اپل ایربادز پرو 3: ابزار جدیدی برای تشخیص بیماری‌های قلبی

ارسال شده توسط: سینا سپهریان 07 مهر 1403 ساعت 22:09

ظاهرا اپل قصد دارد قابلیت جذاب سنجش ضربان قلب و تشخیص بیماری‌های قلبی را به ایربادز پرو 3 – AirPods Pro 3 اضافه کند.

اکثر قابلیت‌های پایش و سنجش سلامتی که اپل و دیگر کمپانی‌های فعال در حوزه گجت‌های پوشیدنی و سلامتی ارائه می‌کنند در ساعت‌ها و مچ‌بندهای هوشمند این کمپانی تعبیه می‌شوند. با این وجود شایعات حاکی از آن هستند که ایربادهای ایربادز پرو 3 و پاور بیتس پرو به‌زودی قرار است به قابلیت سنجش ضربان قلب مجهز شوند. کوپرتینویی‌ها همچنین ظاهرا اختراع جدیدی را نیز در این حوزه به ثبت رسانده و قصد دارند از طریق سنسورهای سلامتی تعبیه‌شده در ایربادهای خود بیماری‌های قلبی را نیز شناسایی کنند.

ایربادز پرو 3 و پاور بیتس پرو امکان سنجش ضربان قلب را خواهند داشت

بر اساس اسنادی که پایگاه معتبر 9to5Mac از کدهای سیستم عامل آی او اس 18 استخراج کرده، اپل قصد دارد به‌زودی قابلیت سنجش ضربان قلب را به ایرپادهای خود بیاورد. این قابلیت احتمالا برای نخستین بار سال آینده در AirPods Pro 3 و Powerbeats Pro تعبیه خواهد شد. تا پیش از این البته هیچ اخبار و اطلاعاتی در خصوص حضور این حسگرهای جدید در نسل بعدی ایربادهای اپل منتشر نشده بود و تنها اطلاعات در خصوص آن‌ها به کیفیت بهتر حذف نویز در آن‌ها خلاصه می‌شد.

اپل همچنین چگونگی سنجش ضربان قلب و شناسایی بیماری‌های قلبی و عروقی از طریق ایربادهای بیسیم خود را نیز پیش‌تر در یکی از اختراعات ثبت‌شده خود توضیح داده است. بر اساس توضیحات ارائه‌شده توسط این کمپانی، میکروفون‌های تعبیه‌شده درون کانال گوش قادر به تشخیص پاتولوژی قلب خواهند بود. این گزارش همچنین در ادامه توضیح می‌دهد که پاتولوژی قلب می‌تواند منجر به شناسایی برخی عارضه‌های قلبی اعم از بیماری سرخرگ کورونری، کژآهنگی ضربان قلب، نواقص مادرزادی قلب، بیماری‌های مربوط به دریچه قلب، ماهیچه‌های قلب یا حتی عفونت در آن شود.

حتی اگر ایربادهای اپل قادر به پایش و شناسایی این سنجه‌های پیچیده قلبی نباشند، اختلالات ساده‌ای مثل کندتپشی (ضربان قلب کمتر از 60 بار در دقیقه) یا تندتپشی (ضربان قلب بیش از حد بالا) از جمله مواردی هستند که بدون شک توسط ایربادز پرو 3 قابل سنجش خواهند بود. البته مشخصات در ادامه شاهد گسترش این قابلیت و عملکرد دقیق‌تر آن خواهیم بود؛ اما به نظر می‌رسد شروع اتفاقات در این زمینه با ایرباد AirPods Pro 3 خواهد بود.

در گجت نیوز بخوانید: آپدیت iOS 18، ایرپادز پرو اپل را به یک سمعک شیک تبدیل می‌کند اگر از کیفیت صدای ایرپادز خود راضی نیستید، این ۶ راهکار را امتحان کنید با آپدیت جدید ایرپادز اپل، تکان دادن سر برای رد تماس کافیست آیا هدفون‌های بی‌سیم ایرپادز اپل ضد آب هستند؟

مطالب مفید