سازمان بورس، آموزش پلیس امنیت اقتصادی را ادامه می‌دهد

به گزارش خبرگزاری سرگرمی روز به نقل از سازمان بورس و اوراق بهادار، دوره آموزشی «آشنایی با کلیات و مفاهیم اساسی بازار سرمایه» برای دانش آموختگان پلیس امنیت اقتصادی فراجا به همت مدیریت پژوهش، توسعه و مطالعات اسلامی و مدیریت امور حقوقی و انتظامی، با حضور فرماندهان و کارکنان پلیس امنیت اقتصادی فراجا، روز سه شنبه، دهم سرگرمی روزماه ۱۴۰۳ در محل سالن همایش‌های سازمان بورس و اوراق بهادار برگزار شد.

شایان ذکر اینکه در این دوره آموزشی پس از ارائه کلیاتی از ساختارها، فرآیندها و حقوق کیفری در بازار سرمایه و همچنین بررسی پرونده‌های کیفری موضوع مواد ۴۶ و ۴۹ قانون بازار اوراق بهادار، به پرسش‌های حاضران در دوره پاسخ داده شد.

استمرار و تداوم سازمان بورس در برگزاری دوره آشنایی با کلیات و مفاهیم اساسی بازار سرمایه

در ابتدای این دوره، سرگرمی روزداد عاصی، سرپرست اداره آموزش بازار سرمایه، با اشاره به رسالت سازمان بورس و اوراق بهادار در حوزه آموزش بازار سرمایه، آشنایی بیش از پیش کارکنان نهادهای نظارتی اقتصادی با مباحث و موضوعات جاری در بازار سرمایه را حائز اهمیت دانست.

عاصی همچنین با اشاره به اینکه محتوای دوره فعلی بر پایه مباحث بنیادی و حقوقی طراحی شده، از تداوم برگزاری این دوره و تمرکز بر مباحث مالی و اقتصادی در جلسات آینده خبر داد.

در دوره آشنایی با کلیات و مفاهیم اساسی بازار سرمایه ویژه پلیس امنیت اقتصادی چه مباحثی تدریس شد؟

در این دوره کلیات بازار سرمایه و ساختار آن را سید میلاد حسینی، کارشناس مسئول مدیریت امور حقوقی و انتظامی سازمان بورس، آموزش داد. همچنین دو کارگاه آموزشی درباره حقوق کیفری بازار سرمایه توسط علی ولی پور، از اداره دعاوی بازار و تشکل‌های خود انتظام، برگزار شد.

در این دوره آموزشی که حدود ۸ ساعت بود، ۴ پرونده کیفری جرم فعالیت بدون اخذ مجوز از سازمان بورس را، امیرحسین اصل زعیم، رئیس اداره دعاوی ناشران و نهادهای مالی و احسان قدیمی، کارشناس مسؤول اداره دعاوی ناشران و نهادهای مالی سازمان بورس، مورد بررسی قرار دادند.

پلیس امنیت اقتصادی در تعامل با بنگاه‌های اقتصادی درصدد رفع مشکلات اقتصادی برمی‌آید

در انتهای مراسم، سردار سهراب بهرامی، جانشین رئیس پلیس امنیت اقتصادی فراجا ضمن تبریک و آرزوی توفیق برای حجت‌اله صیدی، رئیس جدید سازمان بورس و اوراق بهادار و تشکر و قدردانی از اداره آموزش بازار سرمایه و اداره پیشگیری از ناهنجاری‌ها و ارتقا سلامت بازار سرمایه، گفت: اعتماد رکن مهمی در بازار سرمایه محسوب می‌شود، امیدوارم در مدیریت جدید سازمان بورس این اطمینان خاطر و اعتماد عمومی به بازار سرمایه بازگردد و شاهد رشد سرمایه‌گذاری در بورس باشیم‌.

او به اهمیت برگزاری این دوره آموزشی اشاره کرد و گفت: نتیجه آموزش، تغییر در رفتار است و لازمه بهره‌مندی پلیس امنیت اقتصادی از جلسه‌های آموزشی بازار سرمایه نیز استمرار در مطالعه و یادگیری مباحث مربوط به اقتصاد از جمله بورس است.

بهرامی اولویت نخست پلیس امنیت اقتصادی را اقدامات ایجابی دانست و تاکید کرد: ما باید بتوانیم از به وجود آمدن معضلات و تخلفات اقتصادی با برآوردها پیشگیری کنیم. هر چه در زمینه پیشگیری موفق‌تر عمل کنیم، تخلفی صورت نپذیرفته و عملاً نیاز به مقابله هم نیست.

جانشین رئیس پلیس امنیت اقتصادی فراجا با تاکید بر اینکه پلیس امنیت اقتصادی باید از موضوعات روز اقتصاد آگاه باشد، گفت: ما باید تعامل و همکاری بیشتری با بنگاه‌های اقتصادی داشته باشیم تا ضمن درک مشکلات آن‌ها در صدد برطرف کردن معضلاتشان برآییم. در همین زمینه معاونت حمایت از فعالین اقتصادی در جهت برطرف کردن این مشکلات به وجود آمده است.

او با اشاره به این‌که وظیفه پلیس امنیت اقتصادی کمک به سازمان‌های اقتصادی نظیر سازمان بورس است و باید همراه سازمان‌هایی که تکلیف قانونی برای انجام خود دارند باشیم، ادامه داد: کارد دوم پلیس انجام اقدامات سلبی است. طبق قانون و بر اساس شرح وظایف اجرایی، پلیس امنیت اقتصادی وظیفه مقابله با قاچاق کالا، قاچاق ارز، اختلاس، فرار مالیاتی، پولشویی، جرایم حوزه بیمه و پول، … دارد.

بهرامی با تاکید بر این‌که پلیس امنیت اقتصادی برای توسعه امنیت اقتصادی، فعالیت‌های اقتصادی را چه در فضای مجازی و چه در فضای حقیقی در نظر بگیرد، تاکید کرد: ما باید بتوانیم پرونده‌ای را که سازمان‌های نظارتی به پلیس ارجاع داده‌اند با دانش تخصصی و بروز خود و امیدواریم با کمک همکاران خود و همه بنگاه‌های اقتصادی نظیر سازمان بورس به این مهم دست یابیم.

مطالب مفید