تغییر چهره جلسات با Google Meet: انقلاب یادداشت‌برداری هوشمند با فناوری AI!

Google Meet به زودی با معرفی یک ابزار نوآورانه و هوشمند به نام «Take Notes for Me» قدمی مهم در حوزه ویدئو کنفرانس برمی‌دارد. این ابزار که تنها برای کاربران انگلیسی زبان در دستگاه‌های رومیزی و لپ‌تاپ فعال خواهد شد، تجربه‌ی جدیدی از دسترسی آسان به یادداشت‌های جلسات را برای شرکت‌کنندگان به ارمغان می‌آورد.

از تاریخ 13 آگوست، سرپرستان می‌توانند از طریق کنسول Google Workspace Admin این ویژگی را تنظیم و پیکربندی کنند. گوگل مدتی است که در حال آزمایش این ابزار بوده و اکنون به نظر می‌رسد این قابلیت به شکل یک محصول کامل و با نام «Take Notes for Me» در دسترس کاربران قرار خواهد گرفت.

این ویژگی که مبتنی بر فناوری هوش مصنوعی Duet است، به دیگر قابلیت‌های هوش مصنوعی Google Meet مانند ترجمه همزمان، حذف نویز و بهبودهای تصویری اضافه می‌شود. تا کنون این ابزار به عنوان بخشی از Google Workspace Labs برای آزمایش در دسترس بود و اکنون به زودی در کنار افزونه‌های Gemini Enterprise، Gemini Education Premium و AI Meetings & Messaging برای کاربران Workspace عرضه خواهد شد.

بر اساس اظهارات گوگل، این ابزار به کاربران امکان می‌دهد که یادداشت‌های جلسات را به صورت خودکار ضبط و از طریق Google Docs به اشتراک بگذارند. همچنین این ویژگی به شرکت‌کنندگان اجازه می‌دهد تا از اتفاقات قبلی جلسه مطلع شده و «موارد اقدام» را دریافت کنند.

در به‌روزرسانی جدید گوگل، اعلام شده که اکنون مدیران فناوری اطلاعات می‌توانند با استفاده از تنظیمات جدید در کنسول مدیریت، مشخص کنند که آیا کاربرانشان قادر به استفاده از این ویژگی خواهند بود یا خیر.

ویژگی «Take Notes for Me» به طور پیش فرض برای کاربران واجد شرایط فعال خواهد بود و تنظیمات آن از طریق بخش Apps → Google Workspace → Google Meet → Gemini Settings در کنسول Admin قابل تغییر است. کاربران از طریق آیکون مداد در بالای صفحه می‌توانند یادداشت‌برداری خودکار را شروع کنند و تمامی شرکت‌کنندگان از فعال‌سازی این قابلیت آگاه خواهند شد.

جلسه‌دهندگان نیز این امکان را خواهند داشت که در زمان شروع جلسه، این ویژگی را به طور خودکار فعال کنند. پس از پایان جلسه، یادداشت‌های ایجاد شده به صورت ایمیل برای سازمان‌دهنده و کاربری که ویژگی را فعال کرده است، ارسال خواهد شد.

گوگل هنوز تاریخ دقیقی برای عرضه گسترده‌تر این ویژگی اعلام نکرده، اما وعده داده که در هفته‌های آینده اطلاعات بیشتری در این خصوص ارائه دهد.

ما را دنبال کنید

مطالب مفید