ایسر از لپ‌تاپ تراول‌میت P6 14 با پردازنده‌های اینتل و هوش مصنوعی پیشرفته رونمایی کرد

ارسال شده توسط: سینا سپهریان 09 مهر 1403 ساعت 14:19

لپتاپ اداری جدید تراول میت P6 14 مجهز به جدیدترین پردازنده‌های اینتل، صفحه نمایش باکیفیت و پشتیبانی گسترده از هوش مصنوعی رونمایی شد.

کمپانی ایسر به‌عنوان یکی از طلایه‌داران ساخت و عرضه لپتاپ های هوش مصنوعی (AI PCs) به‌تازگی مدل تراول میت P6 14 خود را با تمرکز روی کاربری‌های اداری رونمایی کرده است. این لپتاپ در مدل‌های مختلف به تراشه‌های Core Ultra 7 یا Core Ultra 5 اینتل مجهز بوده و با بهره‌گیری از ابزارهای متعدد هوش مصنوعی سعی در بهبود عملکرد و ارتقای کاربری در فعالیت‌های اداری دارد. به‌طور خاص قابلیت‌های هوش مصنوعی پیشرفته کوپایلوت پلاس مایکروسافت که طی ماه‌های آینده منتشر می‌شوند، نقش پررنگی در عملکرد این دستگاه خواهند داشت.

لپتاپ تراول میت P6 14 ایسر؛ هوش مصنوعی در خدمت کسب و کارها

لپتاپ جدید Acer صفحه نمایشی 14 اینچی داشته و دو گزینه مختلف در بخش صفحه نمایش را در اختیار کاربران قرار می‌دهد. نخستین گزینه، پانل IPS با رزولوشن 2880 در 1080 پیکسل است که با پشتیبانی از 100 درصد طیف رنگی sRGB عملکردی دقیق ارائه می‌کند و گزینه دوم نیز پانلی IPS با رزولوشن 1920 در 1200 پیکسل است که حداکثر روشنایی 400 نیتی داشته و در محیط‌های روشن و حتی زیر تابش نور خورشید هم عملکرد قابل قبولی دارد.

هر دو نمونه صفحه نمایش ارائه‌شده در این دستگاه نسبت 16:10 داشته و نسبت صفحه نمایش به بدنه در آنها 82 درصد است.

در کنار تراشه‌های اولترا 7 یا اولترا 5 اینتل، لپتاپ تراول میت P6 14 ایسر همچنین به حداکثر 32 گیگ رم LPDDR5X دو کاناله نیز مجهز بوده و حداکثر یک ترابایت حافظه اس اس دی M.2 دارد و برای انجام مالتی تسکینگ و پردازش فایل‌های حجیم عالی است.

این لپتاپ همچنین همان‌طور که اشاره شد از ابزارهای جذاب هوش مصنوعی از جمله دستیار هوشمند ایسر، ایسر لایو آرت 2 و  Acer PurifiedView 2.0 بهره خواهد برد. دستیار هوش مصنوعی ایسر با بهره‌گیری از مدل‌های مختلف زبان بزرگ قادر است در انجام برخی امور روزمره مثل مدیریت زمان، برنامه‌ریزی، خلاصه‌سازی متون یا حتی رفع برخی ایرادات و اشکالات فنی به کاربر کمک کند. همچنین ویژگی Ace LiveArt 2.0 نیز امکان حذف پس‌زمینه تصاویر به کمک هوش مصنوعی و تولید نگاشت سه‌بعدی از تصاویر دوبعدی را فراهم می‌کند. علاوه بر این Acer PurifiedView 2.0 نیز کاربری گسترده‌ای در برقراری تماس‌های ویدیویی داشته و قادر است چهره کاربر در جلسات آنلاین ویدیویی را با تغییراتی از قبیل بهینه‌سازی نورپردازی، تغییر رزولوشن یا کاهش نویز بهینه‌سازی کند. این ابزار همچنین می‌تواند به کمک AI میزان صدای پس‌زمینه را نیز کاهش داده و شدت و کیفیت صدای کاربر در جلسات را ارتقا دهد.

نکته جالب در خصوص لپتاپ TravelMate P6 14 این است که حین انجام پردازش‌های هوش مصنوعی، نشانگر AI روی تاچ‌پد دستگاه روشن می‌شود. علاوه بر این، ناحیه Experience Zone در اپلیکیشن Sense ایسر نیز ابزارهای متعدد هوش مصنوعی را به‌صورت ملموس در اختیار کاربران قرار می‌دهد.

محصول جدید ایسر همچنین از وای فای 7 پشتیبانی کرده و قادر است به حداکثر سرعت 5.8 گیگابیت بر ثانیه برسد. علاوه بر این، پشتیبانی از بلوتوث 5.4، دو درگاه USB-C با تاندربولت 4، دو درگاه یو اس بی معمولی، در کنار پورت HDMI 2.1 و جک هدفون نیز دیگر قابلیت‌های ارتباطی این دستگاه را تشکیل خواهند داد.

ایسر همچنین دوربین‌های مادون قرمز QHD جدیدی را در لپتاپ تراول میت P6 14 تعبیه کرده که وظیفه تشخیص چهره پیشرفته را بر عهده گرفته و از ورود غیرمجاز به آن جلوگیری می‌کنند. این سیستم امنیتی پیشرفته همچنین باعث می‌شود که به محض دور شدن کاربر، دستگاه به‌طور خودکار قفل شده و در صورت نزدیک‌تر شدن مجدد او بار دیگر آنلاک شود.

در این بین قابلیت Acer ProShield Plus نیز ابزارهایی پیشرفته برای مدیریت کردن داده‌های کاربران و محافظت از آن‌ها در برابر خطرات مختلف را بر عهده خواهد داشت.

لپتاپ جدید ایسر همچنین استاندارد MIL-STD 810H را برای مقاومت در برابر ضربه و آسیب‌های فیزیکی کسب کرده و از طریق فناوری Dust Defender از تجمیع گرد و خاک و سایر عوامل خارجی که عملکرد دستگاه را محدود می‌کنند جلوگیری می‌کند.

ظرفیت باتری لیتیوم یونی به کار رفته در این دستگاه ایسر برابر با 65 وات ساعت است و قادر است شارژدهی باتری 14 ساعته را برای آن به ارمغان بیاورد. لپ تاپ جدید ایسر همچنین تنها یک کیلوگرم وزن داشته و ضخامتی 16 میلیمتری دارد.

فروش لپتاپ TravelMate P6 14 از ژانویه 2025 آغاز شده و قیمت پایه آن 1500 دلار خواهد بود.

در گجت نیوز بخوانید: کنسول بازی دستی و لپ تاپ گیمینگ اقتصادی ایسر در ایفا ۲۰۲۴ به‌نمایش درآمدند مانیتور گیمینگ اقتصادی جدید ایسر، حسابی هوای جیب گیمرها را دارد لپ تاپ های فوق باریک ایسر Swift با پردازنده جدید اینتل و هوش مصنوعی رونمایی شدند قمار مایکروسافت روی هوش مصنوعی جواب داد؛ سهم ویندوز ۱۱ در بازار به ۳۰ درصد رسید

مطالب مفید