پیشنهادهای اشتهابرانگیز برای منوی غذایی امروز (چهارشنبه، ۴ مهر)

امروز غذا چی درست کنم؟ چی بپزم که تکراری نباشه؟ اگر شما هم برای تهیه غذا با چنین سوالاتی درگیر هستید، نگران نباشید! چرا که مجله اکالا امروز، پیشنهادهای متنوع و جذابی را برای شما تدارک دیده است تا در انتخاب غذا برای امروز دغدغه نداشته باشید.

پیشنهاد ۵ غذا برای امروز شما

در ادامه می‌توانید با غذاهای متنوع برای امروز به همراه طرز تهیه آن‌ها آشنا شوید. با ما همراه باشید.

۱- مرغ ربی

حتما شما هم یکی از طرفداران مرغ ربی رستورانی هستید، اگر تا به حال دستور تهیه خوبی برای درست کردن آن پیدا نکردید، در این ادامه با ما همراه باشید تا طرز پخت این غذای مجلسی و خوشمزه را به شما آموزش دهیم.

مراحل تهیه مرغ ربی

مراحل تهیه مرغ ربی به شرح زیر است:

در ابتدا مرغ‌ها را با آب سرد شسته و با کمی آب داخل قابلمه بریزید و نمک، فلفل و زردچوبه را اضافه کنید. هر کدام از هویج‌ها را پوست بگیرید و به صورت عمودی به ۴ بخش برش دهید و همراه تکه‌های کرفس به مرغ‌ها اضافه کنید.سپس یک عدد از پیازها را پوست بگیرید و به ۴ قسمت برش دهید و لابه‌لای مرغ‌ها قرار دهید. در قابلمه را بگذارید و برای یک ساعت و نیم تا دو ساعت آن‌ها را آب‌پز کنید.پیازهای باقیمانده را پوست بگیرید و با رنده درشت رنده کنید یا به صورت خلالی ریز و یکدست خرد کنید. در تابه‌ای روغن بریزید و پیازها در آن بریزید و اجازه دهید تا جایی سرخ شود که تا طلایی رنگ شود.مقداری نمک و زردچوبه به پیازها اضافه کنید و کمی دیگر آن‌ها را تفت دهید. سپس رب گوجه فرنگی را به پیازها اضافه کنید و کمی نفت دهید تا از حالت خامی خارج شود.

برای ادامه رسپی این غذای مجلسی و مخصوص روی لینک طرز تهیه مرغ ربی کلیک کنید.

۲- کباب کوبیده روی توری

اگر هنوز مهارت کافی برای سیخ کردن کوبیده ندارید، از توری استفاده کنید و همچنان یک کوبیده خوشمزه بخورید.

مراحل تهیه کباب کوبیده توری

مراحل تهیه کباب کوبیده توری به شرح زیر است:

برای تهیه کباب کوبیده باید از مخلوط گوشت گوساله و گوسفندی استفاده کنید. ۳۵۰ گرم گوشت راسته گوساله را با ۴۵۰ گرم گوشت قلوه‌گاه گوسفندی و ۱۰۰ گرم دنبه تازه گوسفندی چرخ کنید. با درجه ریز چرخ‌گوشت، مخلوط گوشت را ۲ بار چرخ کنید تا کاملا ریز شود.ابتدا پیازها را با رنده ریز، رنده کنید. سپس با فشار دست آب آن را به صورت کامل بگیرید. برای درست کردن کباب کوبیده بهتر است از پیاز سفید استفاده کنید. پیازهای متوسط را برای رنده کردن انتخاب کنید.پیاز رنده شده را به مخلوط گوشت چرخ‌کرده اضافه کنید. نمک و فلفل و زعفران آب کرده را هم به مخلوط اضافه کنید و خوب ورز دهید. باید تا زمانی که گوشت به دستتان نچسبد آن را ورز دهید.

برای ادامه رسپی این غذای خوش‌طعم و پرطرفدار روی لینک طرز تهیه کباب کوبیده توری کلیک کنید.

۳- اسفناج پلو

اسفناج پلو یکی از غذا‌های سنتی خوشمزه و پرخاصیت است که به راحتی می‌توان آن را در خانه تهیه و سرو کرد.

مراحل تهیه اسفناج پلو

مراحل تهیه اسفناج پلو به شرح زیر است:

در ابتدای کار برنج را شسته و در مقدار مناسبی آب آن‌ را خیس کنید.۳ عدد پیاز را به صورت نگینی خرد کنید و تفت دهید تا کمی سرخ و طلایی شود. بعد از اینکه پیاز مقداری سرخ شد، گوشت چرخ کرده را به آن اضافه کنید.گوشت را به صورت مداوم با سر قاشق هم بزنید تا گوشت هنگام سرخ شدن ار هم باز شود. بعد از اینکه گوشت کمی سرخ شد و خامی آن گرفته شد، ادویه‌ها را اضافه کرده و مجددا کمی تفت دهید.برای خوشمزه‌تر شدن مخلوط گوشت ۲ قاشق غذاخوری زعفران دم کرده همراه با نصف پیمانه آب به آن اضافه کنید. بعد از هم زدن، درب ماهیتابه را گذاشته و اجازه دهید برای مدت حدود ۱۰ دقیقه با حرارت ملایم بپزد. 

برای ادامه رسپی این غذای خوشمزه و رژیمی روی لینک طرز تهیه اسفناج پلو کلیک کنید.

۴- پیتزا با لواش

اگر علاقه‌مند به پیتزا هستید و زمان کافی برای تهیه آن را ندارید به شما توصیه می‌کنیم که طبق روش ساده و سریع زیر این پیتزای بسیار خوشمزه و جذاب را تهیه کنید. برای تهیه این پیتزا فوری نیازی به آماده سازی خمیر یا استراحت دادن آن ندارید، با هر نوع سبزیجات یا مواد اولیه‌ای که در دسترس داشته باشید می‌توانید آن را تهیه کنید.

مراحل تهیه پیتزا با لواش

مراحل تهیه پیتزا با لواش به شرح زیر است:

نان لواش را با کمک قیچی به صورت نواری و نازک برش زنید. می‌توانید نان را روی تخته آشپزخانه گذارید و با کمک چاقو تیزی آن را برش زنید. نان‌های برش زده را درون کاسه بزرگی بریزید.سوسیس‌ها را با کمک رنده درشت رنده کنید. اگر رنده در دسترس ندارید می‌توانید با کمک چاقو آن‌ها را ریز خرد کنید. سوسیس‌های رنده شده را به نان اضافه کنید. برای تهیه این پیتزا از انواع کالباس، مرغ پخته شده ریش ریش شده و گوشت چرخ کرده نیز می‌توانید استفاده کنید.فلفل‌دلمه‌ای را با کمک چاقو به صورت نگینی ریز خرد کنید و به مواد آماده شده در مرحله قبل بیفزایید. برای رنگارنگ‌تر شدن پیتزا و طعم بهتر آن می‌توانید از فلفل دلمه‌های رنگی نیز استفاده کنید.قارچ ها را بشویید و خشک کنید. با کمک چاقو قارچ را برش بزنید. قارچ‌ها را در تابه بریزید و چند دقیقه‌ای با حرارت متوسط تفت دهید تا آب اضافی‌شان تبخیر شود. سپس قارچ‌های نیم پز شده را به ترکیب درون کاسه اضافه کنید.

برای ادامه رسپی این غذای لذیذ و همه پسند روی لینک طرز تهیه پیتزا با لواش کلیک کنید.

۵- بقچه گوشت و گردو

بقچه گوشت و گردو یکی از غذاهای بسیار خوشمزه ایرانی است. با این روش پخت می‌توانید این غذا را به شیوه‌ای مدرن و جذاب تهیه کنید. این غذا هم به عنوان پیش غذا و هم به عنوان غذای اصلی سرو می‌شود.

مراحل تهیه بقچه گوشت و گردو

مراحل تهیه بقچه گوشت و گردو به شرح زیر است:

پیاز را بشویید و پوست بگیرید. با کمک چاقو پیازها را نگینی خرد کنید. تابه مناسبی را روی حرارت گذارید و کمی روغن در آن بریزید. پیازها را به تابه اضافه کنید و کمی تفت دهید تا طلایی و سبک شوند.گوشت چرخ کرده را به پیازهای درون تابه اضافه کنید و به تفت دادن ادامه دهید تا گوشت تغییر رنگ دهد و بوی خامی اش گرفته شود.نمک، فلفل سیاه، زردچوبه را به محتوای درون تابه اضافه کنید و به تفت دادن ادامه دهید تا عطر ادویه‌ها آزاد شود.فلفل‌دلمه‌ای را بشویید و درون آن را خالی کنید. با کمک چاقو آن را نگینی خرد کنید و به محتوای درون تابه بیفزایید. مغز گردو را نیز با چاقو کمی خرد کنید و به محتوای درون تابه اضافه کنید.

برای ادامه رسپی این غذای فینگرفودی جذاب روی لینک طرز تهیه بقچه گوشت و گردو کلیک کنید.

در این مطلب از مجله آشپزی اکالا لیستی متنوع از غذاهای مناسب برای وعده ناهار یا شام را در اختیارتان قرار دادیم. پیشنهاد می‌کنیم حتما این غذاهای خوش‌عطر و خوشمزه را در برنامه‌ غذایی‌تان جای دهید و از طعم‌ بی‌نظیر آن‌ها نهایت لذت را ببرید.

مطالب مفید