نوکیا به تاریخ پیوست! HMD تیر خلاص را به محبوب‌ترین برند تلفن همراه زد؛ نوکیا از بازار اروپا خداحافظی می‌کند

پایان نوکیا در عرصه گوشی های موبایل از مدت‌ها قبل رقم خورده بود، اما حالا گوشی های این برند به‌صورت کامل از بازار اروپا حذف شده‌اند.

اچ ام دی به‌عنوان مالک برند نوکیا اوایل سال جاری میلادی از حذف نام نوکیا از گوشی های موبایل خود خبر داد. البته کماکان گوشی‌های هوشمند و تبلت‌هایی با برند نوکیا طی چند ماه اخیر عرضه می‌شدند، اما بالاخره موجودی آن‌ها در اروپا به پایان رسیده است. این آغازگر فرایند حذف برند نوکیا از بازار اروپا و سپس بقیه بازارها است.

پایان کار گوشی های نوکیا در بازار اروپا

در مقطع کنونی اثری از محصولات نوکیا در وب‌سایت‌های رسمی اچ ام دی در اروپا نیست. هنوز در فروشگاه‌های اچ ام دی در آسیا، خاورمیانه، آفریقا، استرالیا، نیوزیلند و آمریکای جنوبی محصولات این برند پیدا می‌شوند، ولی انتظار می‌رود به‌زودی موجودی در این مناطق هم به اتمام برسد.

اچ ام دی همچنان به پشتیبانی نرم‌افزاری از گوشی‌های نوکیا ادامه خواهد داد، اما مشخص نکرده است که تا چه زمانی از آن‌ها پشتیبانی خواهد کرد. همچنان در صفحه پشتیبانی اچ ام دی هم محصولات این برند قرار دارند.

هرچند نوکیا مدت‌ها است که دیگر سهم قابل توجهی از بازار گوشی‌های موبایل ندارد، هنوز یکی از شرکت‌های بزرگ در عرصه زیرساخت شبکه به حساب می‌آید. حتی اخیراً زمزمه‌های برنامه سامسونگ برای خرید نوکیا جهت تثبیت جایگاه خود در این عرصه به گوش رسید. نوکیا همچنین در زمینه تعداد پتنت جزو شرکت‌های سرآمد است؛ به حدی که بارها در برابر شرکت‌های تولیدکننده گوشی نظیر سامسونگ، اپل و گروه بی‌بی‌کی (مالک اپو و ویوو) به‌خاطر نقض حقوق خود طرح دعوی کرده است.

در گجت نیوز بخوانید:

مطالب مفید