11 مکمل جذاب رنگ سبز در دکوراسیون؛ برای زیبایی و شادابی بیشتر خانه

رنگ سبز یکی از محبوب‌ترین رنگ‌هایی است که در دکوراسیون امسال جایگاه ویژه‌ای دارد و از همین رو شناخت رنگ‌های مکمل سبز به شما کمک می‌کند تا ترکیبی خیره کننده و جذاب در فضای منزل ایجاد کنید. در این مقاله از مجله اکالا می‌توانید با ۱۱ مکمل رنگ سبز در دکوراسیون آشنا شوید.

بهترین رنگ‌های مکمل رنگ سبز در دکوراسیون

رنگ سبز نماد آرامش است و استفاده از آن در دکوراسیون منزل موجب می‌شود تا این حس آرامش طبیعت به شما نیز منتقل شود. استفاده از رنگ‌های مکمل در کنار هم موجب ایجاد کنتراست و جذابیت بیشتر دکوراسیون می‌شود و به حفظ تعادل بصری و زیبایی بیشتر فضا کمک می‌کند.

در ادامه این بخش به ۱۱ مکمل رنگ سبز در دکوراسیون اشاره شده است.

۱- سفید

سفید از آن رنگ‌هایی است که معمولا با همه رنگ‌های دیگر همخوانی دارد و موجب می‌شود تا رنگ سبز در دکوراسیون بیشتر به چشم بیاید. تضادی که این رنگ با رنگ سبز ایجاد می‌کند، جذابیت بیشتری به فضای دکوراسیون می‌بخشد و حس آرامش رنگ سبز را دو چندان می‌کند.

اگر به دکوراسیون سبک مینیمال و مدرن علاقه دارید، می‌توانید از رنگ سفید در کنار رنگ سبز استفاده کنید. می‌توانید از این ۲ رنگ برای همه قسمت‌های خانه مثل پذیرایی، اتاق خواب و آشپزخانه استفاده کنید.

۲- صورتی

صورتی تیره مکمل رنگ سبز روشن است و ترکیب رنگ صورتی روشن در کنار سبز مایل به آبی نیز یکی از مدرن‌ترین و شیک‌ترین رنگ‌ها برای دکوراسیون داخلی است که حس گرما و آرامش را به مخاطب القا می‌کند.

می‌توانید از این ترکیب رنگ هم در دکوراسیون پذیرایی و هم اتاق خواب استفاده کنید. به خاطر داشته باشید که انتخاب تناژ مناسب این ۲ ترکیب رنگ برای طراحی یک دکوراسیون منحصر به فرد اهمیت زیادی دارد.

بیشتر بخوانید: مبل سرمه‌ای؛ یک انتخاب کلاسیک و شیک در دکوراسیون

۳- نارنجی

نارنجی یکی از اصلی‌ترین رنگ‌های مکمل رنگ سبز تیره است که درست مثل تالالوی خورشید از میان جنگل‌های سرسبز، جلوه‌ای خیره کننده به فضا می‌بخشد.

این دو رنگ در کنار هم جذابیت بی‌نظیری دارند و بیشتر برای دکوراسیون سبک مدرن و امروزی و افرادی که به دنبال استفاده از رنگ‌های خاص در دکوراسیون خود هستند پیشنهاد می‌شوند.

برای استفاده از رنگ نارنجی در کنار سبز بهتر است از اکسسوری‌هایی با رنگ پرتقالی یا نارنجی روشن در کنار مبلمان یا پرده سبز تیره استفاده کنید.

۴- فیروزه‌ای

فیروزه‌ای و سبز نعنایی هر دو رنگ‌هایی ملایم و سرد هستند که ترکیبی بی‌نظیر در دکوراسیون ایجاد می‌کنند. اگر دوست ندارید تضاد رنگی در دکوراسیون شما زیاد باشد، بهتر است از این ترکیب رنگ جذاب در دکوراسیون پذیرایی یا اتاق خواب استفاده کنید.

به خاطر داشته باشید که برای جذابیت بیشتر این ۲ رنگ در کنار هم بهتر است یکی از رنگ‌ها را کمی ملایم‌تر و کم رنگ‌تر انتخاب کنید. این ترکیب رنگ برای فضای پذیرایی بسیار مناسب است.

۵- آبی

ترکیب رنگ آبی با سبز روشن درست مثل ترکیب آسمان و اقیانوس، هارمونی عجیبی با هم دارند. این ترکیب رنگ برای طراحی دکوراسیون ویلای ساحلی و اتاق اضافه‌ای که در خانه دارید، ایده فوق‌العاده‌ای است و به شما این فرصت را می‌دهد تا با ورود به این مکان حسی سرشار از شادی و آرامش را تجربه کنید.

بیشتر بخوانید: دیزاین خانه با مبل خاکستری

۶- طوسی

دکوراسیون سبز و طوسی یک انتخاب هوشمندانه برای علاقه‌مندان به سبک دکوراسیون مدرن است که موجب می‌شود فضای شما بسیار شیک و امروزی به نظر برسد. اگر دوست ندارید از رنگ‌های متضاد در دکوراسیون خود استفاده کنید، به کار بردن رنگ طوسی بهترین انتخاب برای شما است.

۷- بنفش

بنفش مکمل رنگ سبز سدری است و ترکیب این ۲ رنگ در کنار هم موجب ایجاد فضایی متمایز، آرامش بخش و خیره کننده می‌شود. برای پیاده کردن این ترکیب رنگ می‌توانید یک سمت دیوار پذیرایی و اتاق خواب را با سبز سدری یا سبز روشن رنگ کنید و سپس از یک مبلمان بنفش در کنار کوسن‌های سبز استفاده کنید و ببینید که فضای خانه شما چقدر متفاوت و زیبا می‌شود.

۸- زرد

زرد بهترین رنگ مکمل رنگ سبز یشمی در دکوراسیون است که موجب می‌شود فضای منزل شما خاص و سلطنتی به نظر برسد. برای تکمیل رنگ سبز کله غازی نیز می‌توانید از زرد خردلی استفاده کنید.

این ترکیب رنگ هم برای دکوراسیون پذیرایی و هم اتاق خواب مناسب است و حتی برای آشپزخانه نیز ایده جذابی به نظر می‌رسد. به خاطر داشته باشید که استفاده از رنگ زرد موجب بزرگ‌تر به نظر رسیدن فضای منزل می‌شود.

بیشتر بخوانید: ایده‌های دیزاین خانه با مبل سفید

۹- کرم

ترکیب رنگ سبز و کرم در دکوراسیون، بدون اغراق یکی از ساده‌ترین و شیک‌ترین ترکیب رنگ‌هایی است که هم برای دکوراسیون سبک مدرن و هم کلاسیک مناسب است.

این ترکیب رنگ برای همه بخش‌های خانه از جمله پذیرایی، اتاق خواب و آشپزخانه مناسب است و آرامشی باورنکردنی در فضای خانه شما ایجاد می‌کند. کرم مکمل رنگ سبز در دکوراسیون است و می‌توانید در کنار این رنگ از همه طیف رنگ‌های سبز استفاده کنید.

۱۰- قرمز

اگر از خاص بودن نمی‌ترسید و به دنبال یک دکوراسیون سرشار از انرژی هستید، بهتر است از ترکیب رنگ سبز و قرمز در دکوراسیون خود استفاده کنید.

برای تکمیل این دو رنگ در کنار هم باید یکی از رنگ‌ها را با تناژ ملایم‌تر انتخاب کنید تا فضای شما خسته کننده به نظر نرسد. این ترکیب رنگ هم برای اتاق نشیمن و پذیرایی مناسب است و هم می‌توانید از آن برای اتاق کار یا بازی کودکان استفاده کنید.

۱۱- طلایی

برای افرادی که به دکوراسیون‌های سبک سلطنتی علاقه دارند، هیچ ترکیب رنگی بهتر از سبز کله غازی یا سبز یشمی در کنار طلایی وجود ندارد. ترکیب این دو رنگ موجب می‌شود تا فضای شما کلاسیک‌تر و شیک‌تر به نظر برسد.

این ترکیب رنگ برای خانه‌های بزرگ و بسیار مناسب است و حسی خاص و متمایز در فضای خانه ایجاد می‌کند. به منظور جلوگیری از تاریک به نظر رسیدن فضای خانه در این سبک دکوراسیون بهتر است از نورپردازی مناسب و آباژور طلایی رنگ در دکوراسیون خود استفاده کنید.

در این مقاله از مجله سبک زندگی اکالا به ۱۱ مکمل رنگ سبز در دکوراسیون اشاره شد. شما می‌توانید با ترکیب رنگ‌هایی که گفته شد، یک دکوراسیون شیک و خاص برای منزل خود طراحی کنید و جذابیت فضای منزل را چند برابر کنید. به نظر شما کدام رنگ در کنار سبز هارمونی و زیبایی بیشتری دارد؟

من مژده شرف عاشوری هستم. سالهاست که به صورت تخصصی در مورد موضوعات مختلف می‌نویسم و ترجمه میکنم. از بازی با کلمات و خلق محتوای تازه لذت میبرم و دوست دارم دنیای اطرافم رو بیشتر از چیزی که میبینم، کشف کنم…

مطالب مفید