نسل آینده هوش مصنوعی در راه است

در حال حاضر، تحقیقات بر حوزه های تشخیص و پیش آگهی هوش مصنوعی متمرکز است و تحقیقات نسبتاً کمتری به حوزه درمان اختصاص دارد. اما این توانایی برای هوش مصنوعی در تشخیص بیماری ها به خصوص در درمان بیماری های نادر نیز وجود دارد.

ویژگی های جدید

به گفته سام آلتمن، مدیر عامل این شرکت، نسل بعدی سیستم های هوش مصنوعی قادر به انجام وظایف خود بدون دخالت انسان خواهند بود و این سیستم ها توسط مدل هایی مانند OpenAI o1 جدید فعال خواهند شد.

آلتمن طی تماسی با T-Mobile از ویژگی های جدید مدل های o1 و توانایی آنها در استدلال تمجید کرد. به گفته وی، به زودی امکانات کاملا جدیدی برای هوش مصنوعی وجود خواهد داشت که پیش از این با مدل های کلاس GPT غیرممکن بود.

سیستم عامل ها

آلتمن می گوید این مدل های جدید هوش مصنوعی که دارای قدرت استدلال هستند، توسعه هوش مصنوعی سطح 3 را که او آن را به عنوان سیستم عامل توصیف می کند، امکان پذیر می کند.

سیستم عامل ها جایی هستند که ChatGPT می تواند به تنهایی کار کند تا بهترین پاسخ ممکن را به شما بدهد. از جمله افزایش دامنه فعالیت در سایر خدمات. سپس به سطح 4 منتهی می شود. سیستم هایی که می توانند نوآوری کنند.

قدرت استدلال هوش مصنوعی

آلتمن به نقاط قوت سری فعلی مدل‌های GPT، که شامل GPT-4 o است، که ChatGPT و Advanced Voice را قدرت می‌دهد، اذعان داشت.

به گفته او، سری مدل‌های GPT برای تفکر «سیستم-1» عالی هستند، اما آنچه مورد نیاز است سیستم‌هایی هستند که بتوانند استدلال کنند. اگر هوش مصنوعی بتواند مشکلاتی ایجاد کند، بسیار ارزشمند است o1. این اولین سیستمی است که می تواند استدلال پیچیده ای انجام دهد، و اگر به آن مشکل سختی بدهید، می توانید نتایج عالی بگیرید.

فرآیندهای شناختی سریع و خودکار

به گفته وب سایت Tomsguide، سیستم 1 به فرآیندهای شناختی سریع، شهودی و خودکار اشاره دارد. سیستم 2 همچنین جایی است که الگوها با o 1 ادامه می‌یابند که به استدلال منطقی‌تر و عمدی‌تر اشاره دارد، اما این امر کندتر اتفاق می‌افتد.

آلتمن می‌گوید: «به مرور زمان، این کار به اندازه سری GPT چشمگیر به نظر می‌رسد و در سال‌های آینده شاهد پیشرفت‌های بیشتری خواهیم بود».

مجموعه‌ای کاملاً جدید از راه‌های استفاده از این مدل‌ها در دسترس ما است، و راه‌های جدیدی برای استفاده از آن وجود خواهد داشت. بنابراین، باید به کاربران زمان داده شود تا نحوه استفاده از آن را بیاموزند.

آینده پیش رو

آلتمن با تکرار تعهد OpenAI به یادگیری عمیق، آینده‌ای را پیش‌بینی می‌کند که در آن تجربیات عاملی که توسط این فناوری فعال می‌شود، عمیقاً تأثیرگذار خواهد بود.

او می گوید که ما باید منتظر اولین نسخه کامل o1 باشیم، نه مینی یا پیش انتشار در ماه های آینده، با نسخه های o2 و نسل بعدی در سال های آینده. چیزی که نمی تواند چشم انداز و بیان قابل قبولی از آنچه در آینده انتظار داریم باشد.

مطالب مفید