کش در دنیای اسپرسوسازها: 9 نکته کلیدی برای خریدی هوشمندانه!

قهوه اسپرسو، یکی از محبوب ترین نوشیدنی‌های جهان است. تهیه این قهوه به صورت خانگی و با دستگاه اسپرسوساز کار بسیار ساده و پیش پا افتاده ای است که با کمک دستگاه اسپرسوساز امکان پذیر است. امروزه دستگاه های اسپرسوساز خانگی بسیار متنوع و مختلفی در بازار با ویژگی های مختلف هستند

در این مقاله از مجله اینترنتی اکالا، به بررسی ویژگی‌های فنی، نیازهای مختلف خریداران و نکات ضروری که هنگام خرید دستگاه‌های اسپرسوساز باید در نظر داشته باشید، می‌پردازیم. 

مدل‌های مختلف اسپرسوساز خانگی کدام‌اند؟

اسپرسوساز دستی: این نوع دستگاه اسپرسوساز بدون نیاز به برق قابل استفاده است. ابعاد کوچکی دارد و قابل حمل است. اما استفاده از آن به مهارت نیاز دارد. مزیت استفاده از این دستگاه در تولید اسپرسوی با کیفیت بالاست، اما تهیه اسپرسو با این دستگاه زمان‌بر و چالش‌برانگیز است.اسپرسوساز نیمه اتوماتیک: این دستگاه‌ها برای کسانی که مهارت متوسطی دارند مناسب است. اگر به دنبال انعطاف در تهیه اسپرسو هستید این دستگاه فرایند تهیه اسپرسو را کمی ساده‌تر می‌کند. کنترل بر عصاره‌گیری با دستگاه اسپرسوساز نیمه اتوماتیک تا حدی در دستان شما است.اسپرسوساز اتوماتیک: این دستگاه‌ها مراحل عصاره‌گیری را به طور خودکار انجام می‌دهند و مناسب برای کسانی هستند که به دنبال راحتی بیشتر و زمان کمتری در تهیه قهوه هستند.اسپرسوساز فوق اتوماتیک: تهیه اسپرسو با دستگاه‌های فوق اتوماتیک بسیار ساده و راحت است. این دستگاه‌ها تمام مراحل از آسیاب قهوه تا تهیه نوشیدنی را به صورت خودکار انجام می‌دهند. این دستگاه‌ها مناسب افرادی هستند که زمان و مهارت کافی برای تهیه اسپرسو را ندارند.

۹ نکته کلیدی که در زمان خرید اسپرسوساز خانگی باید بررسی کنید

خرید یک اسپرسوساز خانگی به توجه به نیازهای فردی و ویژگی‌های فنی دستگاه بستگی دارد. شما می‌توانید با در نظر گرفتن نکات مهمی که در ادامه بررسی خواهیم کرد یک اسپرسوساز خانگی متناسب با نیازها و ترجیحات خود انتخاب کنید و از تجربه لذت‌بخش تهیه اسپرسوی خانگی بهره‌مند شوید.

۱- بودجه

ابتدا باید مشخص کنید که چه مقدار هزینه برای خرید دستگاه در نظر گرفته‌اید. دستگاه‌های اسپرسوساز در بازه‌های قیمتی متفاوتی در بازار وجود دارند. دستگاه‌های حرفه‌ای‌تر معمولاً قیمت بالاتری دارند؛ اما امکانات بیشتری نیز ارائه می‌دهند.

بیشتر بخوانید: روش‌های تمیز کردن و شستن موکاپات خانگی

۲- کیفیت ساخت و برند

در زمان خرید باید در مورد برندها و مواد استفاده شده دستگاه اطلاعاتی را کسب کنید. مواد داخلی دستگاه در طول عمر و عملکرد دستگاه تأثیر زیادی دارند. جنس بدنه اغلب دستگاه‌های اسپرسوساز استیل ضد زنگ یا پلاستیک است. به خاطر داشته باشید که برندهای معتبر اسپرسوساز به دلیل کیفیت بالای ساخت و دوام طولانی‌ مدت انتخاب مناسب‌تری هستند.

۳- فضای موجود در خانه

قبل از خرید باید به فضای مورد نیاز برای دستگاه توجه کنید. برخی از اسپرسوسازها فضای زیادی اشغال می‌کنند پس اندازه دستگاه را با فضای آشپزخانه هماهنگ کنید. به اندازه مخزن آب و مخزن قهوه نیز توجه کنید این مخزن ها نیز باید متناسب با نیاز شما باشد.

۴- نگهداری و تعمیرات

برای عملکرد بهینه دستگاه اسپرسوساز باید از آن مراقبت و نگهداری کنید. به دوره‌های زمانی لازم برای رسوب‌زدایی دستگاه نیز باید توجه ویژه‌ای داشته باشید.

دستگاه اسپرسوساز را باید بتوانید به سادگی تمیز کنید. قطعات یدکی دستگاه نیز باید در دسترس باشند تا در صورت بروز هرگونه مشکل بتوانید قطعات نو تهیه کنید.

بیشتر بخوانید: طرز دم کردن قهوه ترک به روش سنتی

۵- فشار بخار

همان‌طور که می‌دانید فشار بخار برای عصاره گیری قهوه یکی از مهم‌ترین فاکتورها است. فشار ایده آل برای تهیه اسپرسوی با کیفیت حدود ۹ بار یا بیشتر است. دستگاه‌هایی با فشار کمتر ممکن است نتوانند عصاره‌گیری مناسب داشته باشند.

۶- نوع فیلتر

دستگاه‌های اسپرسوساز معمولاً با فیلتر‌های مختلفی عرضه می‌شوند؛ نوع فیلتر دستگاه را با توجه به نیاز تان انتخاب کنید. فیلترهای تک شات یا دابل شات. مدل‌های مختلف فیلتر هستند.

۷- آسیاب داخلی یا خارجی

برخی از اسپرسوسازها دارای آسیاب داخلی هستند که برای کاربرانی که به تازگی قهوه می‌خواهند تهیه کنند مناسب است. اما اگر ترجیح می‌دهید خودتان آسیاب قهوه را انتخاب کنید، می‌توانید یک دستگاه بدون آسیاب داخلی خریداری کنید و آسیاب جداگانه‌ای تهیه کنید. برخی قهوه آسیاب شده را به صورت پودری خریداری می‌کنند.

۸- سایر قابلیت‌ها

برخی دستگاه‌ها قابلیت‌هایی مانند تولید فوم شیر، تایمر خودکار، تمیز کردن خودکار و تنظیمات دمای آب دارند که می‌توانند تهیه قهوه را راحت‌تر کنند. یمت دستگاه هایی که قابلیت های بیشتری دارند بالاتر از سایر دستگاه ها است.

۹- تجربه کاربری و طراحی

طراحی دستگاه باید متناسب با نیازهای شما و راحتی استفاده باشد. وجود نمایشگرهای دیجیتال، دکمه‌های کاربردی و سادگی در کنترل دستگاه، تجربه استفاده شما را بهبود می‌بخشد. همچنین طراحی زیبا و هماهنگ با فضای آشپزخانه می‌تواند در تصمیم‌گیری تأثیرگذار باشد.

قبل از خرید نهایی، نظرات مشتریان را مطالعه کنید تا نقاط قوت و ضعف دستگاه‌های مختلف را بهتر بشناسید. این اطلاعات به شما کمک می‌کند تا تصمیم بهتری بگیرید و از خرید خود راضی باشید.

امیدواریم که اطلاعات ارائه شده در این مقاله در مورد نحوه خرید دستگاه‌های اسپرسوساز خانگی برایتان مفید واقع شده باشد و شما نیز بتوانید با کمک این اطلاعات دستگاه مناسب و ایده آلی برای خود تهیه کنید.

من سمانه هستم، از بچگیم عاشق این بودم که توی تلویزیون آشپزی رو آموزش بدم.
هر روز پیش‌بند آشپزخونه مادرم رو میبستم و ساعت‌ها جلوی دوربین تخیلی ذهنم، آموزش آشپزی میدادم!
بزرگ‌تر که شدم به صورت تخصصی‌تر رویاهامو دنبال کردم و هر روز براشون بیشتر تلاش کردم تا  فهمیدم علاقه زیادی به دنیای شیرینی‌ها و شیرین کردن کام آدم‌ها دارم.
حالا خیلی  خوشحالم که این فرصت رو دارم تا با  تلفیق آشپزی کردن، نوشتن و عکاسی که الان  بخش بزرگی از دنیای من شده بتونم این حس خوب رو با شما به اشتراک بزارم.

مطالب مفید