آموزش کامل و جذاب کشیدن خط چشم برای پلک‌های افتاده: قدم به قدم تا چشم‌هایی خیره‌کننده!

آیا از داشتن پلک افتاده رنج می‌برید و به همین دلیل از کشیدن خط چشم اجتناب می‌کنید؟ بهتر است بدانید که داشتن پلک افتاده به هیچ وجه مانعی برای کشیدن خط چشم و داشتن آرایشی جذاب نیست. در این مقاله از مجله اکالا تصمیم داریم که به آموزش خط چشم برای پلک افتاده به صورت گام به گام بپردازیم. اگر پلک افتاده دارید و کشیدن خط چشم برایتان معضل است، با ما همراه باشید.

آموزش گام به گام کشیدن خط چشم برای پلک‌ افتاده

دوست دارید با یک خط چشم جذاب، زیبایی چشم‌هایتان را دوچندان کنید؟ این آموزش مخصوص پلک‌های افتاده به شما کمک می‌کند تا با چند گام ساده، یک خط چشم حرفه‌ای بکشید. مراحل کشیدن خط چشم برای پلک افتاده به شرح زیر است:

۱- انتخاب خط چشم مناسب برای پلک افتاده

اولین قدم برای کشیدن خط چشم برای پلک‌ افتاده، انتخاب خط چشم مناسب است. اگر پلک افتاده دارید، سعی کنید از خط چشم‌هایی با ویژگی‌های زیر استفاده کنید:

خط چشم‌های ماژیکی یا مدادی نازک بهترین گزینه برای پلک‌های افتاده هستند. کنترل این نوع خط چشم‌ها آسان بوده و به شما امکان می‌دهد خط چشمی دقیق و زیبا بکشید. این ویژگی‌ به خصوص برای پلک‌های افتاده که نیاز به دقت بیشتری دارند، بسیار حائز اهمیت است.

بیشتر بخوانید: مدل‌های خط چشم رنگی خلاقانه؛ ظاهری جسورانه و جذاب خلق کنید

از آنجایی که احتمال پخش شدن خط چشم در پلک‌های افتاده بیشتر است، انتخاب خط چشم ضدآب بسیار مهم است. این ویژگی باعث ماندگاری بیشتر خط چشم شده و از پخش شدن آن و ایجاد لکه در اطراف چشم جلوگیری می‌کند.خط چشم‌هایی که سریع خشک می‌شوند، احتمال پخش شدن آن‌ها را به حداقل می‌رسانند. به خصوص برای پلک‌های افتاده که احتمال تماس خط چشم با پلک بیشتر است، این ویژگی بسیار اهمیت دارد.

۲- با چشمانی نیمه‌باز خط چشم بکشید

هنگام کشیدن خط چشم برای پلک‌های افتاده، چشمان خود را نیمه‌باز کرده و به جلو نگاه کنید. محل شروع خط چشم به اندازه چشم‌ها بستگی دارد. برای چشم‌های کوچک، از وسط پلک شروع کرده و خطی نازک به سمت گوشه خارجی چشم بکشید. این تکنیک باعث بزرگ‌تر و کشیده‌تر دیده شدن چشم‌ها می‌شود. در مقابل، برای چشم‌های درشت می‌توانید از ابتدای پلک خط چشم را شروع کنید.

در حین کشیدن خط چشم دقت کنید که ضخامت خط به خصوص در قسمت میانی چشم یکنواخت باشد و خیلی ضخیم نشود. خطوط پهن و پررنگ باعث کوچک‌تر دیده شدن چشم‌ها می‌شوند. همچنین، بهتر است خط چشم را خیلی از خط مژه دور نکشید تا ظاهری طبیعی‌تر داشته باشد. پس از کشیدن خط چشم، کمی صبر کنید تا خشک شود.

بیشتر بخوانید: نکات مهم برای آرایش چشم گود که باید بدانید!

۳- با چشمان باز دنباله خط چشم را بکشید

وقتی خط چشم خشک شد، دنباله آن را بکشید. نکته مهم در کشیدن دنباله خط چشم این است که حتما باید با چشم باز دنباله را بکشید. این کار باعث می‌شود حتی بعد از بستن چشم‌ها، دنباله خط چشم به خوبی دیده شود و زیر پلک پنهان نشود. برای کشیدن دنباله، ابتدا از گوشه بیرونی چشم خطی به سمت بالا بکشید. سپس از نقطه بالای این خط، خط دیگری به سمت انتهای گوشه خارجی چشم رسم کنید.

در نهایت، فضای خالی بین دو خط را پر کنید. با این روش، دنباله خط چشم به خوبی دیده می‌شود و چشمانتان کشیده‌تر و جذاب‌تر به نظر می‌رسند. پس از کشیدن دنباله، حتما با چشم باز آن را بررسی کنید. ممکن است هنگام بستن چشم‌ها، خط چشم کمی نامنظم به نظر برسد اما مهم این است که زمانی که چشمانتان باز است، دنباله به خوبی دیده شود.

۴- اطراف خط چشم را تمیز کنید

پس از کشیدن خط چشم، با استفاده از پنبه یا گوش پاک‌کن آغشته به پاک‌کننده آرایش، خطوط را با دقت تمیز کنید. حالا، شما یک خط چشم زیبا و متناسب با فرم پلک‌هایتان دارید.

نکات مهم کشیدن خط چشم برای پلک افتاده

در ادامه، به برخی نکات تکمیلی برای کشیدن خط چشم مناسب پلک‌های افتاده می‌پردازیم:

یکی از نکات مهم در کشیدن خط چشم برای پلک‌ افتاده، زاویه خط چشم است. برای برجسته نشان دادن چشم‌ها بهتر است خط چشم را به سمت دم ابرو و با زاویه تقریبی ۴۵ درجه به سمت بالا بکشید.اگر در کشیدن خط چشم مبتدی هستید و کشیدن خط صاف برایتان سخت است، یک تکه چسب نواری را در گوشه چشم خود بچسبانید. سپس، با استفاده از خط چشم، خطی صاف و باریک را در امتداد چسب بکشید. پس از اتمام کار، چسب را از روی پوست خود بردارید.

در این بخش از مجله سبک زندگی اکالا، آموزش گام به گام کشیدن خط چشم برای پلک افتاده را ارائه دادیم. با این آموزش ساده و قدم به قدم می‌توانید به راحتی یک خط چشم زیبا و جذاب بکشید.

سحر هستم و عاشق نوشتن و تولید محتوا، چند سالی است که با شور و اشتیاق در این مسیر قدم برمی‌دارم و برای ارتقای مهارت‌های خودم تلاش می‌کنم.

مطالب مفید