پژوهشگران هاروارد: بیگانگان ممکن است زیر اقیانوس‌ها مخفی شده باشند!

ارسال شده توسط: امیرحسین کریم نژاد 08 مهر 1403 ساعت 17:43

دانشمندان دانشگاه هاروارد با انتشار یک مقاله جنجالی مدعی شده‌اند که موجودات بیگانه زیر اقیانوس های زمین زندگی می‌کنند و یوفو نیز به آنها تعلق دارد. هرچند آنها ماهیت کاملا متفاوتی دارند.

معمولا در رابطه با ماجرای یوفو دو رویکرد متفاوت وجود دارد. گروهی که عموما متشکل از افراد عادی هستند یوفو را به موجودات فضایی مرتبط می‌دانند. این افراد تئوری‌ها توطئه را باور دارند. در سمت مقابل نیز گروه‌های آکادمیک هستند که چندان به یوفو اهمیت نمی‌دهند و آن‌ها را در بهترین حالت ابزارهای جاسوسی به‌حساب می‌آورند. هرچند اخیرا یک مقاله جنجالی توسط دانشمندان دانشگاه هاروارد منتشر شده که یوفو را به موجودات بیگانه پنهان شده در زیر اقیانوس‌ ها مرتبط می‌داند.

جنجال پژوهشگران هاروارد در رابطه با حضور موجودات بیگانه در زیر اقیانوس ها

مقاله اخیر توانسته در اخبار علمی جهان بسیار جلب توجه کند. چراکه برخلاف نظریه‌های رایج یوفو را به موجودات فضایی یا ابزارهای جاسوسی مربوط نمی‌داند. این مقاله توسط سه پژوهشگر از دانشگاه هاروارد و مونتانا ارائه شده است و احتمال‌های جذابی را بررسی می‌کند. به‌باور دانشمندان آنچه در آسمان به‌عنوان یوفو می‌بینیم یک تمدن بسیار پیشرفته است که پیش از انسان در کره زمین حضور داشته است.

در واقع آنها می‌توانند موجودات بیگانه کاملا متفاوت و هوشمندی باشند که جدا از انسان ها در مناطقی مثل زیر اقیانوس تکامل یافته‌اند. این تمدن خاص تمام تلاش خود را می‌کند تا با انسان‌ها تماس مستقیم نداشته باشد. موجودات بیگانه پنهان در اقیانوس ها این احتمال را می‌دهند که در صورت برخورد با انسان اشکالی در خط سیر زمانی آنها پیش بیاید.

در بخشی از مقاله ۴۲ صفحه‌ای منتشر شده نیز با ادغام باورهای مذهبی و علمی یک احتمال عجیب را شاهد هستیم. اینکه موجودات فضایی ساکن در زمین بازمانده‌های نژاد خاصی از فرشتگان هستند که زمانی در کره خاکی حضور داشتند. پژوهشگران دانشگاه هاروارد قبول دارند که احتمالات مطرح شده در مورد موجودات بیگانه پنهان در زیر اقیانوس ها کمی عجیب است؛ اما به‌باور آنها باید گزینه‌های مختلف را بررسی کرد.

آنها قصد داشتند با انتشار این مقاله جان تازه‌ای به بررسی‌های علمی در زمینه یوفو بدهند. مخصوصا اینکه اتفاقات چند سال اخیر باعث شده مسئله یوفو و موجودات فضایی به‌شکل متفاوتی مطرح شود. در تابستان ۲۰۲۳ رسانه‌های مختلف مصاحبه خلبانان نیروی دریایی آمریکا را پوشش دادند که در مورد یوفو صحبت می‌کردند. این افراد ادعا می‌کردند که با وجود جنگنده‌های پیشرفته خود نمی‌توانستند اشیاء سفید و عجیبی که در آسمان حرکت می‌کردند را دنبال کنند.

در مواقعی نیز اشیاء پرنده ناشناس به‌طور کامل از رادار جنگنده محو می‌شدند. به‌باور خلبانان سرعت حرکت آنها آنقدر زیاد بود که با قوانین فیزیک همخوانی نداشت. پس از آن بود که مقامات رسمی آمریکا برای اولین‌بار مسئله وجود اشیاء پرنده ناشناخته را تایید کردند. البته مقامات آمریکایی احتمال وجود موجودات فضایی و بازدید آنها را از زمین قبول نکردند؛ اما حداقل دوران انکار وجود یوفو و تمسخر گزارشات مختلف به‌پایان رسید.

با دقت به گزارش‌های رسمی منتشر شده از سوی مقامات آمریکایی می‌توان متوجه تایید سه مسئله شد. اشیاء پرنده ناشناخته واقعی هستند، هیچکس ناکنون نتوانسته از ماهیت واقعی آنها اطلاع پیدا کند و مقامات نظامی آمریکا نمی‌توانند متوجه جزئیات زیادی در رابطه با آنها شوند. اینجاست که احتمال حضور موجودات بیگانه در زیر اقیانوس ها مطرح می‌شود.

دو گزارش مختلف نیز این فرضیه را تقویت می‌کنند. اول از همه اینکه دانشمندان پیشتر اعلام کرده بودند میلیون‌ها سال پیش دمای کره زمین به‌شکل ناگهانی برای دوره‌ای افزایش یافته است. گروهی از پژوهشگران اینگونه برداشت کردند که این افزایش دما به‌ شکوفایی یک تمدن پیشرفته مربوط باشد. تمدنی که میلیون‌ها سال پیش از انسان‌ها در کره زمین حضور داشته است. هرچند از آنجایی که آثار باستانی مربوط به چند هزار سال پیش تقریبا از بین رفته‌اند، نمی‌توان انتظار پیدا شدن آثار مربوط به یک تمدن فوق‌العاده قدیمی‌تر را داشت.

مورد دوم هم به گزارش‌های مختلف افراد در مورد خارج شدن تعدادی یوفو از زیر آب‌های اقیانوس مربوط می‌شود. در این گزارش‌ها گروهی از افراد مشاهده کرده بودند که یوفوها از آب خارج شده و پس از انجام مانورهای عجیب با سرعت فوق‌العاده بالا در آسمان حرکت کرده‌اند. البته مسئله فقط حضور موجودات بیگانه در زیر اقیانوس های زمین نیست. دانشمندان اعتقاد دارند که این تمدن پیشرفته توانسته پس از گذشت میلیون‌ها سال به دانش سفر در زمان دست یابد.

این تمدن خاص توانایی حضور در سایر نقاط کهکشان را دارد و فقط گهگاه برای بررسی رخدادهای زمین و وضعیت انسان‌ها به کره خاکی سفر می‌کند.

مقاله منتشر شده توانسته توجهات زیادی را در سطح رسانه‌های جهان جلب کند؛ اما در میان محافل علمی با انتقادات تندی مواجه است. گروهی از دانشمندان معتقد هستند که مقاله اخیر را می‌توان صرفا از نظر مطرح کردن احتمال‌های مختلف ارزشمند دانست. به این صورت که شاید افرادی تصمیم بگیرند در آینده مسئله یوفو را با دید متفاوت بررسی کنند. هرچند نباید خطرات چنین مقالاتی را نیز نادیده گرفت.

وجود موجودات بیگانه پنهان در زیر اقیانوس ها به اثبات نرسیده است؛ اما احتمال دارد عده‌ای آن را باور کنند. در این صورت بسیاری از تئوری‌های توطئه نیز مورد پذیرش قرار می‌گیرند و مرز بین علم و شبه‌علم محو می‌شود. گرچه نویسندگان مقاله با این انتقادها مخالف هستند. آنها تصور می‌کنند که گروهی از دانشمندان فقط تمایل دارند هر احتمال جدید را رد کنند تا عقده‌های درونی خود را ارضا کنند. این افراد می‌خواهند نشان دهند که بر همه‌چیز اشراف دارند و از تمام اسرار جهان آگاه هستند.

با وجود انتقادات مطرح شده نه‌تنها نویسندگان مقاله قصد عقب‌نشینی ندارند، بلکه می‌خواهند یک احتمال جذاب دیگر را نیز بررسی کنند. به‌باور پژوهشگران دانشگاه هاروارد این احتمال وجود دارد که خلبانان یوفو انسان هایی باشند که از آینده به زمان ما سفر کرده‌اند. این افراد به‌واسطه فناوری بسیار پیشرفته خود در زیر اقیانوس ها باقی می‌مانند تا از هرگونه شناسایی و برخورد با انسان‌ها اجتناب کنند.

دلیل این امر نیز احتمال ایجاد تغییر در آینده و شکل‌گیری یک جهان موازی عنوان شده است. در هر صورت فعلا نمی‌توان با قطعیت در رابطه با ماهیت یوفو صحبت کرد. شاید موجودات بیگانه پیشرفته در اقیانوس ها پنهان شده باشد و شاید هم انسان هایی از آینده به زمان ما سفر می‌کنند. دو احتمال معروف تجهیزات جاسوسی پیشرفته و موجودات فضایی را نیز نمی‌توان رد کرد.

باید منتظر ماند و دید در آینده معمای یوفو چگونه حل خواهد شد. به‌نظر شما کدام یک از احتمالات مطرح شده درست هستند؟

بیشتر بخوانید: اولین تصاویر از تقابل جنگنده اف ۲۲ و اشیا مرموز پرنده را تماشا کنید دولت آمریکا بارها برای به دام انداختن یوفوها تله گذاشته است مقامات آمریکا نگران یوفوهای مخفی شده در زیر آب هستند

مطالب مفید