اوج هیجان فوتبال: زمان و جزییات دقیق دیدار حساس سپاهان و استقلال تاجیکستان را از دست ندهید!

به گزارش سلام نو، سپاهان در هفته دوم لیگ قهرمانان آسیا ۲ در گروه سوم میزبان استقلال تاجیکستان است. این بازی امشب (سه‌شنبه) دهم مهرماه از ساعت ۱۹ در ورزشگاه فولادشهر اصفهان برگزار می‌شود. سپاهان پس از شکست ناباورانه در هفته گذشته مقابل الوحدات اردن به دنبال اولین پیروزی آسیایی خود در این فصل است.

پایان ۵ شکست متوالی در آسیا؟
سپاهان مانند استقلال تاجیکستان در هفته اول مسابقات متحمل شکست یک صفر شد. این تیم پیشتر در مرحله پلی‌آف لیگ نخبگان آسیا در وقت اضافه مغلوب شباب‌الاهلی شده بود. سپاهان دوره قبل لیگ قهرمانان آسیا را با شکست در بازی رفت‌وبرگشت برابر الهلال در دور حذفی به پایان رساند. طلایی‌پوشان اصفهانی در آخرین بازی دور گروهی هم مغلوب الاتحاد عربستان شده بودند تا در رقابت‌های آسیایی متحمل ۵ شکست پیاپی شوند. گفتنی است شاگردان ژوزه مورایس در فصل جدید لیگ برتر آغاز طوفانی داشتند و به ۴ برد متوالی دست یافتند ولی در هفته‌های اخیر از فرم خوب خود فاصله گرفته و در ۳ بازی اخیر در تمام رقابت‌ها تنها یک امتیاز کسب کرده‌اند.

استقلال، تنها تیم آشنای تاجیکستان
تیم‌های ایرانی مدت‌ها با تیم‌های تاجیکستانی هیچ تقابلی نداشتند تا اینکه تیم استقلال دوشنبه در این کشور قدرت گرفت و توانست به لیگ قهرمانان آسیا راه یابد. پرسپولیس تنها تیم ایرانی است که با استقلال تاجیکستان روبه‌رو شده است. پرسپولیس در سال ۲۰۲۱ در مرحله حذفی این تیم را شکست داد. وحدت هنانوف مدافع فعلی سپاهان در آن مقطع در استقلال تاجیکستان بازی می‌کرد و پس از آن به فوتبال ایران آمد. پرسپولیس دوره قبل هم با استقلال تاجیکستان هم‌گروه بود و برابر این تیم به یک برد و یک تساوی دست یافت.

فصول متفاوت سپاهان و استقلال
سپاهان در دهه ۱۳۸۰ و اوایل دهه ۱۳۹۰ قدرت اول فوتبال ایران و جزو تیم‌های مطرح فوتبال آسیا بود. این تیم در فصول اخیر از گذشته خوب خود فاصله گرفته و ۹ فصل است که به قهرمانی در لیگ برتر نرسیده است. هرچند که سطح لیگ ایران و تاجیکستان قابل‌قیاس نیست ولی استقلال دوشنبه در این مدت قدرت بلامنازع فوتبال تاجیکستان بوده و این تیم به ۹ قهرمانی پیاپی در لیگ دست یافته است. استقلال در ۲ فصل اخیر عنوان قهرمانی جام حذفی را هم به‌دست آورده است. این تیم پس از گذشت ۱۵ هفته از لیگ تاجیکستان تنها در یک بازی امتیاز از دست داده و با ۱۳ امتیاز اختلاف نسبت به تیم دوم صدرنشین لیگ است. سپاهان در لیگ ایران هم امتیاز با تیم صدرنشین در رده سوم جدول است. / فوتبال ۳۶۰

مطالب مفید