ماه دوم آسمان چه زمانی ناپدید می‌شود؟

مانند 29 سپتامبر، این قمر سیارکی برای چندین ماه دومین قمر در آسمان خواهد بود تا اینکه دوباره از گرانش زمین فرار کند.

به گزارش بی بی سی، متأسفانه ماه دوم بسیار کوچک و کم نور است که با چشم غیر مسلح دیده نمی شود، مگر اینکه یک تلسکوپ حرفه ای داشته باشد. این سیارک برای اولین بار توسط سیستم هشدار برخورد با زمین (ATLAS) ناسا در اواسط سپتامبر رصد شد. دانشمندان در مطالعه ای که در مجله Astronomical منتشر شده است، مسیر حرکت آن را بررسی می کنند.

این سیارک که PT52024 نام دارد از کمربند سیارکی آرجونا می آید که حاوی سنگ هایی است که مداری بسیار شبیه به مدار زمین را دنبال می کنند. گاهی اوقات، برخی از این سیارک ها نسبتاً نزدیک می شوند و به 4.5 میلیون کیلومتری سیاره زمین می رسند.

محققان این مطالعه گفتند اگر سیارکی مانند این با سرعت نسبتاً آهسته حدود 3540 کیلومتر در ساعت در حال حرکت باشد، میدان گرانشی زمین می تواند تأثیر زیادی داشته باشد که برای به دام انداختن موقت آن کافی است. این دقیقاً همان چیزی است که از آخر هفته شروع شد و این سیارک کوچک حدود 2 ماه را در مدار زمین خواهد گذراند.

اخترشناس دکتر جنیفر میلارد گفت این سیارک در 29 سپتامبر وارد مدار می شود و انتظار می رود در 25 نوامبر از آن خارج شود. این سیارک تقریباً 10 متر طول دارد که در مقایسه با قمر زمین که قطر آن تقریباً 3474 کیلومتر است بسیار کوچک است.

مطالب مفید