هشدار نماینده سابق مجلس: آیفون‌های ایرانی‌ها ممکن است به سرنوشت پیجرهای لبنان دچار شوند و منفجر شوند!

ارسال شده توسط: علیرضا قادرمیهنی 10 مهر 1403 ساعت 13:20

وزیر سابق وزارت ارتباطات ضمن اشاره به ماجرای انفجار پیجرهای لبنان، خاطرنشان کرد که امکان وقوع اتفاق مشابه برای آیفون های ایرانی ها وجود دارد.

مدتی پیش شاهد انفجار سراسری و پیاپی پیجرها و بی‌سیم‌های حزب الله لبنان بودیم که منجر به کشته شدن تعدادی از اعضای این گروه و همچنین قطع عضو چند صدنفر شد. امروزه حملات سایبری و فناورانه زیاد شده و به احتمال زیاد در آینده نزدیک شاهد حملات گسترده‌تری خواهیم بود. اخیرا رضا تقی پور، نماینده اسبق مجلس در گفت و گویی با رسانه تصویری «آن» به گوشی‌های آیفون و احتمال انفجار آن‌ها اشاره کرد.

آیفون های ایرانی ها ممکن است به سرنوشت پیجرهای لبنان دچار شوند؟

وزیر ارتباطات سابق، ضمن اشاره به آسیب پذیری گوشی‌های آیفون، خاطرنشان کرده که سیستم عامل آی او اس اجازه نصب نرم افزارهای امنیتی بومی را نمی‌دهد و هر لحظه این امکان وجود دارد که بلای پیجرها و بی‌سیم‌های لبنان برای آیفون داران داخل کشور رخ دهد. ایشان در ادامه افزود:

کسانی که گوشی آیفون دارند، قطعا امکان نصب نرم افزارهای امنیتی بومی را نخواهند داشت و ما عملا با این کار فضای مطلوبی به کمپانی سازنده داده‌ایم و هر لحظه ممکن است اتفاق مشابهی که در لبنان شاهدش بودیم، برای این گروه از گوشی‌ها هم بیفتد.

تقی پور در پایان تأکید کرده است، احتمالا شرکت معتبری نظیر اپل، آبروی حرفه‌ای خود را با چنین کاری از بین نمی‌برد، اما به هر حال شاهد این موضوع بودیم که شرکت سازنده پیجرها و بی‌سیم‌های لبنان چنین اقدامی را انجام داد و حتی اگر به سهام آن شرکت نگاه کنید، یک شبه سقوط عظیمی را تجربه کرد. نظر شما در رابطه با اظهارنظر نماینده سابق مجلس چیست؟

در گجت نیوز بخوانید: هکرهای ایرانی همچنان به کمپین تبلیغاتی دونالد ترامپ حمله می‌کنند! تروجان خطرناک Necro تا کنون 11 میلیون دستگاه اندرویدی را آلوده کرده است پنجاه هزار میلیارد تومان؛ این رقم سود فیلترشکن فروشان در ایران است

مطالب مفید