سامسونگ به‌زودی از خدمات پولی هوش مصنوعی Galaxy AI رونمایی می‌کند + برآورد قیمت

ارسال شده توسط: سینا سپهریان 10 مهر 1403 ساعت 10:57

سامسونگ بار دیگر تاکید کرد که در پایان سال آینده استفاده از قابلیت‌های هوش مصنوعی Galaxy AI مستلزم پرداخت هزینه خواهد بود.

هوش مصنوعی Galaxy AI سامسونگ را احتمالا باید یکی از مهم‌ترین پدیده‌های دنیای تکنولوژی در سال 2024 دانست. این قابلیت‌های جذاب که همزمان با رونمایی از سری Galaxy S24 به‌طور رسمی معرفی شدند در حال حاضر رایگان هستند. با این وجود سامسونگ تا کنون به روش‌های مختلف به کاربرانش اعلام کرده که در آینده بهره بردن از سرویس‌های مبتنی بر هوش مصنوعی نیازمند پرداخت هزینه‌ای اضافی خواهد بود.

این مساله اخیرا در رویداد رونمایی محصولات جدید سامسونگ، گلکسی اس 24 اف ای و تبلت های گلکسی تب S10 نیز بار دیگر مورد تاکید این کمپانی قرار گرفت.

تاکید مجدد سامسونگ بر پولی شدن هوش مصنوعی Galaxy AI در پایان سال 2025

بر اساس گزارشی که SamMobile منتشر کرده در پاورقی یکی از پوسترهای نمایش داده شده در رویداد اخیر سامسونگ جمله‌ای با این محتوا که «برخی قابلیت‌های هوش مصنوعی سامسونگ در پایان سال 2025 نیازمند پرداخت هزینه خواهند بود» درج شده که بار دیگر نشان‌دهنده تصمیم سامسونگ برای دریافت هزینه جداگانه از مشتریانش برای بهره‌مندی از خدمات هوش مصنوعی خواهد بود.

غول فناوری کره هنوز البته به‌طور دقیق اعلام نکرده که کدام قابلیت‌های هوش مصنوعی گلکسی AI نیاز به خرید اشتراک خواهند داشت. با این وجود سامسونگ بارها اعلام کرده که قابلیت‌های جدید هوش مصنوعی در راه هستند و به‌زودی به دستگاه‌های سازگار سامسونگ افزوده خواهند شد.

دریافت هزینه از کاربران بابت استفاده از سرویس‌های مبتنی بر هوش مصنوعی البته به هیچ وجه مساله عجیبی نیست و علاوه بر سامسونگ احتمالا توسط اپل و برخی کمپانی‌های فعال دیگر در حوزه فناوری نیز دنبال خواهد شد. باید توجه کرد که هوش مصنوعی مولد نیازمند توان پردازشی فوق‌العاده بالایی بوده و به سیستم‌هایی با توان مصرفی بسیار بالا نیاز خواهد داشت.

در این خصوص بد نیست بدانید که هر دو کمپانی گوگل و OpenAI (خالق ChatGPT) نمونه‌ای پیشرفته‌تر و قدرتمندتر از هوش مصنوعی و مدل AI خود را با قیمت ماهیانه 20 دلار به مشتریانشان ارائه می‌دهند. در این میان همچنین پیش‌بینی شده که قیمت سرویس هوش مصنوعی ChatGPT Plus طی پنج سال آینده دو برابر شود.

از طرف دیگر، هوش مصنوعی Apple Intelligence که به‌زودی به دست کاربران آیفون خواهد رسید نیز در ابتدا رایگان خواهد بود. با این وجود انتظار می‌رود در آینده برخی قابلیت‌های پیشرفته‌تر آن مستلزم پرداخت هزینه باشد یا در قالب باندل Apple One به مشتریان ارائه شود.

در عین حال قابلیت‌های هوش مصنوعی Galaxy AI سامسونگ فعلا رایگان هستند. بنابراین می‌توانید با بهره‌گیری از آن‌ها تصاویرتان را ویرایش کنید، متون خود را ترجمه یا خلاصه نمایید، مکالماتتان را به‌صورت آنی به زبان‌های دیگر ترجمه کنید یا از بسیاری قابلیت‌های دیگر برخوردار شوید.

در گجت نیوز بخوانید: هوش مصنوعی Galaxy AI برای کدام گوشی‌های سامسونگ منتشر می‌شود؟ مقایسه هوش مصنوعی اپل با Galaxy AI سامسونگ؛ نبرد غول‌های تکنولوژی 5 ویژگی Apple Intelligence که اپل را برنده نبرد هوش مصنوعی سال 2024 خواهد کرد

 

مطالب مفید