رازهای سه ماسک مو خانگی با فلفل قرمز برای داشتن موهایی بلندتر و قوی‌تر

فلفل قرمز می‌تواند موجب تحریک گردش خون در سر شود که همین موضوع، تاثیر مثبتی در تقویت رشد موهای شما دارد. تهیه ماسک مو با فلفل قرمز به صورت خانگی کار ساده و آسانی است. شما با استفاده از چند ماده اولیه در دسترس می‌توانید ماسک‌های متنوع و مقرون به صرفه با فلفل در خانه تهیه کنید. در این بخش از مجله اینترنتی اکالا، طرز تهیه ۳ مدل ماسک مو با فلفل قرمز را به شما آموزش خواهیم داد.
 

۱- مواد لازم جهت تهیه ماسک مو با فلفل قرمز و عسل

پودر فلفل قرمز۱ قاشق چای‌خوریعسل۲ قاشق غذاخوریروغن نارگیل۲ قاشق غذاخوری (اختیاری)

خرید مواد اولیه با تخفیف از اکالا

 

نحوه تهیه و استفاده از ماسک مو فلفل قرمز و عسل

برای تهیه این ماسک باید تمام مواد را با هم مخلوط کنید تا یک خمیر یکدست به دست آید سپس ماسک را با کمک دست به خوبی روی پوست سر و موها ماساژ دهید. ۲۰-۲۵ دقیقه زمان دهید تا ماسک روی پوست سرتان بماند سپس موها را آبکشی کنید و با مقداری شامپو و آب ولرم بشویید.

ماسک مو با فلفل قرمز و عسل ترکیبی قدرتمند برای تقویت و بهبود سلامت مو است. هر دو این مواد طبیعی خواص منحصر به فردی دارند که در کنار هم به بهبود وضعیت مو کمک می‌کنند.

بیشتر بخوانید: از ماسک مو چه جوری استفاده کنیم؟؛ طرز صحیح استفاده از آن

۲- مواد لازم ماسک مو با فلفل قرمز و روغن زیتون

پودر فلفل قرمز۱ قاشق چای‌خوریروغن زیتون۱ قاشق چای‌خوریتخم مرغ۱ عدد

 

نحوه تهیه و استفاده از ماسک مو فلفل قرمز و روغن زیتون

برای تهیه این ماسک نیز باید پودر فلفل قرمز و روغن زیتون را در ظرف مناسبی بریزید و با هم ترکیب کنید.

تخم مرغ را به ترکیب فوق اضافه کنید و به خوبی مواد را به هم زنید.

پیش از استفاده از ماسک مو بهتر است موها و کف سرتان تمیز باشد. با کمک دست از ترکیب ماسک مو روی پوست سر و موهای خود بزنید و ماساژ دهید. به مدت ۳۰ دقیقه صبر کنید تا ماسک روی پوست سرتان بماند، سپس موهای خود را با شامپو و آب ولرم بشویید.

این ماسک به ضخیم‌تر شدن تارهای موهایتان کمک می‌کند و موجب پرپشت‌تر شدن موهای سرتان می‌شود. از طرفی مواد مغذی موجود در روغن زیتون به تقویت ریشه مو و جلوگیری از شکنندگی آن کمک می‌کند. ماسک مو فلفل قرمز و روغن زیتون به موها درخشندگی و لطافت می‌بخشد.

۳- مواد لازم جهت تهیه ماسک مو با فلفل قرمز و آلوئه ورا

پودر فلفل قرمز۱ قاشق چای‌خوریژل آلوئه‌ورا۲ قاشق غذاخوریروغن بادام شیرین۱ قاشق غذاخوری

نحوه تهیه و استفاده از ماسک مو فلفل قرمز و آلوئه‌ورا

برای تهیه این ماسک هم باید تمام مواد را با هم مخلوط کنید تا یک خمیر یکدست به دست آید سپس ماسک را روی پوست سر و موهای خود ماساژ دهید و ۱۰-۱۵ دقیقه صبر کنید سپس موهایتان را آبکشی کنید.

آلوئه‌ورا حاوی ویتامین‌ها، مواد معدنی و آنزیم‌هایی است که به تغذیه مو و بهبود سلامت آن کمک می‌کنند. آلوئه‌ورا به عنوان یک مرطوب‌کننده طبیعی عمل می‌کند که به نرمی و لطافت موها کمک می‌کند و موجب کاهش التهاب پوست سر و تسکین خارش آن می‌شود.

بیشتر بخوانید: طرز تهیه انواع ماسک مو با آلوئه ورا

۵ نکته مهمی که در مورد استفاده از ماسک موهای مختلف با فلفل قرمز باید بدانید:

قبل از استفاده از این ماسک، حتما تست حساسیت انجام دهید. ابتدا مقداری از آن را روی پوست مچ دست خود امتحان کنید.در صورت بروز هرگونه قرمزی، خارش یا سوزش، از استفاده از ماسک خودداری کنید.اگر پوست سرتان حساس است، مدت زمان نگه داشتن ماسک روی سر را کاهش دهید.در صورت نداشتن حساسیت برای نتیجه بهتر، این ماسک را هفته‌ای یکبار استفاده کنید.ماسک‌های آماده شده را در یخچال نگهداری کنید و حداکثر تا یک هفته از آن استفاده کنید.در صورت مشاهده هرگونه عارضه جانبی، استفاده از ماسک را قطع کرده و به پزشک مراجعه کنید.

امیدواریم که اطلاعات ارائه شده در این مقاله برایتان مفید واقع شده باشد. ماسک‌های مو با فلفل قرمز می‌توانند به عنوان یک روش طبیعی برای تقویت رشد مو و کاهش ریزش مو مفید باشند. اگر شما از ترکیب فلفل قرمز با هر ماده دیگری ماسک مو تهیه می‌کنید و از نتیجه راضی هستید خوشحال می‌شویم که نحوه تهیه و استفاده از آن را در بخش نظرات با ما و سایر دوستان علاقه‌مند به اشتراک گذارید.

من سمانه هستم، از بچگیم عاشق این بودم که توی تلویزیون آشپزی رو آموزش بدم.
هر روز پیش‌بند آشپزخونه مادرم رو میبستم و ساعت‌ها جلوی دوربین تخیلی ذهنم، آموزش آشپزی میدادم!
بزرگ‌تر که شدم به صورت تخصصی‌تر رویاهامو دنبال کردم و هر روز براشون بیشتر تلاش کردم تا  فهمیدم علاقه زیادی به دنیای شیرینی‌ها و شیرین کردن کام آدم‌ها دارم.
حالا خیلی  خوشحالم که این فرصت رو دارم تا با  تلفیق آشپزی کردن، نوشتن و عکاسی که الان  بخش بزرگی از دنیای من شده بتونم این حس خوب رو با شما به اشتراک بزارم.

مطالب مفید