ترافل‌های قهوه و بادام؛ میان‌وعده‌ای خوشمزه و انرژی‌زا برای دانش‌آموزان!

آماده کردن یک میان وعده مقوی و راحت برای دانش ‌آموزان، دغدغه بسیاری از والدین‌ها است. ترافل قهوه و بادام، انتخابی عالی برای تامین انرژی مورد نیاز کودکان در طول روز است. علاوه بر طعم بی‌نظیر، این ترافل‌ها سرشار از مواد مغذی هستند و به رشد و تقویت ذهن و بدن کودکان کمک می‌کنند. در این قسمت از مجله اکالا با ما همراه باشید تا طرز تهیه ترافل قهوه و بادام را به شما آموزش دهیم.

مواد لازم جهت تهیه ترافل قهوه و بادام

برای تهیه این ترافل‌های خوشمزه به دو دسته مواد اولیه نیاز دارید.

برای داخل ترافل:

خرما۱۰ عدد (درشت)پودر بادام۱ پیمانهپودر قهوه۱ قاشق چای‌خوریوانیل به مقدار لازم

برای روکش ترافل:

پودر بادام۳ قاشق غذاخوریپودر قهوه۱ قاشق چای‌خوری

مراحل تهیه ترافل قهوه و بادام

برای تهیه ترافل بادام و قهوه باید مراحل زیر را دنبال کنید:

مرحله اول: آماده‌سازی مواد داخلی ترافل

برای شروع باید هسته‌های خرما را جدا کنید. خرماهای بدون هسته را همراه با پودر بادام، پودر قهوه و وانیل در یک ظرف مناسب بریزید. با استفاده از یک چنگال یا قاشق، تمام مواد را با هم مخلوط کنید تا یک ترکیب یکدست و چسبناک به دست آید.

مرحله دوم: تهیه روکش

در یک ظرف جداگانه، پودر بادام و پودر قهوه را با هم مخلوط کنید. این ترکیب، روکش ترافل‌های شما را تشکیل خواهد داد.

مرحله سوم: شکل دادن به ترافل‌ها

از مخلوط خرما و مغزها به اندازه یک قاشق چای‌خوری یا غذاخوری بردارید و به شکل گلوله درآورید. سپس هر گلوله را در مخلوط پودر بادام و قهوه بغلتانید تا به طور کامل به آن آغشته شود.

بیشتر بخوانید: طرز تهیه ترافل شکلاتی؛ در کمترین زمان

مرحله چهارم: استراحت دادن به ترافل‌ها

ترافل‌های آماده شده را به مدت حداقل ۳۰ دقیقه در یخچال قرار دهید تا سفت شوند.

مرحله پنجم: سرو ترافل قهوه و بادام

پس از گذشت این مدت، ترافل‌های قهوه و بادام شما آماده سرو هستند. می‌توانید از این ترافل‌های جذاب و مقوی به عنوان میان وعده برای دانش آموزان یا دسر همراه با چای یا قهوه استفاده کنید. نوش جان!

در این بخش از مجله آشپزی اکالا به معرفی طرز تهیه ترافل قهوه و بادام پرداختیم. این ترافل‌های خوشمزه و جذاب می‌تواند هر شخصی را شیفته خود کند، البته که در کنار طعم لذیذی که دارد بسیار هم مقوی است. فراموش نکنید که ترافل قهوه و بادام می‌تواند یک دسر جذاب در مهمانی‌های شما نیز باشد.

سحر هستم و عاشق نوشتن و تولید محتوا، چند سالی است که با شور و اشتیاق در این مسیر قدم برمی‌دارم و برای ارتقای مهارت‌های خودم تلاش می‌کنم.

مطالب مفید