گرد و غبار در خواف؛ آماده‌باش ستاد مدیریت بحران برای مقابله با پیامدها!

به گزارش تجارت نیوز،

سعید شفیعیان اظهار کرد: بنا بر هشدار سطح نارنجی اداره کل هواشناسی خراسان رضوی برای نوار شرقی و نیمه جنوبی استان در کارگروه مدیریت وقوع شرایط اضطرار پدیده گرد و غبار شهرستان خواف به حالت آماده‌باش در آمدن نیروهای اورژانس و هلال‌احمر و…مصوب شد.

وی ضمن هشدار جدی به صاحبان واحدهای صنعتی و معدنی خواف نسبت به رعایت اصول ایمنی و بهداشتی محیط کار بیان کرد: همچنین بر اساس این مصوبه در زمان کاهش دید مطمئنه محدودیت ترافیکی متناسب در محورهای درگیر اعمال می‌شود.

 دبیر کارگروه مدیریت وقوع شرایط اضطرار پدیده گرد و غبار شهرستان خواف ضمن هشدار به رانندگان گفت: رانندگان هنگام تردد بر روشن کردن چراغ و فلاشر تا توقف کامل خودرو در زمان کاهش دید توجه داشته باشند.

وی ادامه داد: با توجه به کاهش دید در محورهای درگیر پدیده گرد و غبار، پلیس راهور نیز با همکاری اداره راهداری و با استقرار نیرو تمامی محورهای شهرستان را، از نظر ترافیکی رصد و مدیریت خواهند کرد و به رانندگان هشدارهای لازم را اطلاع‌رسانی می‌کنند.

شفیعیان با تأکید بر اینکه حفظ سلامت شهروندان برای ما بسیار حائز اهمیت است، از شهروندان این شهرستان خواست زمان آلودگی هوا از انجام ورزش‌های هوازی خودداری کنند.

وی افزود: گرچه شرایط هوا از طریق رسانه‌ها اطلاع‌رسانی خواهد شد اما با توجه به اهمیت خود مراقبتی از شهروندان تقاضا می‌شود هشدارهایی که صادر می‌شود را جدی بگیرند.

همچنین نسبت به عدم سم‌پاشی و محلول‌پاشی توسط کشاورزان و هشدار شدید به کارفرمایان صنایع و معادن خواف به رعایت دقیق شیوه نامه‌های ایمنی کار در فعالیت‌های صنعتی و معدنی به خصوص واحدهای تولید شن و ماسه، دانه‌بندی سنگ‌آهن و معادن پلاسری تذکر داده شده است.

دبیر کارگروه مدیریت وقوع شرایط اضطرار پدیده گرد و غبار شهرستان خواف تأکید کرد: بر اساس آنچه در این کمیته به تصویب رسیده مسئولیت رعایت موارد ابلاغی با کارفرمایان است و متولیان ایمنی و بهداشت کار به اجرای مصوبات نظارت خواهند داشت.

وی در ادامه بر جلوگیری از تردد افراد دارای بیماری زمینه‌ای تنفسی و قلبی، کودکان، افراد سالخورده، مادران باردار و در سطح شهر توصیه نمود و افزود: شهرداری‌ها و صاحبان طرح‌ها مکلف به کنترل سازه‌های شهری، تابلوهای تبلیغاتی، داربست‌ها هستند.

وی خاطرنشان کرد: بر اساس کارگروه مدیریت وقوع شرایط اضطرار پدیده گرد و غبار شهرستان خواف اعلام عمومی این مصوبات این کارگروه به منزله ابلاغ رسمی به کلیه دستگاه‌ها و نهادها و مخاطبین است و مدیران دستگاه‌های اجرایی مکلف به اطلاع‌رسانی صحیح به مجموعه کارکنان و زیرمجموعه‌های مدیریتی و نظارت بر اجرای صحیح موضوع و گزارش اقدامات پس از رخداد خواهند بود.

منبع :

ايسنا

به اشتراک گذاری

مطالب مفید