فراکسیون ضد فساد مجلس مأموریت ویژه بررسی تخلفات ایران خودرو را بر عهده گرفت

ارسال شده توسط: علیرضا قادرمیهنی 07 مهر 1403 ساعت 21:12

وظیفه تحقیق و تفحص از ایران خودرو به نمایندگان فراکسیون مبارزه با فساد مجلس شورای اسلامی واگذار شد. اتهام وارده به این شرکت چیست؟

یکی از بحث‌های مهم صنعت خودرو که طی سال‌های اخیر و عمدتا پس از ممنوعیت واردات خودرو و انحصاری شدن مطرح شد، فساد سازمان یافته در برخی شرکت‌های انحصارطلب مثل ایران خودرو و سایپا بود. عده‌ای که مخالف وضع موجود هستند، نظرات قابل تأمل و درخور توجهی را طرح می‌کنند که نیازمند بررسی و رسیدگی است.

تحقیق و تفحص از ایران خودرو به فراکسیون مبارزه با فساد واگذار شد

در راستای تحقیق و تفحص از شرکت‌های ملی، این بار نمایندگان مجلس سراغ ایران خودرو رفته و با تشکیل هیأتی از مأموران مصمم و آگاه، قصد دارند با فساد در هر سطحی مبارزه کنند. به گفته نماینده مردم سبزوار در مجلس شورای اسلامی، فراکسیون مبارزه با فساد در مجلس مأمور شده تا به منظور تحقیق و بررسی دقیق از ایران خودرو، نمایندگانی را انتخاب کند که در مسیر حق طلبی پایشان نلرزد.

بهروز محبی نجم آبادی خبر از آغاز تحقیق و تفحصی کامل داده و خاطرنشان کرده که تمامی تحقیقات گذشته ناموفق بوده است. یکی از اتهاماتی که متوجه آبی پوشان جاده مخصوص شده، وضعیت خودروهای فرسوده و تاکسی‌ها است. ایشان همچنین گفته است:

افرادی را داریم که باور دارند ایران خودرو هزینه‌ها را بسیار افزایش می‌دهد. هیأت مدیره شرکت‌های زیر مجموعه این شرکت اقداماتی را انجام می‌دهند که باید هر چه سریع‌تر پیگیری شود.

نماینده مردم سبزوار در ادامه به عهدشکنی‌های ایران خودرو در خصوص حمایت همه جانبه از تیم هندبال سبزوار پرداخت و خاطرنشان کرد که باید به دنبال اسپانسر قوی باشیم. به نظر شما آیا با زیر و رو کردن این شرکت، اوضاع فعلی صنعت خودرو تغییری خواهد کرد؟

در گجت نیوز بخوانید: زنجیر تایم خودرو چیست و چه زمانی آن را تعویض کنیم؟ اکستریم LX و TXL، شاسی بلندهای لوکس چری به‌زودی در ایران + مشخصات و امکانات سرعت صادرات خودروهای چینی به کشورهای جهان لحظه به لحظه در حال افزایش است شرایط فروش وانت پراید ۱۵۱ و نیسان بدون قرعه کشی – مهر ماه ۱۴۰۳

مطالب مفید