طرز تهیه ترشی لیته بادمجان کبابی با روشی فوق‌العاده جذاب!

ترشی لیته یکی از ترشی‌های مخلوط است که تنوع زیادی در درست کردن آن وجود دارد. یکی از راه‌های درست کردن ترشی لیته، با بادمجان کبابی است. عطر و طعم بادمجان کبابی این ترشی را خاص کرده است. در این مقاله از مجله اکالا طرز تهیه ترشی لیته بادمجان کبابی را آموزش می‌دهیم.

مواد لازم برای تهیه ترشی لیته بادمجان کبابی

برای درست کردن این ترشی خوشمزه به مواد زیر نیاز دارید:

بادمجانیک کیلوگرمهویج۲ عددفلفل تند ۴ عددسیر۵ حبهترخونیک قاشق غذاخوریجعفرییک قاشق غذاخورینعناعیک قاشق غذاخوریپودر گوجه فرنگییک قاشق غذاخوریسرکهبه مقدار لازمنمک و سیاه دانهبه مقدار لازم

خرید مواد اولیه با تخفیف از اکالا

 طرز تهیه ترشی لیته بادمجان کبابی

برای درست کردن این ترشی لیته طبق مراحل زیر عمل کنید:

مرحله اول: بادمجان‌ها را کبابی کنید

در ابتدا بادمجان‌ها را به خوبی بشویید و بعد روی گاز یا منقل کبابی کنید. سپس اجازه دهید کمی خنک شود و بعد با کمک آب پوست آن را جدا کنید.

بیشتر بخوانید: ترشی لیمو بندری؛ طعمی که تکرار نمی‌شود

مرحله دوم: بادمجان‌ها را ساطور کنید

بعد از اینکه تمام سیاهی پوست بادمجان را جدا کردید، آنها را روی یک تخته گوشت ساطوری کنید. می‌توانید به جای ساطوری کردن از غذاساز هم استفاده کنید.

مرحله سوم: مواد را ریز کنید

هویج‌ها را پوست بگیرید و به اندازه دلخواه رنده کنید. سپس پوست سیر را جدا کنید و به صورت خیلی ریز ساطوری کنید. فلفل‌ها را هم به اندازه دلخواه خرد کنید.

مرحله چهارم: مواد را با هم مخلوط کنید

در یک کاسه بزرگ بادمجان‌های ساطوری شده را بریزید، سپس هویج، فلفل، پوره گوجه، سیر، نمک و سیاه دانه را اضافه کنید. برای بهتر مخلوط شدن مواد کمی سرکه بریزید و هم بزنید.

بیشتر بخوانید: ترشی پیاز بندری را در ۲ مرحله درست کنید

مرحله پنجم: مواد را در شیشه بریزید

بعد از تست میزان نمک و سرکه، تمام مواد را در یک شیشه خشک و تمیز بریزید و کمی سرکه روی آن اضافه کنید. سپس درب شیشه را محکم ببندید و اجازه دهید برای یک روز ترشی در یخچال استراحت کنید. بعد از گذشت این مدت ترشی لیته بادمجان کبابی آماده مصرف است.

در این مقاله از مجله اکالا، طرز تهیه ترشی لیته بادمجان کبابی را در ۵ مرحله آموزش دادیم. درست کردن این ترشی بسیار راحت و کم هزینه است. شما می‌توانید این ترشی خوشمزه را در کنار وعده‌های اصلی غذایی نوش جان کنید.

من لیلا هستم، رشته تحصیلیم روزنامه نگاری بوده و همیشه از نوشتن لذت می‌برم، اینجا از دانش و تجربه‌ام تو زمینه‌های مختلف استفاده می‌کنم تا برای شما مطالب خوبی بنویسم. امیدوارم از خوندنشون لذت ببرید.

مطالب مفید