پاییز رویایی: کشف زیباترین روستاهای اطراف تهران برای سفری دل‌انگیز

اگر به دنبال جایی دنج و زیبا برای سفر در فصل پاییز هستید، می‌توانید به روستاهای اطراف تهران سر بزنید. این روستاها با رنگ‌های گرم پاییزی و هوای دلنشین، فضایی آرام و دلنشین برای فرار از هیاهوی شهری فراهم می‌کنند. در این قسمت از مجله اکالا به معرفی زیباترین روستاهای اطراف تهران در فصل پاییز می‌پردازیم، پس با ما همراه باشید.

۹ تا از زیباترین روستاهای اطراف تهران در فصل پاییز

در ادامه به ۹ تا از زیباترین روستاهای اطراف تهران اشاره می‌کنیم:

۱- روستای برگ جهان

یکی از زیباترین روستاهای اطراف تهران برای گشت و گذار در فصل پاییز، روستای برگ جهان است. این روستا در شمال شرق لواسان کوچک قرار دارد و با باغ‌های میوه‌ فراوان و رودخانه‌ای زیبا، احساس زندگی و طراوت را منتقل می‌کند. مسیرهای رسیدن به روستای برگ جهان از طریق بزرگراه شهید بابایی و جاده لشگرک امکان‌پذیر است.

۲- روستای چشمه اعلا دماوند

روستای چشمه اعلا با چشمه‌ای خوراکی و گوارا که خواص درمانی زیادی دارد، یکی از جذاب‌ترین مقاصد پاییزی اطراف تهران به شمار می‌آید. این روستا در ۴۵ کیلومتری شرق تهران و ۴ کیلومتری شهر دماوند واقع شده است.

آب‌وهوای مطبوع و مناظر طبیعی بی‌نظیر روستای چشمه اعلا دماوند، هر گردشگری را شیفته خود می‌کند. چشمه اعلا به عنوان یک نقطه‌ی آرامش‌بخش، انتخابی عالی برای گذراندن یک روز پاییزی است.

بیشتر بخوانید: جاهای دیدنی سوادکوه در پاییز

۳- روستای افجه

از دیگر روستاهای زیبایی که در اطراف تهران واقع شده است، روستای افجه است. این روستا در دهستان لواسانات بوده و دارای بافت سنتی و مناظر کوهستانی است. روستای افجه با دشت‌ها و آبشارهای زیبا، فضایی دلنشین برای طبیعت‌گردی ایجاد کرده است.

از جاذبه‌های دیدنی روستای افجه می‌توان به دشت هویج و آبشارهای پسکوهک و موآب اشاره کرد. مطمئن باشید که درختان سرسبز و خانه‌های کاهگلی این روستا، حس و حال بسیار خوبی را به شما منتقل خواهد کرد.

۴- روستای سنگان

اگر به دنبال تماشای رنگ‌های پاییزی با پس‌زمینه‌ای از آبشارهای خروشان هستید، روستای سنگان گزینه‌ای ایده‌آل برای شما است. این روستا در شمال غربی تهران واقع شده است.

مطمئن باشید که قدم زدن در کوچه باغ‌های میوه و تماشای آبشار معروف سنگان قرار است احساس شگفت‌انگیزی را به شما منتقل کند. جذابیت‌های طبیعی این روستا شامل غار بیوک آقا، رودخانه سنگان و درختان چنار هزار ساله می‌شود.

۵- روستای ایگل

یکی از زیباترین روستاهای اطراف تهران در فصل پاییز، روستای ایگل است. روستای ایگل در ۲۵ کیلومتری شمال شرق تهران با دشت‌های سرسبز و آبشارهای زیبا، طبیعت بکری را در فصل پاییز به نمایش می‌گذارد. کوچه باغ‌های کاهگلی و هوای دلچسب پاییزی، تجربه‌ای فراموش‌نشدنی را برای طبیعت‌گردان رقم می‌زنند.

بیشتر بخوانید: بهترین شهرهای گیلان برای سفر

۶- روستای برغان

روستای برغان با چشم‌اندازهای طبیعی زیبا و رنگ‌های پاییزی، فضایی ایده‌آل برای عکاسی و گشت‌ و گذار است. این روستا که در ۸۰ کیلومتری تهران واقع شده است. باغ‌های گوجه سبز و صدای آرام‌بخش رودخانه‌ها در این روستا، شما را به دنیای آرامش دعوت می‌کند. برای رسیدن به برغان باید از اتوبان کرج-قزوین عبور کنید.

۷- روستای زرین‌ دشت فیروزکوه

روستای زرین‌ دشت فیروزکوه با طبیعت زیبا و رنگارنگ، یکی از مقاصد پاییزی پرطرفدار است. صدای آب رودخانه حبله‌رود و درختان تنومند، فضایی سرشار از آرامش را به وجود می‌آورد. روستای زرین دشت فیروزکوه در ۱۲۰ کیلومتری تهران قرار دارد.

بیشتر بخوانید: بهترین جاهای دیدنی اطراف تهران برای مسافرت یک روزه

۸- روستای شهرستانک

روستای شهرستانک با درختان قدیمی و رودخانه‌ای زیبا، یکی دیگر از زیباترین روستاهای اطراف تهران در پاییز است. این روستا که زمانی مقصد ییلاقی ناصرالدین شاه بوده، همچنان با طبیعت بکر و آثار تاریخی‌اش گردشگران را به سوی خود می‌کشاند.

۹- روستای گزو

اگر به دنبال مکانی آرام و به دور از هیاهو هستید، روستای گزو با آبشار خیره‌کننده‌اش می‌تواند گزینه‌ای عالی برای شما باشد. روستای گزو با مسیرهای ناهموار و طبیعت بکر، بهشت طبیعت‌گردان ماجراجو است. برای رسیدن به این روستا، باید از جاده‌های خاکی و جنگلی عبور کنید.

در این بخش از مجله سبک زندگی اکالا به معرفی زیباترین روستاهای اطراف تهران در فصل پاییز پرداختیم. اگر به دنبال فرار از هیاهوی شهر تهران و گشت‌وگذار در دل طبیعت هستید، حتما به این روستاها سفر کنید و از هوای خوب و فضای دلنشین‌شان لذت ببرید.

سحر هستم و عاشق نوشتن و تولید محتوا، چند سالی است که با شور و اشتیاق در این مسیر قدم برمی‌دارم و برای ارتقای مهارت‌های خودم تلاش می‌کنم.

مطالب مفید