارتقاء)باتریلیتیوم یونی 99.9 وات ساعتی 4 سلولیاتصالات وای فای 7، بلوتوث 5.4پورت‌ها1 جک 3.5 میلی‌متری، 2 پورت یواس‌بی سی تاندربولت 4، 1 پورت اچ‌دی‌ام‌آی 2.1 و 1 پورت یواس‌بی 3.0عرض، عمق و ضخامت358.4 میلی‌متر، 254.4 میلی‌متر و 18.95 میلی‌متروزن1.59 کیلوگرمسیستم صوتی2 اسپیکر استریوویژگی‌های دیگر2 عدد فن، درگاه اس‌دی کارد، حسگر اثر انگشت، نور پس‌زمینه کیبورد و بدنه خاکستری

طراحی و ساخت

در نگاه اول به این لپ تاپ ام اس آی طراحی ساده، اما ظریف و جذاب آن توجه را به خود جلب می‌کند. اگر به طراحی‌های پر از شلوغ‌کاری علاقه‌ای ندارید، این لپ تاپ می‌تواند انتخاب مناسبی برای شما باشد. در بدنه آن آلومینیوم و منیزیم به کار رفته و نتیجه این شده است که با لمس بدنه، به راحتی متوجه می‌شوید با یک محصول بالارده یا به‌اصطلاح پریمیوم مواجه هستید.

یکی از المان‌های قابل توجه طراحی پرستیز 16 ای‌آی ایوو بی 1 ام جی، قرارگیری بخش عمده پورت‌ها در قسمت پشتی است؛ موضوعی که به هرچه مرتب‌تر شدن ظاهر کلی لپ تاپ کمک زیادی می‌کند. در همین حال، نباید از این‌که فقط یک پورت یواس‌بی 3.2 تایپ ای در این لپ تاپ پیدا می‌شود چشم‌پوشی کرد. با وجود این، کاربران به دو پورت یواس‌بی سی تاندربولت 4 و پورت اچ‌دی‌ام‌آی دسترسی دارند که در خیلی از مواقع به کارشان می‌آید.

لپ تاپ MSI Prestige 16 AI Evo B1MG دارای 358 میلی‌متر عرض، 254 میلی‌متر عمق و 18.95 میلی‌متر ارتفاع یا ضخامت است و وزن آن در محدوده 1.5 کیلوگرم قرار دارد. ابعاد و وزن، خصوصاً برای کاربرانی که همیشه در حال حمل و نقل لپ تاپ خود هستند، اهمیت بالایی دارد و این محصول جدید ام اس آی با ابعاد و وزن مذکور در دسته لپ تاپ‌های باریک و سبک قرار می‌گیرد.

نمایشگر

این لپ تاپ از یک صفحه نمایش ال‌ای‌دی 16 اینچی با رزولوشن کیو اچ دی پلاس (2560 در 1600 پیکسل)، پوشش 10 درصدی گستره رنگی DCI-P3 و نسبت تصویر 16:10 بهره می‌برد. کیفیت و عملکرد چنین پنلی برای لپ تاپی که در محدوده قیمت زیر 100 میلیون تومان قرار دارد، بدون شک چشمگیر است. در بررسیِ صورت گرفته، این لپ تاپ توانست به خوبی از پس نمایش رنگ‌های مختلف، به تصویر کشیدن عمق رنگ مشکی و نمایش تصاویر اچ‌دی‌آر بر بیاید.

البته اگر قصد تجربه بازی‌های تیراندازی رقابتی را داشته باشید، شاید این نمایشگر به‌خاطر نرخ تازه‌سازی 60 هرتزی خود نتواند بهترین تجربه ممکن را به شما ارائه بدهد. در غیر این صورت، صفحه نمایش به کار رفته در این محصول می‌تواند با کیفیت و دقت بالا در نمایش تصاویر به راحتی رضایت شما را جلب کند.

پردازنده و گرافیک

لپ تاپ MSI Prestige 16 AI Evo B1MG توان پردازشی خود را از سی پی یو اینتل کور اولترا 7 155H تامین می‌کند که به 16 هسته مجهز است. این 16 هسته را 6 هسته عملکردمحور، 8 هسته بازدهی‌محور و 2 هسته برای عملکرد با شارژ پایین تشکیل می‌دهند.

این سی پی یو را جی پی یو اینتل آرک (Intel Arc) و 32 گیگابایت رم LPDDR5 تکمیل می‌کنند. با این مشخصات فنی، کاربر می‌تواند با خیال راحت سنگین‌ترین برنامه‌ها را اجرا و همچنین خیلی از بازی‌های جدید را با کیفیتی مطلوب تجربه کند. به‌عنوان مثال، بازی Forza Horizon 5 که به جلوه‌های بصری دیدنی خود شناخته می‌شود، با رزولوشن 1440p، حالت گرافیکی High و نرخ 30 فریم بر ثانیه روی این لپ تاپ قابل اجرا است. بازی پرجزئیات Shadow of the Tomb Raider را هم می‌توان با همین رزولوشن و نرخ فریم 30 فریم بر ثانیه اجرا کرد؛ البته با بسنده کردن به حالت گرافیکی Low. همان‌طور که انتظار می‌رود، اگر رزولوشن پایین‌تر (مثلاً 1080p) هم برایتان راضی‌کننده باشد، می‌توانید بازی‌ها را با نرخ فریم بالاتر که به حدود 45 فریم هم می‌رسد تجربه کنید.

مجموعاً لپ تاپ MSI در اجرای بازی‌ها بهتر از سری اس، نسخه پایین‌رده کنسول نسل نهمی ایکس باکس، عمل می‌کند و حتی بیراه نیست که بگوییم عملکرد آن می‌تواند در حد و اندازه لپ تاپ‌های گیمینگ در محدوده قیمت 100 میلیون تومانی باشد.

عملکرد پردازشی و گرافیکی سطح بالا بدون خنک‌کنندگیِ متناسب با آن، نه تنها کاربردی نیست، بلکه در خیلی از مواقع دردسرساز و باعث اذیت کاربر است. با این حال، ام اس آی پرستیز 16 ای آی به هیچ وجه در کاربری روزمره با مشکلی در زمینه خنک‌کاری مواجه نمی‌شود و همیشه در حفظ دمای مناسب موفق عمل می‌کند. البته در حین اجرای بازی‌هایی که از لحاظ گرافیکی از حد مشخصی سنگین‌ترند، احتمالاً سروصدای فن را بشنوید؛ موضوعی که با در نظر گرفتن عملکرد کلی این لپ تاپ قابل چشم‌پوشی است.

باتری

باتری 99.9 وات ساعتی این لپ تاپ شاید طولانی‌ترین عمر را بین سایر لپ تاپ‌های بازار نداشته باشد، اما به نوبه خود می‌تواند نیاز کاربر را برطرف کند. فرض کنید که در یک روز هم وب‌گردی می‌کنید، هم کمی بازی می‌کنید و هم به تماشای یک فیلم سینمایی می‌نشینید؛ با وجود همه این کار‌ها این لپ تاپ 10 تا 11 ساعت می‌تواند دوام بیاورد.

هوش مصنوعی و تکنولوژی توبی اِوِر (Tobii Aware)

لپ تاپ MSI Prestige 16 AI Evo B1MG درست مثل خیلی از لپ تاپ‌های امروزی از هوش مصنوعی برای ارتقای تجربه کاربران بهره می‌گیرد. مثلاً این لپ تاپِ ام اس آی با برقراری تعادل و هماهنگی مناسب بین سی پی یو و جی پی یو به‌لطف هوش مصنوعی، هم عملکرد و هم مصرف انرژی دستگاه شما را به بهترین سطح می‌رساند. هوش مصنوعی همچنین ارتقای فعالیت‌هایی مثل پردازش تصویر، و تجزیه و تحلیل داده‌ها را به همراه می‌آورد.

تکنولوژی توبی اِوِر هم در ام اس آی پرستیز 16 ای آی به کار رفته است که قابلیت‌های کاربردی متعددی دارد؛ قابلیت‌هایی که احتمالاً پیش‌تر نیاز به آن‌ها را حس کرده بودید.

کافی است وبکم خود را روشن بگذارید و وارد اپلیکیشن اختصاصی توبی اور شوید. به‌عنوان مثال، توبی اور با هدف کمک به مدیریت مدت زمان و شدت کار با لپ تاپ، مدت زمان استفاده از لپ تاپ، زمان آخرین استراحت و فاصله شما نسبت به صفحه نمایش را نشان می‌دهد. همچنین برای حفظ شارژ باتری می‌تواند زمانی که مقابل لپ تاپ نیستید، نور صفحه را کاهش بدهد. حتی اگر نمی‌خواهید در حین خواندن یک متن مدام دست خود را به سمت موس یا کیبورد ببرید تا صفحه خاموش نشود، توبی اور برای این مشکل هم راهکاری دارد؛ در واقع توبی اور حضور شما روبه‌روی صفحه را تشخیص می‌دهد و مانع خاموش شدن آن می‌شود.

توبی ور تدابیری برای امنیت و حریم خصوصی کاربران هم اندیشیده است. با فعال‌سازی قابلیت Privacy Screen در اپلیکیشن اختصاصی آن، وقتی نگاه‌تان از نمایشگر برداشته می‌شود یا از نمایشگر فاصله می‌گیرید، صفحه مات می‌شود تا فرد دیگری نتواند محتویات صفحه را مشاهده کند. قابلیت دیگری وجود دارد که در صورت حضور شخص دیگری پشت کاربر هشدار می‌دهد. ضمناً با توبی اور می‌توانید تعیین کنید که پس از مدت مشخصی نگاه نکردن به صفحه نمایش، صفحه قفل شود. البته این‌ها فقط برخی از قابلیت‌های این تکنولوژی هستند که می‌توانند در موقعیت‌های مختلف کارآمد ظاهر شوند.

بررسی‌های گجتی دیگر را از دست ندهید: تماشا کنید: گلکسی زد فلیپ ۶ و زد فولد ۶ چه تفاوتی با هم دارند؟ تماشا کنید: نگاهی متفاوت به گلکسی زد فلیپ ۶، گوشی تاشو جدید سامسونگ بررسی سامسونگ گلکسی زد فولد ۶ ؛ نهایت تکامل در گوشی های تاشو بررسی ویدیویی گلکسی زد فولد ۶ سامسونگ بررسی سامسونگ گلکسی زد فلیپ ۶ ؛ طراحی، نمایشگر، باتری، دوربین، سخت افزار و نرم افزار بررسی ویدیویی گوشی تاشو گلکسی زد فلیپ ۶ سامسونگ

مطالب مفید