نگاهی به نخستین تصاویر هیجان‌انگیز از برخورد جنگنده F-22 با اشیای پرنده مرموز بیندازید!

ارسال شده توسط: امیرحسین کریم نژاد 06 مهر 1403 ساعت 16:52

سال گذشته آسمان آمریکا و کانادا صحنه تقابل بین جنگنده اف 22 و اشیا مرموز پرنده بود. حالا پس از گذشت یکسال اولین تصویر مربوط به این درگیری منتشر شده‌ است.

چندین دهه است که معمای یوفو و اشیا مرموز پرنده در رسانه‌ها مطرح می‌شود؛ اما تاکنون هیچکس نتوانسته پاسخی قطعی به این مسئله دهد. بسیاری تصور می‌کردند که مسئله یوفو توهمی بی‌ارزش باشد؛ اما تصویر منتشر شده از تقابل جنگنده اف 22 و اشیا مرموز پرنده چیز دیگری را نشان می‌دهد.

تقابل جنگنده اف 22 و اشیا مرموز پرنده فصل جدیدی را در ماجرای یوفو باز می‌کند

مقامات کانادایی پس از یک وقفه قابل‌توجه تصویری از یک شیء پرنده ناشناس را منتشر کرده‌اند. این پرنده خاص در فوریه سال ۲۰۲۳ توسط یک جنگنده اف 22 آمریکایی در حریم هوایی کانادا سرنگون شده است. در آن زمان مقامات آمریکا و کانادا طوری رفتار کردند که گویی مسئله کاملا بی‌ارزش است و نکته خاصی در این زمینه وجود ندارد. هرچند که با نگاهی به‌تصویر منتشر شده تعجب خواهید کرد.

آنچه در تصویر دیده می‌شود هیچ شباهتی به هواپیماها و پهپادهای کنونی ندارد و معلوم نیست چطور توانسته در آسمان حرکت کند. در کنار این تصویر تعدادی ایمیل نیز از مقامات نظامی کانادا منتشر شده است؛ اما حذف جزئیات زیادی از این ایمیل‌ها باعث شده که اطلاعات چندانی از برخورد جنگنده اف 22 و اشیا مرموز پرنده در دست نباشد.

اما ماجرا از کجا شروع شد؟ در ۴ فوریه ۲۰۲۳ (برابر با ۱۵ بهمن ۱۴۰۱) بود که مقامات نظامی آمریکا تصمیم گرفتند یک بالن جاسوسی چینی را در کارولینای جنوبی نابود کنند. آنها این بالن را برای مدت‌ها در نظر داشتند و می‌دانستند که از جانب اقیانوس اطلس خارج خواهد شد.

چند روز بعد در ۹ فوریه، نیروی هوایی آمریکا یک شیء پرنده ناشناس را به‌نام UAP 20 در حریم هوایی ساحل شمالی آلاسکا هدف قرار داد. دو روز بعد جنگنده اف 22 ارتش آمریکا با جدیدترین عضو از اشیا پرنده مرموز در حریم هوایی کانادا درگیر شد. اینبار UAP 23 طعمه جنگنده نسل پنجم آمریکا شده بود. در ۱۲ فوریه نیز نوبت به یک شیء ناشناس دیگر رسید تا هدف جنگنده‌های آمریکایی قرار گیرد.

در آن زمان بسیاری از کارشناسان فکر می‌کردند که صرفا تعدادی پهپاد جاسوسی نابود شده است؛ اما انتشار تصویر UAP 23 باعث شده وضعیت کاملا تغییر کند. آنچه در تصویر بی‌کیفیت منتشر شده دیده می‌شود چیزی شبیه دونات است. در یک سمت آن نیز کمی فرورفتگی وجود دارد. البته نمی‌توان این احتمال را رد کرد که انعکاس نور باعث شده پرنده ناشناس اینگونه دیده شود؛ اما عدم انتشار جزئیات مربوط به این برخورد باعث می‌شود افراد مشکوک شوند.

تصویر برخورد جنگنده اف 22 و اشیا پرنده مرموز ظاهرا توسط هواپیمای دیگری گرفته شده است که در ارتفاع پایین پرواز می‌کرد. در یکی از ایمیل‌های منتشر شده توسط مقامات نظامی کانادا UAP 23 را یک شیء استوانه‌ای شکل توصیف کرده‌اند. بخش بالایی پرنده حالتی متالیک داشته و بقیه بدنه آن نیز به‌رنگ سفید بوده است. همچنین یک بسته مشکوک با سیمی ۶ متری از آن آویزان بود.

مقامات نظامی کانادا در گزارش رسمی خود به نخست‌وزیر این کشور گفته‌اند که مشخص نیست شیء پرنده به تجهیزات جنگی مجهز بوده و یا فقط توانایی جمع‌آوری اطلاعات و جاسوسی را داشته است. مقامات رسمی دو کشور از ارائه هرگونه اطلاعات بیشتر در رابطه با تقابل جنگنده اف 22 با اشیا پرنده مرموز خودداری کرده‌اند. همچنین هیچ‌چیزی از این اشیاء باقی نمانده است.

در حال حاضر حتی مشخص نیست چه‌کسی پشت فرستادن این اشیاء به حریم هوایی آمریکا و کانادا بوده است. گرچه از واکنش‌های محدود می‌توان حدس زد که مسئله به یوفو و موجودات فضایی مربوط نمی‌شود. در واقع بیشتر اینگونه به‌نظر می‌رسد که کشوری سعی داشته با فناوری‌های پیشرفته خود به جمع‌آوری اطلاعات بپردازد.

مقامات نظامی آمریکا در واکنش به انتشار تصویر فوق گفته‌اند که مسئله چندان جدی نیست. پنتاگون اشیا پرنده مرموز را بی‌خطر می‌داند و معتقد است که نباید چندان به آن پرداخت. آنها دلیل عدم انتشار تصاویر مربوط به تقابل جنگنده اف 22 و اشیا پرنده مرموز را نیز صرفا جلوگیری از ایجاد سوء تفاهم عنوان کرده‌اند. هرچند اکنون می‌توان گفت که چنین رویکردی بیشتر نتیجه برعکس داشته است.

مقامات آمریکایی تاکید کرده‌اند که نیروی هوایی باید به بررسی جنگنده‌های روسی و چینی بپردازد و نمی‌تواند وقت خود را برای چنین مسائلی تلف کند. گرچه بعید به‌نظر می‌‌رسد این توضیحات بتواند علاقه‌مندان به یوفو را متقاعد کند. مخصوصا اینکه در گذشته نیز مقامات آمریکایی بارها گزارش‌های مربوط به یوفو و سفینه‌های فضایی را مسخره کرده بودند؛ اما بعدها مشخص شد که آنها به‌شدت روی مسئله یوفو کار کرده‌اند.

حتی گزارش‌هایی نیز توسط برخی از کارمندان اطلاعاتی آمریکا منتشر شد که این کشور توانسته به یوفو دست یابد. بدین‌ترتیب این احتمال وجود دارد که چین یا روسیه نیز به فناوری مشابه دست یافته باشند و بخواهند از آن برای اهداف جاسوسی استفاده کنند.

بیشتر بخوانید: ۸ تئوری توطئه معروف که درست از آب در آمدند دولت آمریکا بارها برای به دام انداختن یوفوها تله گذاشته است مقامات آمریکا نگران یوفوهای مخفی شده در زیر آب هستند

مطالب مفید