ماجرای ازدواج عاشقانه داریوش اسدزاده

ماجرای بازیگر شدن داریوش اسدزاده و عشق نوه شاه قاجار به او داستانی جذاب است که با تصویری از او و همسرش قاجار تکمیل می شود. البته عشق و رابطه ای که به طلاق ختم شد.

داریوش اسدزاده بازیگر سرشناس و سرشناس سینما سال های سختی را در زندگی خود سپری کرد و برای رسیدن به مقامش راه پرتلاطمی را پشت سر گذاشت. داستان زندگی این بازیگر را بخوانید.

پدرش از افسران سختگیر تهرانی بود و آرزو داشت داریوش هم آموزش نظامی ببیند و رسمی شود. او به شدت پسرش را به درس خواندن و تحصیل تشویق می کرد. داریوش هم خیلی درس خواند تا اینکه پدرش آخر هفته او را به عنوان جایزه به تئاتر برد و اینگونه بود که داریوش عاشق هنر شد. او همچنین در نوجوانی که عاشق دختر همسایه‌اش شد، ویولن می‌نواخت. اما غرورش اجازه نمی داد که به دختر همسایه ابراز عشق کند و یک روز صدای هلهله و شادی از خانه همسایه به او خبر داد که عشقش ازدواج کرده است و این اولین شکست عشقی بود که اسدزاده در این سن تجربه کرد. از 19. این ناکامی باعث شد که او ساز بزند و شعر بگوید. وقتی پدرش متوجه شد با عصبانیت عهدشکنی کرد و شعرهایش را در تنور سوزاند.

داریوش نیز پنهان از چشم پدر وارد هنرستان تئاتر شد و در همان زمان به خاطر پدرش به دانشگاه نیز رفت و در مدرسه بازرگانی تحصیل کرد. مدت کوتاهی پس از رفتن به رادیو ایران، پدرش از آشنایانش شنید که پسرش هیچ کاری خارج از چشم او انجام نمی دهد، به همین دلیل به جرم خواننده بودن او را به خانه راه نداد. پس از یک ماه با وساطت آشنایان داریوش به خانه بازگشت و با تلاش پدر به اداره دارایی منصوب شد. داریوش به کار در ملک تئاتر ادامه داد و گاه می نوشت و عشق پنهان دختر همسایه هنوز در قلبش می تپید.

تا اینکه یک روز عصر دختری زیبا و مهربان از پشت صحنه ظاهر شد و خود را به داریوش معرفی کرد. باورش سخت بود اما این دختر هما شاهروحی دختر ایراندوته (معشوقه محمدرضا شاه در جوانی) و نوه احمدشاه قاجار بود. دختر آشکارا عشق خود را به داریوش ابراز کرد. کاری که داریوش هرگز به خاطر غرورش انجام نداده بود. داریوش عاشق شاهزاده خانم می شود. هما پیش رفت و از اسدزاده خواستگاری کرد و او هم پیشنهاد ازدواج او را پذیرفت، اما این ازدواج پس از هفت سال به دلیل نداشتن فرزند به طلاق منجر شد. اسدزاده آرام آرام وارد سینما شد و در چند فیلم بازی کرد.

لازم به ذکر است داریوش اسدزاده پس از شازده خانم کجری با سهیلا غزالی ازدواج کرد و پس از طلاق با طاهر هاتون میرزایی ازدواج کرد. طاهر زندگی عاشقانه ای را با داریوش گذراند و وفادارانه در آخرین روزهای اسدزاده ماند و پرستار او شد.

اخبار طوطی

مطالب مفید