برترین سریال‌های فانتزی کره‌ای که باید در سال 2024 ببینید

سریال‌های کره‌ای فانتزی در سال ۲۰۲۴ با داستان‌هایی جذاب، دنیای تازه‌ای از سرگرمی برای طرفداران این ژانر به وجود آورده‌اند؛ در این مقاله از مجله اکالا، به معرفی ۵ تا از بهترین سریال‌های فانتزی کره‌ای در سال ۲۰۲۴ می‌پردازیم، با ما همراه باشید.

۱. دونده دوست‌داشتنی (Lovely Runner)

سال تولید: ۲۰۲۴بازیگران: لی سونگ هیوب، بیون وو سوک، کیم هه یونژانر: کمدی، عاشقانه، فانتزی، موزیکالامتیاز (IMDB): ۸.۷تعداد قسمت‌ها: ۱۶ قسمت (۱ فصل)

خلاصه داستان

ریو سئون جه، آیدلی معروف، از اولین لحظه ورودش به دنیای سرگرمی همواره در کانون توجه بوده، اما پشت این ظاهر بی‌نقص، فشارهای سنگین این صنعت او را به شدت خسته و فرسوده کرده است. ایم سول، طرفدار پروپاقرص او، در کودکی به دلیل یک حادثه از رویای خود دست کشید، اما گوش دادن به آهنگ‌های ریو سئون جه به او آرامش داد و از آن زمان به یکی از شیفته‌ترین هواداران او تبدیل شد.

خبر تلخ خودکشی ریو سون جه، قلب لیم سول را می‌شکند، اما به طرز معجزه‌آسایی، لیم سول به ۱۵ سال قبل بازمی‌گردد؛ زمانی که ریو سئون جه تنها یک دانش‌آموز ۱۹ ساله دبیرستانی بود. او مصمم است هر کاری که لازم باشد انجام دهد تا از وقوع این آینده تراژیک جلوگیری کند.

سریال کره‌ای «دونده دوست‌داشتنی» در سال ۲۰۲۴ همه را شگفت‌زده کرد. با وجود چالش‌های تولید، این سریال به یک موفقیت بین‌المللی چشمگیر تبدیل شد و در هفته اول پخش، صدرنشین پلتفرم Rakuten Viki در بیش از ۱۳۰ کشور شد. داستان جذاب، شیمی بی‌نظیر بین بازیگران اصلی و نگاه نوستالژیک به گذشته، از جمله عواملی هستند که این سریال را به یکی از بهترین سریال‌های فانتزی کره‌ای ۲۰۲۴ تبدیل کرده‌اند.

بیشتر بخوانید: جدیدترین تریلر فصل دوم Squid Game منتشر شد

۲. با شوهرم ازدواج کن (Marry My Husband)

سال تولید: ۲۰۲۴بازیگران: پارک مین یونگ، نا این وو، لی یی کیونگژانر: کمدی، درام، فانتزی، عاشقانهامتیاز (IMDB): ۷.۹تعداد قسمت‌ها: ۱۶ قسمت (۱ فصل)

خلاصه داستان

کانگ جی‌ وون، بیمار سرطانی در مراحل پایانی، پس از کشف رابطه پنهانی شوهرش با بهترین دوستش، به شکلی بی‌رحمانه توسط آن‌ها به قتل می‌رسد. اما به طرز معجزه‌آسایی، به ده سال قبل بازمی‌گردد و فرصتی دوباره برای زندگی و انتقام می‌یابد. این بار، او با یو جی هیوک، مدیر شرکتش، هم‌پیمان می‌شود تا با افشای خیانت‌ها و نابودی زندگی خائنین، سرنوشت خود را تغییر دهد.

درام‌های کره‌ای انتقام‌جویانه از محبوب‌ترین ژانرها هستند و «با شوهرم ازدواج کن» به خوبی توانسته در این فضای اشباع شده، با ترکیب عناصر فانتزی، کمدی، عاشقانه و انتقام، به اثری تازه و متفاوت تبدیل شود. این سریال که اقتباسی از وب‌تونی به همین نام است، با روندی پُر از آشکارسازی‌های تدریجی، مخاطب را تا پایان با خود همراه می‌کند.

اگرچه قسمت‌های پایانی سریال نسبت به بخش‌های دیگر کمی ضعیف‌تر به نظر می‌رسند، بازی‌های درخشان بازیگران اصلی، ضعف‌های احتمالی را جبران کرده و تماشای این سریال را تا پایان لذت‌بخش می‌سازد.

بیشتر بخوانید: بهترین انیمه‌های فانتزی | انیمه جدید چی ببینم؟

۳. خانواده استثنایی (The Atypical Family)

سال تولید: ۲۰۲۴بازیگران: مون وو جین، اوه مان سئوک، چون وو هیژانر: درام، فانتزی، عاشقانهامتیاز (IMDB): ۷.۶تعداد قسمت‌ها: ۱۲ قسمت (۱ فصل)

خلاصه داستان

بوک گوی جو و خانواده‌اش با توانایی‌های ماورایی مختلفی به دنیا آمده‌اند. بوک گوی جو می‌تواند به گذشته سفر کند، اما فقط به لحظات شاد زندگی‌اش، بدون اینکه بتواند چیزی را تغییر دهد. همین محدودیت باعث می‌شود که او به افسردگی دچار شود و به تدریج قدرت خود را از دست بدهد.

خانواده‌اش نیز به‌خاطر مشکلات روزمره مثل بی‌خوابی، پرخوری عصبی و اعتیاد به گوشی‌های هوشمند، توانایی‌هایشان را از دست می‌دهند. یک روز، دو دا هه به طور اتفاقی وارد زندگی بوک گوی جو و خانواده‌اش می‌شود و با حضور او، تغییراتی در زندگی آن‌ها رخ می‌دهد.

۴. خانم شب و روز (Miss Night and Day)

سال تولید: ۲۰۲۴بازیگران: چوی جین هیوک، لی جونگ یون، جونگ یون جیژانر: کمدی، فانتزی، عاشقانهامتیاز (IMDB): ۷.۶تعداد قسمت‌ها: ۱۶ قسمت (۱ فصل)

خلاصه داستان

لی می جین، که مدت‌هاست از کارهای پاره‌وقت و تلاش برای پیدا کردن شغل دائمی خسته شده، روزهای سختی را سپری می‌کند. اما یک روز، به طور غیرمنتظره‌ای به دهه پنجاه زندگی‌اش منتقل می‌شود؛ به طوری که روزها به عنوان زنی پنجاه‌ساله زندگی می‌کند و شب‌ها به دهه بیست خود بازمی‌گردد.

با وجود این موقعیت عجیب، لی می جین ناامید نمی‌شود و از این فرصت استفاده می‌کند تا شغلی را که همیشه آرزویش را داشته به دست آورد. او از تجربه‌ زیادش در جستجوی کار در جوانی و نیز دانش و بینش دوران پنجاه‌سالگی بهره می‌برد و سرانجام موفق به یافتن شغل مورد نظرش می‌شود.

در همین حال، گیه جی اونگ، دادستانی حساس و بدخلق، ناخواسته در زندگی دوگانه لی می جین، هم در روز و هم در شب، درگیر می‌شود.

۵. استودیو عکاسی نیمه شب (Midnight Photo Studio)

سال تولید: ۲۰۲۴بازیگران: جو وون، نارا، یو این سوژانر: درام، فانتزی، عاشقانهامتیاز (IMDB): ۷.۲تعداد قسمت‌ها: ۱۶ قسمت (۱ فصل)

خلاصه داستان

در گوشه‌ای آرام از شهر، یک استودیوی عجیب و غریب وجود دارد که تنها به ارواح خدمات می‌دهد. صاحب آن، سئو گی جو، به دلیل یک نفرین خانوادگی مجبور است تصاویر ارواح را ثبت کند و به آن‌ها آرامش بخشد تا بتوانند به دنیای بعدی بروند. اما میراث خانوادگی او تاریک است؛ هیچ‌یک از اعضای خانواده‌اش بیشتر از سی و پنج سال زندگی نکرده‌اند.

زندگی گی‌جو وقتی که هان بُم، یک وکیل جسور و عدالت‌خواه، وارد آن می‌شود، تغییر می‌کند. بُم که به خاطر دنبال کردن بیش از حد حقیقت، از کارش اخراج شده، حالا دنبال راهی برای گذران زندگی می‌گردد. به طور اتفاقی، او با گی جو شریک می‌شود و با هم برای برقراری عدالت، هم برای انسان‌ها و هم برای ارواح، تلاش می‌کنند.

در این استودیو، علاوه بر گی‌جو و بُم، دو نفر دیگر هم کار می‌کنند: یکی دستیار مدیر است که وظیفه‌اش پیدا کردن مشتری‌های جدید (یعنی ارواح) است، و دیگری یک پلیس سابق است که کارهای روزمره استودیو را انجام می‌دهد. این تیم عجیب و غریب، با هم مرز بین دنیای زنده‌ها و مردگان را حفظ می‌کنند، رازهای پنهان را کشف می‌کنند و به ارواح کمک می‌کنند تا کارهای ناتمامشان را تمام کنند.

 

در این مقاله از مجله فرهنگ و هنر اکالا، به معرفی ۵ سریال برتر فانتزی کره‌ای ۲۰۲۴ پرداختیم، شما چه سریال دیگری را به این لیست اضافه می‌کنید؟ نظرات ارزشمند خود را با ما و سایر علاقه‌مندان به اشتراک بگذارید.

منابع: ScreenRant / IMDb

من سورین صیادی هستم و از بچگی تقریباً تمام وقت آزادم را صرف دیدن فیلم و سریال (و گاهاً انیمه) کردم! بیشتر به ژانرهای اکشن، جنایی و هیجان‌انگیز علاقه دارم، اما ژانرهای دیگر را هم دنبال می‌کنم.
خیلی خوشحالم که می‌توانم این لذت بزرگ از زندگی را با دیگران به اشتراک بگذارم و فیلم‌ و سریال‌های مورد علاقه‌ام را به شما معرفی کنم.

مطالب مفید