خبر داغ: مریل استریپ به جمع بازیگران سریال محبوب «اصلاحات» پیوست!

بانی‌فیلم: اگر برخی از واژگان در ادبیات سیاسی ایران دارای معناها و برداشت‌های متفاوت است اما یکی از اصطلاحات سیاسی متداول در ایران قرار است نام یک پروژه سینمایی باشد؛ «اصلاحات»!
داستان «اصلاحات» مربوط به یکی از کتاب‌های مشهور امریکایی‌ست که وقایع سه نسل یک خانواده ناکارآمد در آمریکا را روایت می‌کند؛ (ناکارآمد؛ چه جالب!)
به گزارش بانی‌فیلم به نقل از ایندی‌وایر، مریل استریپ در اقتباس تلویزیونی از رمان «اصلاحات» نوشته جاناتان فرانزن برای استودیو CBS بازی خواهد کرد.
هنوز شبکه یا استریمی برای پخش این پروژه مشخص نشده، اما نویسنده رمان در حال اقتباس از کتابش برای تلویزیون است. او تهیه‌کنندگی اجرایی سریال را هم برعهده خواهد داشت.
«اصلاحات» که یکی از مشهورترین رمان‌های آمریکایی قرن بیست و یکم است امکان دارد سرانجام به پرده سینما هم راه بیابد و مریل استریپ یکی از برجسته‌ترین بازیگران آمریکایی قرن بیستم را برای روایت آن به همراه داشته باشد.
مریل استریپ فعلاً قرار است در اقتباس سریالی از رمان «اصلاحات» فرانزن که در سال ۲۰۰۱ منتشر شد، بازی کند.
خود فرانزن نیز این کتاب را برای تلویزیون اقتباس خواهد کرد و همچنین تهیه‌کنندگی اجرایی آن خواهد بود.
مقدمات ساخت این سریال در استودیو CBS با تهیه‌کنندگان اجرایی مارک رویبال و نیکول کلمنز در حال آماده‌سازی است.
در ابتدا قرار بود این نسخه خاص تلویزیونی از «اصلاحات» در استودیوهای تلویزیونی پارامونت تولید شود، اما در ماه آگوست ۲۰۲۴ و در پی اخراج‌های گسترده‌ای که مدیران این کمپانی انجام دادند، کل بخش استودیوهای تلویزیونی پارامونت تعطیل شد!
چندین تلاش نیز برای آوردن «اصلاحات» به پرده سینما صورت گرفت؛ از جمله اقتباس سینمایی از این رمان که ساختش هرگز به واقعیت نپیوست.
برای این نسخه سینمایی حتی نام برخی بازیگران هم اعلام شد؛ مانند ایوان مک‌گرگور، کریس کوپر، داین ویست، مگی جیلنهال، گرتا گرویگ، ریس ایفانس و حتی احتمالاً جیمز مورفی از گروه LCD Soundsystem.
بامباخ قبلاً گفته بود که حتی بخشی از یک تست بازیگران را هم فیلمبرداری کرد، اما HBO از خیر ساخت آن فیلم گذشت و هرگز به مرحله تولید نرسید.
اما پروژه‌ای که بیشتر مورد توجه قرار گرفت راه‌اندازی یک سریال تلویزیونی در HBO با مدیریت نوآ بامباخ در رأس آن است.
«اصلاحات» داستان سه نسل از یک خانواده ناکارآمد در میانه غرب آمریکا را دنبال می‌کند که ممکن است در آخرین کریسمس خود، دور هم جمع شوند.
رمان بین دهه‌ها جابه‌جا می‌شود و خانواده به یادآوری خاطرات مشترکشان می‌پردازد.
کتاب فرانزن به بررسی پیوندهایی می‌پردازد که انسان‌ها را به هم نزدیک می‌کند و همینطور تقسیم‌‌بندی‌هایی که نزدیک‌ترین افراد را از یکدیگر جدا نگه می‌دارد.
این رمان در سال ۲۰۰۱ جایزه ملی کتاب را دریافت کرد.
مریل استریپ در حال حاضر در فصل کنونی سریال «تنها قتل‌ها در ساختمان» حضور دارد. او در سال‌های اخیر فعالیت‌های زیادی در تلویزیون داشته است، از جمله بازی در نقش‌هایی در سریال‌های «اکسترپولیشن‌ها» و فصل دوم «دروغ‌های بزرگ کوچک».

مطالب مفید