«آشکارا و بدون هیچ‌گونه پنهان‌کاری: حکم جهاد بار دیگر طنین‌انداز شد / عقب‌نشینی در این جبهه، نشانی از ذلت و ترس بر پیشانی آنان خواهد بود – تازه‌ترین اخبار سینمای ایران و جهان»

سینماپرس: «علیرضا اسحاقی» کارگردان و فیلم‌نامه‌نویس ارزشی سینمای ایران با ابراز تالم و افسوس شدید نسبت به فقدان «شهید سید حسن نصرالله» و با اشاره به صدور «فرمان جهاد» توسط «امام خامنه ای» گفت: وظیفه تک تک مسلمانان است که با افتخار در این مسیر قدم بردارند و هر گونه عقب نشینی در این ماجرا مهر ذلتی خواهد بود به پیشانی آنهایی که می‌ترسند و یا سعی میکنند که این فرمان و این فتوای مقام معظم رهبری را جور دیگری تفسیر کنند.

«علیرضا اسحاقی» فیلم‌نامه‌نویس، هنرپیشه و کارگردان سینما و تلویزیون در گفت و گو با خبرنگار سینماپرس بیان کرد: شهادت «شهید سید حسن نصرالله» اتفاق دور از انتظاری نبود. جریان سیاهی که در طول تاریخ همیشه بوده است و به دنبال خود تقابل جریان حق و باطل را بوجود آورده چنین اتفاقی را قابل پیش بینی می کرد. لازم بود در برابر غده سرطانی ای که سال ها در منطقه ریشه دوانده بود مقابله گردد غده سرطانی ای که آمریکا و انگلیس و بخصوص رژیم غاصب صهیونیستی از ایجاد کنندگان آن بودند. لازم بود مبارزه صورت بگیرد و این تقابل کار را به این نقطه رساند و شهادت سید هم در واقع در همین چارچوب و در همین راستا تعریف می شود. با شهادت سید تغییر ویژه ای رخ نداد. به نظر من به طور بدیهی مقاومت باید شکل می گرفت و تبعاتش هم همین شهادت ها خواهد بود. و ثمره این خون ها قطعا جواب خواهد داد تا به آزادی و رهایی ملت ها از چنگ استعمار و استبداد منجر شود.
فیلمنامه سریال «بهترین تابستان من» افزود: شهادت سید خیلی دردناک بود. به نظر من ایشان هم رتبه و هم شأن شهید سلیمانی و بزرگان دیگری بود که به قطع جایگاهشان شهادت است. امیدوارم خون به ناحق ریخته ایشان و خون به ناحق ریخته ی بسیاری از مردم لبنان و غزه که در این یک سال جریال ویژه ای را رقم زد؛ به سیلی بنیان کن تبدیل شود و رژیم صهیونیستی را غرق کند.
بازیگر فیلم های سینمایی «مدیترانه» و «دکل» در ادامه گفت و گو در خصوص حکم جهاد روز گذشته «امام خامنه ای» تصریح کرد: آرزوی قلبی من به عنوان یک مسلمان نابودی رژیم صهیونیستی است. اما باید توجه داشته باشیم که جنگ با اسرائیل سالهاست آغاز شده است. حضرت امام سال‌ها پیش از انقلاب، زمانی که این رژیم شکل گرفت هشدارهای لازم را در مورد رژیم صهیونیستی داده بودند. ما باید با ورود این عنصر و شلنگ تخته اندازی هایی که رژیم در برابر فلسطین اشغالی و لبنان انجام می داد ایستادگی می کردیم. ولی اکنون که فرمایش مقام معظم رهبری بدون هیچ پرده پوشی و به شکل کاملا روشن بیان شده است به نظرم من در پی این حکم وظیفه تک تک مسلمانان است که با افتخار در این مسیر قدم بردارند و هر گونه عقب نشینی در این ماجرا مهر ذلتی خواهد بود به پیشانی آنهایی که میترسند و یا سعی می‌کنند که این فرمان و این فتوای مقام معظم رهبری را جور دیگری تفسیر کنند.
اسحاقی در پایان این گفت و گو بیان کرد: فراموش نکنیم که امام حسین علیه السلام را بر اثر همین کج فهمی ها و ترس و کوته بینی ها به واقعه عاشورا کشاندند. شک نکنید که از همین امروز دستگاه های نفوذی دشمن و آدم های کم خرد و فاقد بینش و بصیرت شروع به توجیه و تفسیر فرمان مقام معظم رهبری خواهند کرد که منظور رهبری جهاد نیست و شروع خواهند کرد به اشکال تراشی هایی از این قبیل. و ما اگر امروز پشت امام زمان خودمان، پشت رهبری را خالی کنیم؛ سرنوشت همان ها گریبان گیرمان خواهد شد. به نظر من کار غزه تا به اینجا کشیده نمی شد اگر همه کشورهای مسلمان و حتی تصور می‌کنیم اگر فقط شیعیان ایران بطور اساسی تر پشت این ماجرا را می گرفتند.

مطالب مفید